Aangemaakte reacties

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Op het attest is het Porsche logo alvast in goud bedrukt :D
      Verder vind je er volgende tekst in het Nederlands en het Frans:
      [b]Wij, Porsche Import bevestigen dat de wagen met bovenstaand chassisnummer een benzinewagen is.
      De CO2 waarden van dit voertuig zijn: 239 gr/km.[/b]
      Heb er ooit 110 euro voor betaald bij Verellen in Geel.

      0

        Hiermee wil ik even laten weten dat gisteren het volledige bedrag van mijn BIV- inschrijving (2014) is terug gestort op mijn bankrekening!!!
        Met dank aan dit forum en een ferme merci voor Jorge die me een copy van zijn antwoord van de belastingen heeft bezorgt.
        Na een lange administratieve lijdensweg heb ik onlangs in een kort briefje (met copy’s van mijn dossier en Jorge) aan de klachtendienst van de belastingen gevraagd waarom deze met 2 maten en 2 gewichten werkt en niet elke Belg als gelijk voor de wet beschouwd.
        Tot mijn verbazing kreeg ik enkele dagen later een mailtje waarin stond vermeld dat er opnieuw een bezwaarschrift was ingediend. Opmerkelijk omdat ik hier niet had om gevraagd en mij voordien was gemeld dat een bezwaarschrift eenmalig is. Vorige week dan een uitvoerige brief met berekeningen en de mededeling dat mijn verzoek was ingewilligd met financiële gevolgen in mijn voordeel!
        Nu vraag ik me af hoeveel gedupeerden (ook niet Porsche eigenaren) er nog zijn die onterecht de staatskas hebben gespijsd. Ik vermoed dat de BIV zelf het hen niet zal laten weten!
        Jorge, je hebt meer dan één pint van me te goed! :drink:

        0

          Da’s straf! Maar wel goed nieuws voor je.
          Ik heb zowat alles geprobeerd en zelfs een klachtenbrief ingediend bij de belastingen maar die konden mij alleen maar meedelen dat alles correct was verlopen.en ik dus moest afdokken. Verder werd er nog vermeld dat ik vrij was om via een advocaat gerechtelijke stappen te ondernemen maar mijn advocaat heeft me dit afgeraden gezien de kosten meer zouden bedragen dan er zou uit te halen zijn.
          Jorge is het mogelijk mij een copy te bezorgen van dat antwoord dat je van de belastingen hebt gekregen? Ik wil dit terug aankaarten want ik kan er niet tegen dat zo’n staatsinstelling met twee maten en twee gewichten werkt! Iedereen gelijk voor de wet, niet?

          0

            Heb ik gedaan en het resultaat was zowat de helft van het te betalen bedrag!
            Mijn wagen was voordien ingeschreven in Belgie.

            0

              Pure diefstal en valsheid in geschrifte! Ik ken nog iemand uit een naburig dorp met net hetzelfde probleem. Misschien kunnen we de koppen bij elkaar steken en samen een advocaat onder de arm nemen. Ik geef het geld liever aan een advocaat dan aan die geldwolven van de Belastingsdienst. Ze tonen absoluut niet de goodwill om je (correct) verder te helpen.

              0

                Ook hier van hetzelfde laken een pak. Een Boxster 2.5 van 1997 gekocht en een BIV aanslag ontvangen die berekend is met een Co2 waarde van 279 g/km. Het attest van de Porsche importeur, dat mij overigens 133 euro kostte, vermeld duidelijk voor mijn chassisnummer een waarde van 239 g/km. Een berekening met deze gegevens via het Belastingsportaal levert zowat de helft van het te betalen bedrag op. Bezwaarschrift met copies van de eigen berekening, inschrijvingsbewijs en attest ingediend. Vandaag een brief in de bus met de melding dat mijn verzoek tot herberekening niet kan worden ingewilligd. Gezien bij inschrijving de CO gegevens van mijn wagen niet gekend waren werd er naar eigen goeddunken een (hoge) waarde op gekleefd. Volgens de Belastingsdienst een correcte handelswijze en zijn er geen fouten gemaakt. Verder word ik met aandrang verzocht om het bedrag van 1073 euro en de 10 euro verwijlinteresten dringend te betalen. 133 + 1073 + 10 = 1216 euro. Ben er dus niet alleen aan voor de moeite!
                Vind dat de belastingsdienst wel erg kordaat maar zeker niet eerlijk handelt.
                Graag verneem ik hoe het is afgelopen met de voorgaande gevallen?

                0

                  Dank aan allen voor de hartelijke verwelkoming!
                  Even nog wat toelichting: Mijn Boxster is een 2.5 en is niet aangekocht voor de pk’s maar hoofdzakelijk voor het open rijden. Wat het koppel betreft vind ik dat je hem pas echt voelt duwen als je voorbij de 3000 toeren gaat. Ik ben dan wel gewend met de Jaguars te rijden en die hebben van meet af al een enorm koppel. Vandaar mijn opmerking, ik moet er nog leren mee omgaan maar voor de rest ben ik enorm content met de Porsche.
                  Vermits ik mijn leven lang al met oldtimers rij ben ik niet vies van gesleutel. Heb al een zestal auto’s en motorfietsen eigenhandig gerestaureerd. Zo heb ik de Boxster ook al binnenste buiten gedraaid i.v.m. het gekraak van het dashboard. Afgelopen weekend heb ik de plastic kappen aan de binnenkant van het rechter spatbord verwijderd en zag dat de leidingen van de airco los waren gekomen. Na deze vast te hebben gezet heb ik een gedeelte van het dashboard verwijderd waar vermoedelijk een schacht van de verwarming nogal los zat. Hopelijk geven deze ingrepen resultaat maar door het slechte weer, het regent hier in Limburg al bijna 3 dagen onophoudelijk, heb ik nog niet met de auto kunnen rijden. Vandaar ook dat er nog geen fatsoenlijke foto’s van de Porsche zijn. Van zodra het weer betert volgen de foto’s, ok?

                  0

                    Ook hier van hetzelfde laken een pak. Een Boxster 2.5 van 1997 gekocht en een BIV aanslag ontvangen die berekend is met een Co waarde van 279 g/km. Het attest van de Porsche importeur, dat mij overigens 133 euro kostte, vermeld duidelijk voor mijn chassisnummer een waarde van 239 g/km. Een berekening met deze gegevens via het Belastingsportaal levert zowat de helft van het te betalen bedrag op. Bezwaarschrift met copies van de eigen berekening, inschrijvingsbewijs en attest ingediend. Vandaag een brief in de bus met de melding dat mijn verzoek tot herberekening niet kan worden ingewilligd. Gezien bij inschrijving de CO gegevens van mijn wagen niet gekend waren werd er naar eigen goeddunken een (hoge) waarde op gekleefd. Volgens de Belastingsdienst is dit een correcte handelswijze en zijn er geen fouten gemaakt. Verder word ik met aandrang verzocht om het bedrag van 1073 euro en de 10 euro verwijlinteresten dringend te betalen. 133 + 1073 + 10 = 1216 euro. Ben er dus niet alleen aan voor de moeite!
                    Vind dat de belastingsdienst wel erg kordaat maar zeker niet eerlijk handelt.
                    Graag verneem ik hoe het is afgelopen met de voorgaande gevallen?

                    0

                      Ook hier van hetzelfde laken een pak. Een Boxster 2.5 van 1997 gekocht en een BIV aanslag ontvangen die berekend is met een Co waarde van 279 g/km. Het attest van de Porsche importeur, dat mij overigens 133 euro kostte, vermeld duidelijk voor mijn chassisnummer een waarde van 239 g/km. Een berekening met deze gegevens via het Belastingsportaal levert zowat de helft van het te betalen bedrag op. Bezwaarschrift met copies van de eigen berekening, inschrijvingsbewijs en attest ingediend. Vandaag een brief in de bus met de melding dat mijn verzoek tot herberekening niet kan worden ingewilligd. Gezien bij inschrijving de CO gegevens van mijn wagen niet gekend waren werd er naar eigen goeddunken een (hoge) waarde op gekleefd. Volgens de Belastingsdienst is dit een correcte handelswijze en zijn er geen fouten gemaakt. Verder word ik met aandrang verzocht om het bedrag van 1073 euro en de 10 euro verwijlinteresten dringend te betalen. 133 + 1073 + 10 = 1216 euro. Ben er dus niet alleen aan voor de moeite!
                      Vind dat de belastingsdienst wel erg kordaat maar zeker niet eerlijk handelt.
                      Graag verneem ik hoe het is afgelopen met de voorgaande gevallen?

                      0

                        Ook hier van hetzelfde laken een pak. Een Boxster 2.5 van 1997 gekocht en een BIV aanslag ontvangen die berekend is met een Co waarde van 279 g/km. Het attest van de Porsche importeur, dat mij overigens 133 euro kostte, vermeld duidelijk voor mijn chassisnummer een waarde van 239 g/km. Een berekening met deze gegevens via het Belastingsportaal levert zowat de helft van het te betalen bedrag op. Bezwaarschrift met copies van de eigen berekening, inschrijvingsbewijs en attest ingediend. Vandaag een brief in de bus met de melding dat mijn verzoek tot herberekening niet kan worden ingewilligd. Gezien bij inschrijving de CO gegevens van mijn wagen niet gekend waren werd er naar eigen goeddunken een (hoge) waarde toegevoegd. Volgens de Belastingsdienst is dit een correcte handelswijze en zijn er geen fouten gemaakt. Verder word ik met aandrang verzocht om het bedrag van 1073 euro en de 10 euro verwijlinteresten dringend te betalen. 133 + 1073 + 10 = 1216 euro. Ben er dus aan voor de moeite!
                        Vind dat de Belastingsdienst wel erg kordaat maar zeker niet eerlijk handelt.
                        Graag verneem ik hoe het is afgelopen met de voorgaande gevallen?

                        0

                          Ik heb begin dit jaar een Boxster 2.5 gekocht en de verkoper vertelde mij dat de BIV niet meer dan 100 euro zou bedragen omdat de wagen meer dan 15 jaar oud is. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik gisteren het aanslagformulier in de bus kreeg. 1063 euro alleen aan BIV die blijkbaar berekend is op 279 g/km. Volgens de gegevens die in de handleiding van mijn Boxster staan vermeld en die ik heb kunnen terug vinden op het internet zou de uitstoot 239 g/km bedragen. Als ik met deze gegevens een simulatie maak via de portaalsite van de belastingen dan kom ik uit op een bedrag van 517 euro wat toch zowat de helft is van het te betalen bedrag. Ik ga morgen naar de belastingsdienst bellen om meer uitleg te vragen.

                          0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)