Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 2,161 tot 2,175 (van in totaal 2,180)
  • 123

      ik zou toch hopen dat het door gaat aangezien ze gisteren gewoon mijn geld aanvaardden voor het evenement en er ook bevestigden.

      123

        [quote=”deepee” post=249208]hold your horses !!!

        range 1 is wanneer de begrenzer zijn werk doet
        range 2 is wanneer de motor in het rood gaat door verkeerd terug te schakelen (dit is haast onmogelijk bij een automatische versnellingsbak)

        indien er geen range 2 gevallen geregistreerd zijn sedert je de auto bij de handelaar hebt gekocht is er geen reden om geen garantie te geven/krijgen[/quote]

        Niet noodzakelijk het scheelt van type tot type, dus even voor de duidelijkheid:

        986 en 996 hebben maar 2 Ranges , 1 en 2

        987, 997, 981 and 991 en later modellen hebben 6 ranges
        en daar is 1 en 2 net onder of op/rond de rev limiter, deze kun je gewoon negeren.
        3-4 kan door een sporadische downshift
        5 is al ferm erover
        6 is your engine is F*cked range.

        Er staat ook bij hoeveel ignitions, en een ignitions is 1 pulse op 1 cyllinder als ik me goed herinner.
        Dus 6 ignitions is 1 toertje van de motor

        3 ignitions in Range 6 kan bv ook gewoon een sensor spike zijn

        Er zijn ook verhalen van corrupte logging, bv als je meer tijd in Range 2 dan 1 hebt staan.
        Dan is er bv iets mis met de sensor die los zit.

        Bij PDK kijken ze er niet eens naar want het is electronisch, je kan niet echt mis shiften.

        123

          Bon, heb de family 3 laps besteld en betaald.
          We zien wel..

          123

            Dus dit is nieuw, daarmee dat ik er geen youtube van vond.

            de parade was iets van 400 auto’s dacht ik, en stapvoets bijna. voor 20 euro

            hoe beperkt spreken we dan? 150 euro : 60 auto’s?

            123

              Of is die Rally de moeite? toer buiten circuit, maar gaan ze dan vermoedelijk ook wel eens een rondje doen?

              123

                [quote=”Krokodile” post=250469]Voor 150 € in de file staan, kan je elke dag gratis op de E40.
                Beter inschrijven in de Discovery serie als eerste kennismaking. :driver: :driver:
                Wij zijn zaterdag en zondag. :drink: :drink:[/quote]

                Dat was beetje wat ik wil vermijden, de video’s op youtube, maar ik dacht waren allemaal van de parade op zondag.. Dus de Family day 3 toertjes is ook zo traag???

                Discovery is dan wel een stuk duurder, 600 euro, ik zou gewoon eens een toertje of 3 willen doen ipv een uur lang amateur racer uithangen

                123

                  drop in upgrade : nieuw plenum en 82mm gasklep

                  123

                    Hmm, ik vind het alles behalve logisch, de handleiding zegt er ook niets over.
                    enkel dat als je de auto sluit, het alarm aan gaat.

                    maar ik heb engelse handleiding, misschien is daar ergens een soort lost in translation en bedoelen ze deur sluiten ipv op slot doen.. Dan zou het wel kunnen kloppen.

                    Ze zeggen er iets van 2 keer je deur snel sluiten en dan zou het volumetrisch alarm niet aanslaan.

                    Ik dacht al dat die tracking zoiets duur en niet al te handig zou zijn..

                    thx voor de suggesties !

                    123

                      een 2009 Cayenne GTS heeft normaal 409 pk
                      Deze hier tekent maar 359 pk in het before verhaal.

                      Dan zou hij al niet echt in conditie geweest zijn.
                      En om dan een luizige 5% meer pk te tekenen.. Ik geloof er geen fluit van.

                      Google eens : Snake oil..

                      123

                        Voor de 944 zit er niet veel data in, Het gaat enkel voor veiling prijzen niet over verkoop bij dealers of particulieren en het gooit de speciale versies op een hoop met 944lux’en, die hier al niet eens courant zijn.
                        Dan nog voor het overgrote deel UK prijzen, die zijn ook al apart omdat het een eigen markt ivm stuur aan de verkeerde kant.

                        Kun je dus niet al te veel op vertrouwen die grafiek

                        123

                          Ik snap niet waarom jij denkt dat ik hier de geïrriteerde bent?

                          Ik argumenteer gewoon een aantal punten. Daar kun je dan akkoord mee zijn, of niet.
                          Als je er niet akkoord mee bent, wat mij betreft prima hoor.

                          Maar ik ben hier niet diegene die geïrriteerd ben.

                          Toon mij aub aan op basis van welk stukje commentaar, dat jij denkt dat , ik hier geïrriteerd zit..
                          Want ik weet het echt niet.

                          Ik ben volgens jou de geïrriteerde omdat ik iets zeg waar jij niet willen over klappen. :wtf:

                          Wie is hier diegene , die een ander op zijn persoon aanspreekt ipv op zijn argumenten? Gij, of ik?

                          123

                            prijs evolutie hangt toch echt wel af van de vraag en waarde voor wie ze wil kopen hoor.
                            En per definitie ook van wat er nog te krijgen is in de markt, naast de 944.

                            Als er volgend jaar een hoop BMW Z4’s in goede conditie op kapaza te koop staan voor 9000 euro zal dat een invloed hebben op de prijs evolutie van de 944s en van de Caymans.

                            944’s leven niet in hun eigen microcosmos.

                            123

                              hoe kun je nu discussieren over prijs evoluties als je niet mag praten over welke dingen er meewegen in de prijs bepaling.
                              Beetje slap hoor.
                              Het gaat over vraag en aanbod van de markt.
                              en prijs/kwaliteit van het aanbod
                              Hoeveel fun kun je halen uit een bepaald bedrag.

                              als Ik uitleg uit wat ik zocht in een auto en waarom ik de 944’s die ik kon vinden niet gekocht heb en in de plek een Cayman verkoos.
                              Dan zijn er blijkbaar een hoop mensen op hun pik getrapt.. Want oh wee hij praat de 44 niet de hoogte in.

                              Let’s face it, jullie hebben een 944, en jullie willen de prijzen zien stijgen.
                              Dat is subjectief. Niks mis mee

                              Maar verwijt mij dan niet omdat ik objectief zeg waarom ik een Cayman verkoos boven de 944’s.

                              Voor het zelfde geld is de nieuwere Porsche meer capabel. Als je dat wil tegenspreken, wil je eigenlijk zeggen dat Porsche er niets van gebakken heeft de laatste 20 jaar. Wat gewoon onzin is.

                              123

                                sorry, maar ik ben gewoon realistisch
                                Een Cayman is meer wagen dan een 944S.
                                Dat is gewoon logisch want het is een chassis design en techniek die minstens 20 jaar moderner is.
                                Het zou pas echt triestig zijn dat Porsche op 20 jaar er niet in zou slagen om een auto te maken die gewoon op alle vlakken beter is.

                                Dat gaat niet over verloochenen, ik heb al gezegd, de 944s IS een leuke auto.

                                Maar als je NU een auto moet komen en je moet kiezen tussen een 944S,S2,Turbo of een Cayman
                                Dan moet je ze wel vergelijken, en dan kom ik tot de conclusie dat de Cayman meer waar voor mijn geld geeft.

                                123

                                  Transaxles zijn leuk, daar hoor je me niet over klagen

                                  Maar ze zijn niet 987 leuk dus als ik moet kiezen tussen een 944S of Turbovan 25 jaar voor 20 000€ en 150 000 km (wat er evenveel 200 of 250000 kunnen zijn carpass doet niks voor die oudjes)
                                  of een 987 van 10 jaar oud voor rond de 20-25000€..met 100-130000 km en volledige documentatie.
                                  Dan is de keuze snel gemaakt, dat is echt een no-brainer.

                                  Ik ben van 944S naar BMW 1 serie overgeschakeld toen ik er een kreeg als firmawagen in 2008.
                                  De 1 serie is dermate goed van chassis dat het niet kosten effectief was om een 944S (toen nog geen oldtimer) als weekend auto te houden. Afgezien dat de Bimmer meer koppel voor minder pk, laag in toeren bood was dat een leuk scheurijzer op de binnenweggetjes.
                                  Het chassis is vergelijkbaar op vele vlakken. spoor, lengte, stuur gevoel… Enkel een iets ander geluid en veel meer comfort.

                                  Een 1 serie tegen een Cayman in het weekend is een heel andere vergelijking.. Dan wil ik daar wel voor betalen. op vlak van onderhoud, verzekering, BIV en belastingen. Er is tenminste meer verschil tussen week en weekend auto.
                                  Het Chassis is een 944 of 1 serie in t kwadraat.. En dan zwijgen we nog van de muziek vanaf 5000 toeren, die je met de Cayman krijgt.

                                15 reacties aan het bekijken - 2,161 tot 2,175 (van in totaal 2,180)