Aangemaakte reacties
-
In het verleden heb ik 2 944 S2 (coupé met uitneembaar targa-dakje) gehad. Tijdens mijn zoektochten vond ik toch ook dat je voor 5000 euro niks fatsoenlijks kon vinden (ik zocht zowel naar 2.5 als 3.0 liters). Afgeleefde, vuile, stinkende auto’s waar vanalles aan scheelde. Van carrosserie over mechaniek tot electriciteit. Kortom, auto’s die al 16 eigenaars hadden gehad en waarvan er niet één het geld had om ‘m correct te onderhouden. Oke, de auto’s rijden en ge zit in een Porsche. Daar is ‘t dan mee gezegd. Een uitdraa van de vermogenbank zou ik niet eens willen bekijken. Wat blijft daar nog van over?
En dan begint het: het ene mankement na het andere. Dan dit en dan dat. Dan gaat het al vlug tegenvallen.. Een ‘perfecte’ 944 heeft ook zijn prijs en daar moet naar gezocht worden. Dat kan soms lang duren. Maar als je een goeie hebt, het zijn SCHITTERENDE (helaas ondergewaardeerde) en snelle auto’s die veel rijplezier bieden en nog altijd heel vlot meekunnen in het hedendaagse verkeer.
Maar dat is mijn gedacht maar natuurlijk :wink:in antwoord op: op zoek naar een originele 944Ok, dat is klare taal! Thanks voor deze to-the-point uitleg !!
in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzineKan elke cayenne met LPi uitgerust worden, Porschky?
Ik vraag me af wat de actieradius is van zo’n ufo-tank die op de plaats van het reserverwiel komt.
in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzine[quote=”porsche”:4r09t4jq]Als de Cayenne S een maatje teveel is dan zou ik liever met de V6 benzine versie rijden ipv met de Dieselversie. Ik doe liever 700 km met de Benzine ipv 1000 met de Diesel. Mijn mening uiteraard. :) [/quote]
Dan delen we dezelfde mening. Een Diesel in een Porsche… brrrrr
Ik denk dat je die 9 liter van de Diesel ook met een flinke korrel zout mag nemen. Kijk eens wat een flinke X5 of ML aan diesel verbruikt in praktijk…
Als ik je verslag zo lees, dan heeft Porsche met de nieuwe S (net zoals met de V6 3.6 trouwens) schitterende inspanningen geleverd om het verbruik terug te dringen. Gezien het vermogen, gewicht en de prestaties zijn dit zonder meer mooie cijfers. (In Amerika heb ik eens een slome chevrolet V8 gehuurd, die kwam met 25 liter amper toe…).
Het wordt inderdaad als ‘not done’ beschouwd om met een ‘dikke’ SUV op benzine te rijden, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het ook ‘in’ is om de V6 Cayenne ten onrechte af te keuren, net zoals men steevast blijft beweren dat de 993 de laatste ‘echte’ Porsche was. Dat is zever.
in antwoord op: Cayenne Diesel vs. V6 benzineFull option staat erbij … maar deze is zonder achterwisser en targa-dakje :?
in antwoord op: 2de 944 bekekenDit is een schitterende vooruitgang, zeker als je bedenkt hoeveel ton de Cayenne weegt. De verbruikcijfers van zo’n V8 zijn toch echt wel buitensporig en voor de liefhebber niet meer te betalen. Niet iedereen kan immers het benzineverbruik als onkosten inbrengen.
Alleen 1 bedenking: hoeveel blijft er van die 9 liter over in praktijk? Want ik meen ooit gelezen te hebben dat de hybride Lexus in praktijk toch véél meer benzine verbruikt dat de gemiddelde cijfers die men opgeeft.
in antwoord op: Porsche Cayenne Hybrid verbruikt gemiddeld 9lDe SC is zonder meer een schitterende Porsche. Echt ‘puur’.
Ik vind dat je onder de 15.000 euro gewoon geen goede SC vindt. Geen historiek, ontelbare eigenaars, niet meer fatsoenlijk onderhouden (wegens te duur …), niet meer origineel, ombouwkitjes naar 964 enz … Vieze, afgeleefde auto’s waar vanalles aan scheelt. Ja, er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik heb ze nooit gezien.
Een achterspoiler hoort volgens mij ook niet thuis op een SC (of 3.2), maar enkel op een Turbo. Maar ja, je kon ze wel kopen met spoiler of zelfs een komplete Turbo-look.
Veel succes met je zoektocht.
in antwoord op: Zoektocht 911 oldtimerDat de motor 64000 km’s gedraaid heeft :?:
Ik vind dat je als 25-jarige geen verantwoording meer moet gaan afleggen aan je ouders of aan wie dan ook welk type auto je gaat kopen.
Je staat op het punt een legende te kopen die je een unieke rijervaring geeft en vooral: heel veel rijplezier. Dus ga ervoor.Maar koop aub bij een uiterst betrouwbare handelaar met een ijzersterke reputatie als je een Porsche koopt van deze ouderdom. Er zit zoveel rommel op de markt met ontelbare verborgen gebreken, die al minstens 5 keer van eigenaar zijn veranderd, waar geen historiek bij zit. En geloof me, dan val je van het ene gat in het andere… er scheelt altijd iets Ik heb zo de indruk dat hier op het forum wel goede handelaars zijn, al heb ik er geen directe ervaring mee. .
Met jouw budget zou ik wel eerder voor een 993 gaan ipv een 964.
Toen ik zelf een aantal jaren geleden nog een 993 had, veroorzaakte dat idd wel afgunst bij klanten. Zelfs als ik toevallig klanten tegenkwam op de parking van de Delhaize: ‘ahhh, hebt ge dat van MIJN geld gekocht???’ Maar dat zijn dingen die je langs je neer moet leggen. Iedereen werkt voor zijn geld en doet ermee wat hij wil.
in antwoord op: argumenten en tips gevraagd !Wat ik hier zie, grenst aan het ongelooflijke. Absoluut schandalig en onbegrijpbaar dat zoiets gebeurd. Het deed me pijn in het hart dit te zien, dat iemand zomaar een mooie Porsche zo kan vernielen. En dan waarschijnlijk nog gewoon ‘voor de fun’. Hiermee raak je de eigenaar héél diep in zijn hart en ziel…. :cry:
Ik hoop dat de flikken de dader héél vlug oppakken en dat die zak kan betalen tot de laatste eurocent voor de reparatie….
Maja, een 2-tal jaar geleden is er bij mij in mijn huis/winkel ook ingebroken. Vitrineruit ingeslagen, 4 laptops gepikt, enkele TFT-schermen en nog wat klein materiaal. Grote materiele schade EN emotioneel… Ge houdt daar een schrik aan over… Ze zijn ongewenst binnen geweest, versta je?
Enkele weken later werden de daders gevat: 3 junkies van 18 en 19 jaar. En ge kent dat wel: komen uit kansarm gezien en blablabla… gevolg: ik kon zelf voor de schade opdraaien.
in antwoord op: vandalismeMijn laatste Porsche was een 993, als 2de wagen. Ik reed er een 15.000 km per jaar mee. Verbruik lag om bij de 12 liter, wat ik acceptabel vind voor zo’n schitterende auto met die prestaties en het gigantische rijplezier dat hij bood. Maar eerlijk is eerlijk: elke passage langs de pomp zorgde toch voor een koude douche.
2 weken geleden was ik in Memphis, USA en huurde daar een Chevy met V8 motor. Op een week tijd had ik er precies 704 km mee gereden en 157 liter benzine verbruikt. Dit komt neer op ruim 22,5 liter / 100 km… en dat voor een auto die stationair amper 500 rpm draait en met moeite boven de 3000 rpm komt. Maar 100 liter tanken ginder kost 75$, zeg maar een goeie 50 euro. Een 911, 928 of Cayenne is daar dus een erg zuinige auto :lol: En diesels, dat is volgens amerikanen enkel geschikt voor trucks en tractors.
Een Cayenne is hier voor de gemiddelde Porsche liefhebber, die de kosten dus niet fiscaal kan inbrengen, volgens mij niet meer betaalbaar met de huidige benzineprijzen. Een ritje retour Limburg-kust komt dan toch echt wel duur uit. Ik las elders op het forum dat Porsche dieselmotoren overweegt (gaat men grabbelen bij VW??). Als dat zo zou zijn, dan zal dat ongetwijfeld voor een boost zorgen in de Europese verkoopcijfers. De amerikanen zitten er echter niet op te wachten.
in antwoord op: Aantal kilometers per jaar met de porscheHeb eens hetzelfde probleem gehad met een 944S2.
Dat bleek toen het ABS-relais te zijn in de zekeringkast.
Nieuwe gestoken (944 en 928 bleek hetzelfde te zijn) en opgelost.in antwoord op: Porsche 928 ABS lichtjeIk vrees ook dat één en ander straks gewoon onbetaalbaar gaat worden hier in België.
De ontwikkeling van de dieselmotor is idd de laatste jaren pijlsnel vooruitgegaan. Het koppel van de huidige diesels is gewoonweg bangelijk. Een dieselmotor van 140pk (en meer) in een middenklaswagen is vandaag al heel normaal.
In een magazine zag ik eens een artikel staan van de hybride Citroën C4. Ipv een benzinemotor wil Citroën / Peugeot een kleine dieselmotor gebruiken. Zijn uitstoot was nog lager dan die van de Prius. Ik geloof – ben niet meer zeker – zelf minder dan 90 gr.
Feit is wel: de wereld gaat om zeep en we zullen allemaal een inspanning moeten doen. Alleen vraag ik me af: heeft het nut om je stand-by lampje van je monitor of tv uit te doen, als de Amerikanen gewoonweg de Kyoto normen langs zich neer leggen (gewoon lekker egoïstich verder doen) en met een boomende Aziatische welvaart? Wat gaat er gebeuren als straks alle Chinezen hun eigen auto willen hebben?
En wat met de voorraad aardolie? Kan het nog wel om verder te blijven ontwikkelen in benzine- of dieselmotors? In de jaren zeventig werd reeds gezegd dat de bodem van de put zichtbaar werd…
in antwoord op: Porsche en CO2Ik heb de voorruit van mijn 993 ook ooit moeten laten vervangen na steenslag.
Dat was heel onvakkundig gedaan. Hoewel ik erop had aangedrongen om alle rubbers ook direct te vervangen, was dat niet gebeurd. Lijmsporen aan de binnenkant en inderdaad… linksvoor kwam water binnen. Het ergste van alles was, dat de ruit rammelde en kraakte als ik over slechte weg reed. Bovendien was de radio-ontvangst barslecht (probleem met antenne aansluiting ?).
Toen ik na een week terug kwam met mijn klachten, hebben ze dat wel in orde gemaakt, maar er had wel een andere gast aan gewerkt. Hij had de rubbers vervangen, alles netjes afgewerkt. Geen water of lijmsporen meer, het rammelen en kraken was gedaan én de radio speelde ook weer goed.
Soms moet je ook gewoon geluk hebben met de werkman die de job uitvoert.
in antwoord op: Voorruit 911 SCDe 928 IS een schitterende auto, een mooie en opvallende verschijning – zeker de laatste modellen. Is trouwens de enige sportwagen die ooit de titel ‘auto van het jaar’ won :wink: .
Maar vergeleken met een 911…
Zeer hoog verbruik, hoge verkeersbelasting, (zeer) duur in onderhoud.
Daarnaast: exclusiever, comfortabeler.Als je geld genoeg hebt, speelt dat allemaal geen rol. En zo iemand die een 928 auto had, zal die dan ook goed onderhouden hebben. Maar ik denk wel dat er heel veel dubieuze 928’s op de markt te vinden zijn; hiermee bedoel ik auto’s die nooit het juiste onderhoud gehad hebben zoals voorgeschreven door de fabriek.
Opvallend: de 928 wordt veel goedkoper aangeboden dan de 911.
in antwoord op: 911 versus 928