Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 2,971 tot 2,985 (van in totaal 3,044)
    • [quote=”deepee” post=151312]nog snel, voor het definitief slot verschijnt, even :up: zeggen.
      en ben ik nu de enige die de foto’s van die 993 hier nog niet gezien heeft?[/quote]

      Nog geen foto’s getrokken :engeltje:

      Staat al sinds september bij mijn garagist- *porsche specialst om volledig in orde te zetten. (laatste 10 jaar maar 16k kms gebold waarvan de laatste 4 jaar maar 600kms). Wel zn onderhoudjes gehad, maar toch dus ff alles er onderuit voor de zekerheid.
      Ik heb graag alles in orde aan 200 kms/u++ ( Duitsland he) :engeltje: :engeltje:

      Wegens bovengenoemd plaatsgebrek heb ik hem gezegd ” doe maar op uw gemak tussendoor” met als gevolg = nog geen klop aan gebeurd. :think:

      Soit, tis te zegge: wel ff na de keuring (blanco :respekt: ) kwestie van dit jaar nog in te schrijven!
      Staat nu op de planning voor ” in januari ergens “. :relaxman:
      Dus waarschijnlijk pas gereed (en pictures) in Maart of zo iets.

      Ondertussen enkel de zwarte CS op den hof.
      Morgens eens uitlaten :driver:

        Mag *slotje op

        Net op de trailer gezet richting Nederland. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

        IMG-20131212-00089.jpg

        Krijgt een mooie nieuwe thuis bij een Nederlands Forum lid waar ze haar dagen kan slijten in gezelschap van een 3.2 & 964. :applaus:

          Kom maar af :relaxman:

            Prijs verschil zit hem vooral in de M220/030 welke de zwarte wel heeft
            En de kms (zwarte heeft ook goede historiek)

            Niet door de stoelen dus, welke bij de zwarte eveneens de 381/382 exemplaren waren, enkele jaren terug vervangen door de Sparco’s
            Kan je ook doen bij de blauwe, maar dan verlies je de achterbank.

            Qua vervangen / onderhoud je noemt de belangrijkste zaken dacht ik ( ik ga ervan uit dat de nokkenassen mee nagekeken worden bij bovenvermelde werkzaamheden).

            Bij de blauwe moest de versnellingsbak gereviseerd worden.
            Ik heb ook al gehoord dat bij een 964 de koppeling vervangen werd, maar beiden problemen zijn dacht ik niet structureel zoals bv bij een 964 ( bij mijne 911 sc alsook bij mijne 993 was de koppeling ook weg op respectievelijk 180 k en 130 k kms dus…)

            Daarnaast werd mij verteld dat de M030 ophanging sneller verslijt dan de standaard sportophanging (zoals bij de blauwe). Mogelijks zien ze ook meer circuit en worden dus zwaarder belast. Bij de zwarte zit de M030 er alvast terug nieuw onder (kostte een fortuin :? )

            Voor de rest redelijk bulletproof indien (zoals steeds bij een Porsche) goed onderhouden. Dus waarschijnlijk wat kleine ditjes en datjes gerelateerd aan normale slijtage. Voorzie steeds een budget, zo blijft de wagen ook op lange termijn tip top :drink:

              22/12/2013 past mij ook

                Wat bedoel je met “echte” CS ?

                Als men echt verschil maakt tussen een “echte” CS en een “gewone” CS, is het M220/M030 club sport pakket, welke de wagen uitermate geschikt maakt voor circuit. Qua dagelijks gebruik zal je de limieten waar het verschil duidelijk wordt tussen deze normale CS ophanging en de M220/M030 set up, nomaalgezien niet dikwijls opzoeken.

                Deze 2 gele, zijn zonder dit M220/M030 pakket en zijn dus net zo echt als de blauwe.
                Enige verschil zijn de kuipzetels en de ‘flashy’ kleur (welke traditie getrouw snel dof wordt, zie kleurverschil schaaltjes / carrosserie). Voor de rest rijdt de wagen identiek.

                En misschien ook de kms, maar een wagen met 88 kms op 20 jaar, ofwel periode(s) stilgestaan ofwel …
                Wat de andere betreft, is het aan de koper om uit te maken of hij een Belgische wagen met duidelijk historiek heeft over 190k kms of een japanse onderhoudshistoriek met 100k kms…

                Oh ja, en de prijs natuurlijk

                  Volgens mij altijd stof :?:
                  De kuipen zijn wel slijtgevoeliger ( zijkanten ), hier zie je af en toe exemplaren welke opnieuw overtrokken zijn met leder.

                  Wat mij opviel bij de blauwe CS is dat zelfs na 190.000 km deze stoffen zetels nog absoluut in nieuw staat waren/zijn :D

                  Ik had dit in ieder geval nog nooit tegen gekomen, zelfs ( of zeker ) niet bij leder.
                  Deze laatste zijn misschien wel makkellijker op te knappen, maar origineel zie je bij leder toch sneller gebruikssporen.

                  Let op: de zetels met code 382/382 zijn bij de meeste CS nog in zeer goede staat, niet alleen bij de mijne :coolness:
                  Ik denk dat Recaro hier gewoon extra goed materiaal gebruikt heeft.
                  Bijkomend voordeel is dat de stof ook lekker aanvoelt en nul komma nul ‘schuift’, altijd wel handig in een snelle bocht. :twisted:

                  PS: Ik stel mij dus wel de vraag bij zogenaamde exemplaren met half de kms waar de zetels al wel versleten zijn.

                    ik zal morgen is zien :coolness:
                    moet wat onderdeeltjes gaan afgeven voor de 993

                    staat er ook al even te wachten, tja winter :sleep: zekers

                      [quote=”Black_Pearl” post=149941]We zijn ook van het onderwerp aan het afwijken. De vraag was niet: “welke is de beste Porsche?” :P[/quote]

                      Neen de vraag is: Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit EN ZIET DE VROUW GRAAG

                      Een beetje een contradictie in termis :relaxman:

                        Qua auto’s vraag ik dan ook nooit de mening van de vrouw :relaxman: :relaxman:

                          idd een CS je teveel dus te koop
                          Langs de andere kant, als ik niet overtuigd was van hun kwaliteiten had ik er zeker geen bijgekocht 8)
                          Ik hou er zeker 1ne :mrgreen:

                          Verschillen zie ook:

                          http://www.porsche968uk.co.uk/968-model-differences.htm
                          http://www.porsche968uk.co.uk/porsche-968-club-sport.htm

                          Voor mij persoonlijk: strakkere ophanging (ook zonder M030, welke eerder compromisloos is, je mag ze gerust beide even komen proeven) en dus ook lagere zwaarte punt, stuurt zeer strak ( echt wel een lekker stuurtje trouwens), minder gewicht (achterbank is bij de blauwe uitneembaar en dan zit je terug aan de 100 kg verschil en blijkbaar voel je dit wel) en ja wat minder soundproofing, dus idd wat meer belevenis

                          het zijn toch de kleine dingen welke het verschilmaken, denk ik
                          = overall just a very well balanced car, feels just right ‘=> moeilijk anders te omschrijven dan ‘wagen past als een handschoen’, in feite een grote kart

                          Ik had al overal gelezen dat het een van de meest onderschatte wagens was voor dat ik ermee gereden had maar het was toch echt wel een aangename verrassing, makkelijk bruikbaar, zelfs in file, maar vooral zeer geruststellend/zelfzeker wanneer (te) hard gaat.

                          Ik ben fan :respekt:

                            25 jaar / oldtimer is vooral belangrijk voor wegentax ( biv? )
                            bij een 968 is deze beperkt tot een 700 euro +- de helft van de tax voor een 3.6, of op 5 jaar tijd zo’n 3.5k euro
                            Lijkt mij te verantwoorden, maar ieder maakt natuurlijk zijn eigen rekening.

                            Qua verzekering zal dit weinig verschil maken (toch als 2de wagen)

                            Keuring is voor oldtimer wel wat makkelijker, maar als je de *porsche wil rijden zoals hij bedoelt is, …. wil je dus niet op beknibbelen
                            CO2 gewijs blijven de 968-jes makkelijk onder de grens (indien niet heb je een ander probleem :( )

                            Bij 944 moet je wel extra goed uitkijken. Als ik het forum zowat volg, is het blijkbaar wat moeilijke een gaaf exemplaar te vinden.
                            Bij Wolfs (Eijsden) staan er momenteel (enkele weken geleden toch) een opgekuiste Turbo, alsook een nette S2 cabrio. Geen koopjes, maar leek mij wel waar voor je geld.

                              En ondertussen vooral veel gaan testrijden :engeltje: :engeltje:

                              Dan koop je uiteindelijk wat je echt wil rijden :driver:

                                PROFICIAT

                                PS: ik was dan toch nog sneller, heb maar 7 maand moeten wachten :first:

                                  [quote=”WES-RS” post=149611]

                                  Dan zou ik gaan voor een zeer goede 968.
                                  Die heeft moderne looks, goede prestaties, en door zijn zeldzaamheid is het een geweldig hebbeding! ;)
                                  Als je dan ook nog even een CS op de kop kunt tikken die een achterbank heeft en geen circuitverleden, dan zit je helemaal goed!
                                  Moet wel te vinden zijn… :engeltje:[/quote]

                                  :first: :first: :first: :first:

                                15 reacties aan het bekijken - 2,971 tot 2,985 (van in totaal 3,044)