Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 3,031 tot 3,044 (van in totaal 3,044)
    • Toevalllig, zit ik vandaag in Lummen met de blauwe

      Ik zal rond 1800-1820 proberen de brandweerkazerne te vinden 8)

      0

        PCG heeft van D’Ieteren een attest gekregen. Echter met melding CO2 waarde onbekend.
        Wel bevestigen ze een normverbuik van 10.3liter.

        Dus via conversie aan 23.7 geeft dit een CO2 van 244gr.

        Mocht iemand nog een ‘officiëler’ document of link hebben, dan hoor ik het graag

        0

          merci
          ik zal morgen PCG eens polsen hoe snel ze zuks attest kunnen leveren?

          mocht iemand al een attest hebben van een 968, dan hoor ik het graag :drink:

          0

            Ha, veel beter

            BIV bij 225gr 208,55 euro
            BIV bij 295gr 919.41 euro

            wat een afzetterij

            0

              [quote=”patrickvb” post=133512]Blauwe lijkt me meer inzetbaar en zal ook wel niet als een schildpad over de weg wandelen.! :think:[/quote]

              Net nog eens een streep gaan trekken met de blauwe
              Volgens mij is ie niet veel trager dan de zwarte
              Beetje logisch gezien dezelfde motor en lager gewicht, het enige verschil is dat bij de zwarte de katalysator er tussen uitgehaald werd. Hij lijkt dus iets beter aan de gas te hangen. Maar kan ook aan de ‘vettere’ sound liggen! :music:

              0

                [quote=”Peter_Targa_84″ post=133529]Beter nog, houde blauwe om mee te rijden en zet de zwarte op een trailer voor track days :relaxman:
                Dan mag je misschien naar een ‘Halle Berry’ uitkijken :lol:[/quote]

                Oei, precies 5 maand te laat

                http://www.zita.be/entertainment/2496709_halle-berry-toont-beha-en-zwangerschapsbuik-in-doorschijnend-bloesje.html

                0

                  [quote=”WES-RS” post=133497]Is het niet makkelijker om een andere vrouw te zoeken ipv afscheid te moeten nemen van 1 van deze 2 beauties? *luv

                  Want them both!! :mrgreen:[/quote]

                  Tja, een levenswijsheid van onze pa: “het is goedkoper om van auto te veranderen dan van vrouw”.

                  0

                    Twee poging voor de foto’s

                    DSCF5878small.jpg

                    DSCF5880small.jpg

                    DSCF5881small.jpg

                    0

                      Twas super
                      Wanneer kunnen we ons inschrijven voor volgend jaar :driver:

                      0

                        ik heb in 2010 mijn 997 vanuit UK ingevoerd, ook geen coc natuurlijk
                        heb toen 3 maand dagelijks de wagen gebruikt met UK plaat
                        op een nacht is goed doorgetrokken aan de lichten, niet gezien dat er ne volvo met zwaailicht achter mij stond, dus een beetje verder opzij gezet; de mannen konden er niet mee lachen
                        echter heb je volgens de wet “de nodige tijd” om de wagen op belgische plaat te zetten
                        ik had het douane formulier, email met afspraak bij d’ieteren, engelse keuring etc bij
                        na 10 minuten mocht ik doorrijden, zelfs geen boete
                        let wel: nadat de wagen een belgische plaat kreeg, wel tax moeten betalen vanaf datum op het douane document

                        nu heb ik douane document, groene kaart belgische keuring, betalingsbewijs aanvraag coc
                        als ze in Brussel 3-4 maanden tijd nodig hebben om een documentje te fabriceren; is dit volgens mij wat ze bedoelen met de “nodige tijd” :sleep: niet?

                        geloof mij, ik had het graag anders gezien

                        0

                          HALELUJA , ben terug mobiel !

                          KBC verzekering heeft de wagen verzekerd op de Franse nummerplaat

                          Ik ben benieuwd of de boetes nu wel goed gaan aankomen :driver:

                          0

                            Betalingsuitnodiging ontvangen.
                            Dan maar even met de dienst gebeld waar men mij bevestigde dat het na verwerking betaling 3 à 4 maanden duurt alvorens mijn dossier behandeld zal worden. :censored:

                            0

                              EUROPA = vrij verkeer van goederen, zo hebben ze het in Brussel niet begrepen hoor.

                              Wegens enkele ‘kleine’ modificaties, kon men mij bij D’Ieteren geen gelijkvormigheidsattest uitschrijven, maar moest de wagen gekeurd worden als “alleenstaand geval”.
                              Aangezien deze keuring in Geel gebeurd en ik met de Franse platen niet mag rondrijden, dacht ik de wagen even bij PCG te laten nachecken zodat ze met hun Z-platen even naar de keuring konden.

                              Gezien de wagen 900km geleden in Frankrijk foutloos door de controle was gekomen een formaliteit dacht ik.

                              1ste probleem: geen certificaat voor de stoelen [na wat rond bellen en enkele weken geduld heeft de Sparco invoerder mij toch kunnen verder helpen met 2 (!!) attesten; 1x voor de stoelen + 1x voor de stoelrails] :applaus:
                              2de probleem: rolbeugel (hier had ik wel een certificaat van de leveranciers – niet van Brussel, hopelijk is dit voldoende)
                              3de probleem: witte remblokken => nieuwe zwarte steken
                              4de probleem: banden verduurd (lagen er op sinds 2001)
                              5de probleem: stuur, hoewel op de vraag ‘Is het stuur origineel, meneer?’ had ik beter bevestigend geantwoord µ
                              6de probleem: de recente vernieuwde regelbare ophanging (Bilstein – binnen kort op KAPAZA te koop waarschijnlijk) kreeg men niet hoog genoeg gezet; om door de keuring te raken moest er een nieuwe (best origineel Porsche set op); geen probleem naar analogie van de reeds geupgrade remmen, dan maar geopteerd voor de M030 ophanging (de M220 was bij aankoop aangekruisd, dus nu is het pakketje compleet).
                              Resultaat: wagen ligt 4 cm hoger :cry: ; factuur ten bedrage van een afgeleefde 986 (geen typefout 8) ) en enkele weken wachten op een (moeilijk) leverbaar onderdeel, maar eindelijk na bijna 2 maanden dan toch klaar voor de keuring.

                              Twee uur later- inclusief bookes op eten en na wat discussie omtrent de ophanging (een geluk dat er een mekanieker van PCG bij was of de ze hadden de ophanging nog als tuning geklasseerd) – dan toch een groene kaart.
                              Wagen is technisch in orde mijnheer :first: , nu nog de papieren.

                              Volgens de man van de keuring is het proces nu nog als volgt.
                              a/ zij sturen alles door naar ‘Brussel’
                              b/ daar sturen ze mij een uitnodiging tot betaling (na een keuring van 125 euro-
                              c/ wanneer ze mijn betaling verwerkt hebben sturen ze het dossier terug naar de keuring
                              d/ deze kan dan pas het gelijkvormigheidsattest leveren
                              e/ dan moet ik nog eens terug naar de keuring (opnieuw met Z-platen!) voor een tweedehandskeuring
                              “Allez”, zeg ik, “hij is nu toch gekeurd?” Antwoord: “Ja, maar dan controleren we ook op brandblusser en verbanddoos” :what: :censored: (PS: mag er op dit forum gevloekt worden)
                              Ikke dan “Soit, hoe lang gaat dit ongeveer duren: is dit 2 weken of 5 weken of zo”. Antwoord: “Reken maar op 3 tot 6 maanden, het is een dossier met veel tuning hé mijnheer” (hard vloeken dus) :bounce: :censored: :censored: .

                              Enkele vraagjes:
                              1/ Heeft iemand recent ervaring met dit proces. Maw kan hij mij wat geruststellen dat ze in Brussel geen half jaar nodig hebben om wat papieren af te stempelen?
                              2/ Vroeger kon ik nog een buitenlandse plaat verzekerd krijgen en dus met de wagen bollen, vandaag blijkbaar niet meer. Of kent er iemand een verzekeraar welke dit wel nog doet (douane document is in orde alsook (Franse) technische controle (ook een soort van Belgische groen kaart dus…)?

                              Les geleerd: indien ik nog een wagen importeert zonder coc dan zal het een ‘standaard’ versie zijn

                              0

                                Hallo allemaal

                                Nadat onze vriend Di Rupo mij begin dit jaar sterk heeft aangemoedigd om mijn dagdagelijkse 997 in te ruilen; was ik al enkele maanden aan het uitkijken naar een degelijke 968. Liefst had ik een CS gehad, maar het moest zeker een handbak zijn; en dit in tip-top conditie. Eerlijk gezegd de voorbije maanden was het aanbod in Belgïe (& Nederland)zeer beperkt. Uiteindelijk toch eens bij onze zuiderburen gaan kijken en hopla onmiddellijk prijs. Sinds zaterdag ben ik trotse eigenaar van een zwarte 968 CS met slechts 120k kms. Gekocht van liefhebber / verzamelaar van 63 jaar welke er na zijn knie operatie niet meer kon mee rijden.
                                Wat een machien ! Die 240pk lijken er wel 340pk. Veel meer fun dan een 997. :P

                                VOLHOUDEN DUS. THERE OUT THERE!

                                PS: moet hem nog wel gekeurd krijgen. Heb al door dat dit niet simpel zal worden hier in België.

                                0
                              14 reacties aan het bekijken - 3,031 tot 3,044 (van in totaal 3,044)