Aangemaakte reacties
-
[quote=”Bert V.”:3dh1h9ho]Het is hier maar kalmpjes geworden !! Liggen de werken stil ??
Groeten Bert[/quote]
Ja, ze liggen een beetje stil. ‘t was voorzien dat er een pause ging zijn tussen de voorbereiding en het spuiten van de wagen. Twee weken was er gezegd bij aanvang van de werken. Er zijn nog wat wagens tussen gekomen van mensen wiens enige wagen het is dus … (fair is fair). Normaal gezien pakken we volgende week de draad terug op. Ook voorzie ik mijn velgen te laten laten herschilderen vermoedelijk ook een week of 4 onderweg …. moraal van het verhaal : gewoon geduld hebben, komt wel goed. Er is nog tijd genoeg in ‘t verschiet om te Porschen :-) )
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”RSR”:3ud9fvhu]De firma Mannaart in Dendermonde zal u zeker kunnen helpen.[/quote]
Bedankt Luc,
Ik zal morgen met deze mensen contact opnemen.
Mvg
Dirk
in antwoord op: Fuchs velgen schilderen en polijsten ….Hallo,
er zijn sinds vorige week een twintigtal foto’s bijgekomen. Kwestie van
wat update te voorzien.Groeten,
Dirk
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”cabrio wim”:wextwtp2]Maar siliconen neemt toch geen verf op. :? idea:
Dus hoe laat je dan de lak in de kofferruimte hechten.[/quote]Wim,
zeer terechte opmerking. Ik vermoed dat mijn uitleg niet helemaal klopt,
en zal het even aan de carrossier in kwestie vragen, hoe het juist zit.Tot later,
Dirk
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”cabrio wim”:i86fafxs]Wat bedoel je met siliconen, is dat de carrosserie strijkkit. :?: [/quote]
Dit is een pasta die men uitsmeert met een spatel, of via een pistool. Het zit in cylindrische wegwerppatronen, en lijkt nog het meest op klassieke siliconen dichting zoals deze in de bouw gebruikt wordt. Dit product stoot het vocht af, en sluit de onderliggende plaat af van de lucht.
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”Bert V.”:tb1g9p2d]
Nu heb ik terug een gezonde wagen zonder verborgen gebreken.
Klein vraagje, zijn de plaatsen op foto 89 en 99 ook gezandstraald?
Indien niet, zou ik toch nog maar niet te rap spreken over een gezonde wagen!! Als ik goed gezien heb op foto 98 gebruik je de paarse borsteltjes van 3M, dit is goed gerief maar je kan er enkel de oppervlakte roest mee wegnemen. Wil je echt voor jaren gerust zijn is zandstralen echt de boodschap.Groeten Bert
Ps. Het is niet mijn bedoeling je te ontmoedigen integendeel. Veel succes met je project.[/quote]
Bedankt voor de tips. De foto’s die je vernoemt zijn inderdaad gezandstraald, en volledig behandeld. Op het binnenspatbord is er een stuk van ongeveer 12 cm gezandstraald. Waar er gaatjes waren is dit gelast met staal of vertind ( kleine gaatjes) en nadien de lasnaden geslepen en onmiddellijk behandeld met anti-roest en voorzien van siliconen en grondverf gespoten. Nog geen foto’s. Voor de plaat en balk
ter hoogte van de batterij, hier is het geperforeerde plaatgedeelte ( vertikaal) uitgeslepen, en hier hebben we een nieuwe plaat in gelast, met de gepaste nabehandeling. Het horizontale gedeelte (balk) is gestraald en
voorzien van anti-roest en silconen.in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”torig”:37uv7dg1]”Al” dat roest (of eerder, dat roest tout court, is niet oneerbiedig bedoeld en zoals je zelf aangeeft is er niet teveel) is dat normaal te noemen door de leeftijd?
Of wijst dat op iets minder keurige vorige eigenaars of andere zaken?Zeer newbievraag, maar ik heb er geen flauw benul van…[/quote]
Dit is voor de leeftijd zeer redelijk. Ik heb al heel wat artikelen gelezen over deze materie, en telkens zijn het dezelde kwaaltjes. Jammer genoeg zie je nogal wat wagens waar dit soort zaken gecamoufleerd werd en nadien de
herstelkost een heel stuk groter is. Nu heb ik terug een gezonde wagen zonder verborgen gebreken. Mocht je de franse taal machtig zijn, moet je je
maar eens inschrijven op deze site : http://www.type911.org/articles/article.php?id=49 en zie een reeks mooie foto’s van échte miserie.Groeten,
Dirk
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”Stef69″:27xr1td0][quote=”eenplus”:27xr1td0][quote=”cab ’88”:27xr1td0]Mocht ik U zijn dan zandstraal ik die roestplekjes in de hoeken van uw kas. De enig manier om echt tot op de plaat te gaan en diep genoeg om alle roest te verwijderen.
Ik zie dat uw carrossier met de vlam last, zet hij ook tin ipv plamuur?
Keep on the good work, ik moet de mijne ook ooit nog eens zo onder handen pakken, (later als ik tijd heb en mijn andere projecten klaar geraken).
Maar nu eerst nog een paar jaartjes bollen. 8) [/quote]Qua zandstralen is de man in kwestie nogal weigerachtig. Ik zal eens informeren naar de reden hiervoor. De verleiding is groot om plaatselijk te stralen, zeker op moeilijk bereikbare plaatsen. We zullen samen een compromis zoeken ….
Qua laswerk worden de gaatjes met tin gedicht , iets grotere gaten worden uitgeslepen en staalplaatje in gelast, las afgeslepen en direct voorzien van elastische kit. ‘t zijn ook maar een paar gaatjes. De koffer is met tin hersteld en keurig geschaafd nadien.[/quote]
nadeel van stralen is dat deze roestdeeltjes overal naar toe vliegen en overal gaan tussenzitten
en daar krijg je dan weer eerst roest
er zijn altijd plaatsen waar je niet bij kan om te reinigen, stralen, kijken, …[/quote]
Zoals uit de foto’s blijkt is er minimaal gestraald, alvast bedankt voor de input.
Dirk
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80Ondertussen zijn er nog wat foto’s bijgekomen van de vorderingen van de voorbije 2 dagen.
Dirk
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”porsche914orange”:3u35kr6t]knap, hoeveel Km had je porsche eigenlijk?[/quote]
De wagen heeft 235.000 Km. Alhoewel ik weinig rekening houd met de kilometers zoals de teller ze aan geeft, denk ik wel dat het redelijk correct is. Ik heb officiële facturen van de laatste twaalf jaar, met telkenmale de km. stand door de garage genoteerd, alsook een ingevuld ‘Wartungsheft” van de eerste en tweede eigenaar tot ongeveer 105.000 Km.
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”cab ’88”:3v5ngc5z]Mocht ik U zijn dan zandstraal ik die roestplekjes in de hoeken van uw kas. De enig manier om echt tot op de plaat te gaan en diep genoeg om alle roest te verwijderen.
Ik zie dat uw carrossier met de vlam last, zet hij ook tin ipv plamuur?
Keep on the good work, ik moet de mijne ook ooit nog eens zo onder handen pakken, (later als ik tijd heb en mijn andere projecten klaar geraken).
Maar nu eerst nog een paar jaartjes bollen. 8) [/quote]Qua zandstralen is de man in kwestie nogal weigerachtig. Ik zal eens informeren naar de reden hiervoor. De verleiding is groot om plaatselijk te stralen, zeker op moeilijk bereikbare plaatsen. We zullen samen een compromis zoeken ….
Qua laswerk worden de gaatjes met tin gedicht , iets grotere gaten worden uitgeslepen en staalplaatje in gelast, las afgeslepen en direct voorzien van elastische kit. ‘t zijn ook maar een paar gaatjes. De koffer is met tin hersteld en keurig geschaafd nadien.
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80[quote=”FlatSix”:2f5dnsr6]Mooi project, al aardig wat gedaan, zal je heel wat tijd kosten, is dit jouw eerste project of heb heb je reeds ervaring, vraag mij af hoe je hieraan begint de eerste maal. Ik wacht met ongeduld het vervolg af, veel succes.
Peter[/quote]
Qua tijd voorzie ik het volgende : 1 volle week (40 uur) voor het werk zoals het tot nu gebeurd is. Volgende week voorzie ik nog drie dagen om roest en kit te verwijderen rond alle raamstijlen, opening van de acherlichten, binnen spatborden vooraan met wat pruts in moeilijk bereikbare delen. Daarnaast zal ik de spatborden voor en achter nog voorzien van coating. Ook de bumpers voor en achter worden van grondlagen voorzien. Dit zal het werk voor de komende drie dagen zijn, hoop ik. Donderdag, vrijdag en zaterdag terug aan het werk. ‘s avonds doe ik de reiniging van al het kunststof ( verwijderen van kit in de raamrubbers, reinigen en opblinken :-) ) van alle kunststof delen, schroeven etc. Renovatie van zetels, reeds één gedaan, de andere doe ik morgen, kijk maar eens naar de extra foto’s.
Hoe begin je hieraan ? IMHO zeer goed inkopen van je wagen. Ik heb er 23 bekeken voor ik deze kocht . Ik wist dat de carrosserie gezond was, en heb een technisch goede wagen met een eerlijke carrosserie. Dwz een wagen waar je de krassen etc. gewoon ziet. Daarnaast moet je tijd steken in het vinden van de juiste onderdelen aan de juiste prijs. Hou rekening met een 1000 Euro aan rubbers, balgen die afbreken, voorruit die te vervangen is. Allemaal dingen die een aantoonbare meerwaarde aan het voertuig geven.
Het schuren van de carrosserie en het spuiten door de carrossier voorzie ik ook op ongeveer 40 manuren. Voor de hermontage voorzie ik eveneens 40 uur – door mij te doen. Rest nog de velgen maar dit is voor
later. Zowat 20 jaar geleden heb ik nog twee Alfa’s gerestaureerd, met heel wat minder middelen. Hoe begin je er verder aan ? Zoek een carrossier met wie je een deal kunt maken over wie het ‘domme’ werk doet en wie het echte vakwerk :-) //www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=17272&highlight=restauratie”>http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph … estauratie ) was zeker een bron van inspiratie. En last but not least : volharding en de wetenschap dat elke minuut die je hier aan besteed je voldoening oplevert en in de longrun bij de verkoop een aantoonbaar betere wagen. Na deze job zal ik het voertuig ook laten schatten door een erkend schatter.Tot later,
Dirk
in antwoord op: Restauratie 911 SC – ’80in antwoord op: poldertochtje 9 december ?Hallo,
ik kom zondag ook. Afspraak in Bredene.
911SC Oak Green
Groeten
Dirk
in antwoord op: poldertochtje 9 december ?Hallo,
ik kom zondag ook. Afspraak in Bredene.
911SC Oak Green
Groeten
Dirk
in antwoord op: poldertochtje 9 december ?