Aangemaakte reacties
-
Nog even vlug opoldtimerweb gezocht: http://www.oldtimers-te-koop.be/oldtimer-autos/Porsche-911-32-Targa-NIEUWE-PRIJS_120353.aspx
Blijven zoeken…in antwoord op: gezocht : niet verkouden speurneus voor 911 targaProbeer dze eens; http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/911-targa-moet-weg-doe-94611852.html?auto_bj__tot=1985&list_cat=porsche&auto_carros=1
Lijkt op eerste zicht niet slecht. Een revisie bij ‘gerard deville de guyet’ lijkt me wel wat overdreven voor een Porsche als oldtimer ingeschreven maar als er al wat historiek aanwezig is.
Bij interesse altijd bij een goede gargist eens laten inspecteren desnoods bij Porsche.
Mijn ’84 targa (matching numbers) komt uit Wijnegem maar koste me een 10K€ om de carroserie te redden… Succes!in antwoord op: gezocht : niet verkouden speurneus voor 911 targaZijn Prijzen zijn een beetje gezakt daar in Wommelgem omdat hij gaat verhuizen.
Deze lijkt me wel mooi: http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-bord-77-61462828.htm
En deze zijn motor is al in orde: http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-bordeaux-83-57561091.htmZijn beide verleidelijke prijzen. Als je iets ziet vraag of je er mee langs jouw garage mag gaan om een inspectie te doen naar mogelijke kosten. Spring desnoods even binnen bij Stefco Motorsport in Mortsel (Deurnestraat) die heeft heel wat ervaring met oudere wagens en ook herstellingen (heeft de mijne gedaan). ZO voorkom je in ieder geval een hele boel onverwachte kosten.
in antwoord op: Nieuw hier en graag info.Heb voor mijn oude Porsche de sleutelkop en een blanco sleutel via e-bay op de kop getikt. Laten slijpen en prima reservesleutel. Durf mijn originele niet stukmaken ook al heb ik een reservekop liggen. Komt er nog wel eens van.
Ik moest wel de deur niet uit voor mijn aankoop en mijn logo zit er nog steeds op. :sleep:
Werkt prima en onderdelen zaten in de originele Porsche zakjes met nummers en al. Dus wreed content. :Din antwoord op: sleutel P 911Hey, welkom hier :relaxman:
Mijn P komt via een kleine omweg van Wijnegem. Ken die man vrij goed en dacht dat dit een goed adres ging zijn. Naderhand en een 10K€ verder was mijn P al een heel stuk beter.
Carrosserie hersteld (balkje links & rechts), motorlek hersteld, olieleidingen vervangen (platgedrukt) en uitlaat vernieuwd (was rot).
Nu de uitlaat is een combi van SSI en Dansk en kompleet RVS. Wil het lukken dat ik deze uitlaat bij Van Kessel gekocht heb, toffe kerel Mario. Ik heb toen gelijk zijn collectie bekeken en er stond een mooie 911 van ’82 bij voor om en bij de 15K€. Je moet wat geduld hebben en een tijdje rondkijken hé. Als je gelukt hebt misschien in Wijnegem bij Porsche & Classics. Hij laat ze wel technisch nakijken in Zoersel en dat lijkt niet echt de beste oplossing. Succes en post een foto bij aankoop hé.in antwoord op: Nieuw hier en graag info.Heb zelf ook contact genomen met ‘d Ieteren. Maar omdat hij al ingeschreven was als oldtimer kon er onmogelijk door hen een gelijkvormigheidsattest afgeleverd worden… Nochtans had men hier ij Beerens gezegd dat dit flauwe kul was… Enfin, hij blijft op oldie plaatjes staan tot de regering er uit is of het nu 25 of 30 jaar is voor oldtimers :engeltje:
in antwoord op: OK, pré-impact graag…:driver: Netjes herpakt, wou dat ik het ook zo kon. Bij mij staat er een eenvoudige slipcursus op’t plan om mee te beginnen (zat onder de kerstboom). Nadien hopen dat het neit verkeerd afloopt.
in antwoord op: Nachtrit op circuit ZolderSpoilertje achteraan is wel netjes. Als ik dat vergelijk met de ‘taartschep’ van de mijne is dit wel zeer minimalistisch. Maar jaar in 84 was groter beter en nu is het ‘less is more’. Mag voor mijne pasen door piet konijn gebracht worden, da’s sneller dan kerstmis :-)
in antwoord op: De nieuwe BoxsterHey 911_NL, bedankt voor de verduidelijking. Ik heb nog nooit 20 jaar met banden toegekomen. Het zal dan wel kloppen dat mijn P dik 10 jaar heeft stil gestaan. Ik denk dat ik mij eens goed gaan amuseren met het resterende rubber en voor de Potenza SO2 ga gaan zoals me hier aangeraden wordt. Bedankt collega’s.
in antwoord op: Welke banden zijn nu het meest geschiktHa, de DOT code,wacht even hé want dat wordt wat informatie op een hoop.
Achteraan TOYO 600 F1 – 225/50ZR16, DOT CX8J 1A5342
Vooraan GOODYEAR Eagle GS-D – 205/55ZR16, DOT NEOF 2J72 142
Als ik naar de laatste cijfers kijk in de DOT code dan zijn beide banden van 1942?!? Da’s ne straffe.
Op de site van Bridgestone kwam ik op de Potenza S02 via een keuzemenu waar mijn Porsche van 1984 nog kon gekozen worden, tof hé. En ze nu nog aan een goede prijs vinden…in antwoord op: Welke banden zijn nu het meest geschiktHey welkom hier. Succes bij ‘dieteren. Heb het ook 2x geprobeerd maar gezien de mijne al ingeschreven was als oldie in België stuurden ze me wandelen ook al is hij ‘matching numbers’. Hopelijk zijn ze wat soepeler bij jou.
Geniet van de laatste dagen van 2011, ze verwachten trouwens niet te veel regen hier in Antwerpen 8)
Leuk om nog eens buiten te komen met mijn ‘ouwe doos’ :DBeste aan iedereen voor 2012 !!
in antwoord op: Voor jullie allemaal.Veel succes me met je zoektocht, bekijk deze even; http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-carrera-targa-3-2l-beige-84-57440123.htm
KOstprijs valt echt mee en als je ‘m eerst laat keuren bij een Porsche dealer of een gargist die jij vertrouwt sluit je al heel wat miserie uit.Groeten, Peter
in antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Kan iemand die kerel opzoeken en afmaken :twisted:
Tja, kwestie van goesting zeker…in antwoord op: Hoe verneuk ik mijn Porsche; les 1Hey Gunter,
Proficiat met ‘t virus. Heb me dit jaar een ’84 Traga gekocht en niet zo goed gekeken (dacht van wel). Resultaat, een serieuze kost aan carroseriewerk. Beetje later een torsiestang die brak, maar dat is nu eenmaal niet te voorkomen. Volg de raad van Wim man, die kerel is een sprekende naslagwerk als het over Porsche gaat. Succes met de zoektocht.
in antwoord op: Aankoop 911sc ’79