Aangemaakte reacties
-
De keuze is gemaakt : Continental Sportcontact N1.
De banden worden vrijdag ochtend gemonteerd. Toevallig zijn het ook banden met een Porsche referentie ‘N1’. Weet er iemand meer over deze
‘N’ notaties ? Alvast bedankt voor de infoGroeten,
Dirk
in antwoord op: Achterbanden 911 SCEn hier een linkje naar Pelicanparts over het vervangen van matten
http://www.pelicanparts.com/techarticle … nd_pad.htm
Groeten
Dirk
[quote=”924carreragt”:m2464dkz]Hallo,
ik snap de vraag niet zo direct. Bedoel je wat de prijs is voor bandenmaat 225?
Gewoon wat richtbedragen die her en der in het land gehanteerd worden. Niet zo belangrijk eigenlijk
Ter info: aan te raden voor een 911 is de banden die een N-rating hebben van Porsche. Dit is niet altijd de beste band, maar de beste balans voor de 911.
Dit is nieuw voor me, kan je iets meer vertellen over deze ‘N’ rating ?
Je kunt bv de allerlaatste nieuwe sportbanden plaatsen op een 911, maar door hun zeer goede grip kan het karakter van de auto verloren gaan of het weggedrag volledig veranderen.
Hou er altijd rekening mee dat banden die een enorme grip hebben deze grip op een bepaald moment lossen. En dat moment is steeds op zeer hoge snelheden of op een moment wanneer je dat niet wilt ervaren. Zeker niet met een oudere Porsche.Inderdaad een oudere wagen, en toeristisch gebruik.
:D [/quote]
in antwoord op: Achterbanden 911 SCDag Robbie,
dit is info die steeds bruikbaar is natuurlijk. Ik ben niet geheel onbeslagen als het over banden gaat, maar leer alle dagen bij. Kan je iets kwijt over wat je mag rekenen voor deze banden ?
Bedankt,Dirk
[quote=”ferdy”:1yrgji2d][quote=”eenplus”:1yrgji2d]Ok, bedankt voor de nauwkeurige info. De wagen staat nu niet voor de deur, maar als je het op de keper beschouwd is 245 toch wat aan de brede kant. Mocht iemand toch belangstelling hebben, de vraagprijs voor de twee banden is € 270, montage, balacering en Btw inclusief.
[quote=”924carreragt”:1yrgji2d]Hallo,de breedte van de achtervelgen is bepalend voor de max breedte van de band.
zo te zien heb je vooraan 6×16 Fuchs en achteraan 7×16 (is niet zo duidelijk op foto).Indien je achteraan 7×16 hebt zou ik zeker niet breder dan 225 gaan.
Die 245 banden werden af fabriek enkel geplaatst op 9×16 velgen (turbo, turbolook).
Groeten,
Robbie[/quote][/quote]
Kies de goede banden !!
Ik kom van 4 CEAT budget banden, die op de wagen staken bij aankoop en heb nu Dunlop SP2000 laten monteren en er is een wereld verschil, minder hard en een lichter stuur. Je zou ze bijna moeten uitproberen maar dit kan natuurlijk niet.
Kies een merk band en laat je wagen uitlijnen, een SC is nog steeds “in de computer” van recent uitlijn aparatuur.[/quote]
in antwoord op: Achterbanden 911 SCOk, bedankt voor de nauwkeurige info. De wagen staat nu niet voor de deur, maar als je het op de keper beschouwd is 245 toch wat aan de brede kant. Mocht iemand toch belangstelling hebben, de vraagprijs voor de twee banden is € 270, montage, balacering en Btw inclusief.
[quote=”924carreragt”:3kdkxvty]Hallo,de breedte van de achtervelgen is bepalend voor de max breedte van de band.
zo te zien heb je vooraan 6×16 Fuchs en achteraan 7×16 (is niet zo duidelijk op foto).Indien je achteraan 7×16 hebt zou ik zeker niet breder dan 225 gaan.
Die 245 banden werden af fabriek enkel geplaatst op 9×16 velgen (turbo, turbolook).
Groeten,
Robbie[/quote]
in antwoord op: Achterbanden 911 SCHallo, ik heb ook de Step 1,2 & 3 gekocht. Nu heb ik twee vragen waar ik niet direct antwoord op heb :
* bij step 1 wat is het verschil tussen machinaal en met de hand verwerken van het product ?
* ik heb nogal opvallende circelvormige carwash krassen, hoe haal ik die er best uit ?Groeten,
Dirk 911 SC 1980[
quote=”ken”]ff reageren
sinds zo’n 4 jaar gebruik ik de meesten producten van Meguiar’s, tot nu toe nog steeds heel tevreden van. Nog geen klagen van gehad en je merkt zeker het vergis.
Dit weekend heb ik de motorkap en de zijflanken nog gedaan met step 1 (machinaal) en step 2 daarna een waxje erop en je merkt het.
Meguiar’s is zeker betaalbaar (ook al zal je wel een klein beetje de naam bijbetalen) maar het is efficient en gaat lang mee en naar zoiets zoeke we hier tochEen goede bondige uitleg van Enrico trouwens ivm polish en waxe :wink: [/quote]
[quote=”jeansprint”:251anbg5]hallo, als je mijn inziens de niet hydraulische kettingspanners op tijd vervangt en de staat van de ketting en geleiders in het oog houdt, zou je weinig of geen problemen moeten verwachten of zie ik dat volledig verkeerd? welk prijskaartje hangt er vast aan de montage van hydraulische spanners? louter informatief en uit interesse! groeten janneman[/quote]Voor de montage van de hydraulische kettingspanners, links én rechts, spreken we over een 700 Euro + montage tijd. Eventueel zijn de kettingen ook te vernieuwen, in functie van kilometer aantal en slijtage, die je ter plaatse moet beoordelen wanneer de distributie ketting deksels
verwijderd zijn. Op Pelicanparts ( http://www.pelicanparts.com/catalog/sho … 1_pg12.htm )
staat een heel artikel hoe dit in zijn werk gaat, al is Luc van RSR hier zeker ook over aan te spreken.In mijn geval, en daar ben ik eerlijk in, wil ik nog een jaar of drie met de wagen rijden, tot ik een Carrera (3.2 motor) vind van +25 jaar waar dit euvel af fabriek reeds verholpen is.
Groeten,
Dirk
in antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.[quote=”RSR”:150v1kzn]Eu ik snap je vraag echt niet goed hoor maakt hij nu lawaai ?[/quote]
Neen, er valt me niets op. Daar het mijn eerste 911 SC heb ik nog niet echt een juist idee van wat normaal en niet normaal is. Ik heb wel een technische background. Als het me lukt wil ik eens tot in Dendermonde komen, om een idee te krijgen over hoe het met de 911 gesteld is.Groeten,
Dirk
in antwoord op: 911 SC : tapeinden, kettingspanners etc.