Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 80)
    • [quote=”Peter R.”:wmq28hj0]Geloven jullie daar nu echt in, in ‘speciale carnubawax’ en dies meer ?

      Misschien kan je madame haar gezichtcreme gebruiken, dan ziet je 12 jaar oude 993 er na 4 weken gegarandeerd uit als een twee jaar oude 997 ! Tien jaar jonger in 4 weken staat er oep het potteke. Gegarandeerd door de Laboratoires huppeldepup ! Niet goed geld kwijt !

      Peter R.[/quote]
      Leer het eerst eens schrijven !! CARNAUBA
      En probeer het dan eens te gebruiken en geef dan je gedacht :wink:
      En ja een 12 jaar oude wagen kan je mits de juiste voorbereiding
      in “nieuwstaat” krijgen.

          [quote=”MRD-Porsche”:2zuq9cot]Dat is toch de 9FF, als ik het goed heb is het zelfs een cabrio[/quote]Ja dat is hem :wink:

            Vind het interieur persoonlijk zéér mooi.
            Heb dit ook al eens in een donkergrijze 996 Turbo gezien.
            Maar aan jou uitleg hoor ik dat het je niet aanstaat.
            Wel gevaarlijk iets kopen zonder de 100% volle overtuiging !!
            En zoals reeds vermeld overtrekken zo ik niet doen.
            Wagen moet vanaf fabriek uit orgineel blijven :wink:

              [quote=”ken”:30ztl6ev]thx voor jullie reacties Enrico en Paul
              ik ben al lang aan het overwegen om eens een wax van Swissol uit te proberen, mss moet ik het toch eens uittesten :P

              je weet precies goed wat je gaat doen de komende weken Paul :wink: veel kuisplezier[/quote]
              Let wel op als je het maximale uit je wax wil halen.
              Moet je de wagen eerst voorbehandelen met cleaner fluid.
              Deze is niet schurend maar verwijderd !!
              Kleine “krasjes”
              Teer
              Boomsap
              En ook de oudere waxlagen.
              Normaal als je deze stap hebt gedaan en met je vingertoppen over de lak gaat.Zal je een piepend geluid horen dit is het teken dat alles bloot staat en dat je wax daarna maximaal zal hechten.
              Voor de rest aanraders
              Porsche = Zuffenhausen wax echt een zéér knap resultaat
              Als je iets verder wil gaan kan je ook alle horizontale delen.
              Zoals de voorbumper de helft van de koffer,spiegels juist boven de voorruit, de achterste wielkassen een schield wax plaatsen.
              Deze bevat teflon en zal je veel kuiswerk van vliegjes enz… uitsparen.
              En voor de velgen hebben ze nog een aparte autobahn wax.
              Op basis van 30% teflon en word als het ware door de warmte ontwikkeling van je remmen in je velg gebrand.
              En geeft je een bescherming :shock:
              Maar moet wel op de juiste methode aangebracht worden :wink:

                [quote=”ppp 356″:1xoc9mxq]Klopt, ik gebruik de concours was voor de 356.

                De eerste maal dat ik hem gebruikte, dacht ik dat de handleiding een beetje overdreven was en heb ik de wax gewoon met een pad aangebracht in de garage en nadien opgepoetst. Het resultaat was zeker niet slecht.

                Laatst heb ik het allemaal nog eens overgedaan zoals ze het beschreven hadden ;
                Cleanen
                Wax aanbrengen met de handpalmen en 15 minuten in de zon laten staan voor het oppoetsen.
                Nadat de wagen volledig gedaan is, de wagen nog eens een 3uur in de zon laten staan en met een doek volledig oppolieren.
                Wel het resultaat is ronduit schitterend.[/quote]

                Kleine tip.
                Als je het zelf doet kan je deze gemakkelijk met de hand aanbrengen.
                Dit omdat de wax nog al hard is en door je lichaamswarmte beter uitwrijft.
                Je mag hem ook met de pad opbrengen geen probleem.
                Maar best de wax verwijderen voor je de wagen in de zon zet.
                Reden,in de 15 min dat de wagen in de zon staat .
                Kunnen er al fijne zanddeeltjes op de wagen zijn gevallen.
                Als je daarna je wagen gaat opwrijven :? gevaarlijk
                Gewoon buiten zetten na het oppoetsen zoals beschreven 3 uur.
                En je zal zien dat de glans dieper en helderder word.
                Voor de rest niet teveel nawrijven om krassen te verkomen.
                En gewoon wachten bij de volgende wasbeurt staat hij super strak :wink:

                  Heeft iemand daarmee al enige ervaring mee?

                  Swissol dat is inderdaad duur en ik stel mij de vraag is het echt zo goed als dat zij beweren?
                  Iemand ervaring met Swissol?[/quote]

                  Reageer wel een beetje laat maar heb ervaring met deze produkten.
                  Ja ze zijn echt zo goed !!
                  Je zal zien dat je maar zeer weinig produkt nodig hebt om een pracht glans te krijgen.Ook mag je alles van deze produkten vrij inademen en op je handen gebruiken er zit niets bijtend in.Hun polier pasta’s zijn super en bevatten geen schurende deeltjes zoals de meeste.Ze hebben voor bepaalde merken een op maat gemaakte wax.De duurdere waxen van hun richten zich meer op concours glans maar kunnen ook zo gebruikt worden.Hier moet je wel op letten dat ze iets minder beschermend zijn en vragen een juiste was techniek.

                    Voor de iets zwaarder poetskringen kan je best naar de pro line gaan.
                    Deze hebben iets meer kracht en vragen wel enige kennis.
                    Vaak bied de combi 83# en 80# een goed resultaat.
                    Is zowat te verglijken met step 1en2 maar krachtiger :wink:

                      Is eigenlijk step 1,2 geschikt om machinaal te verwerken.
                      Als je het toch met de machine doet zal het je poetsduur sterk verkorten.
                      Ook zal de paint cleaner sneller en meer egaal opgenomen worden in je lak.Dit omdat je met de hand nooit dezelfde kracht en bewegingen maakt.
                      Als step 1 goed is verwerkt komt er een olieachtige waas op je lak.
                      Als deze verschijnt is het produkt goed ingewerkt en mag deze afgeveegd worden.Let er wel op dat je geen te grote oppervlakte ineens wil doen !!

                        Geweldig om naar te kijken !!

                          Ze gebruiken de zeldzame Grade One Carnauba.
                          Is de meest transparante,duurste en hardste natuurlijke was ter wereld.
                          En ondoordringbare vernis echt niet hoor.
                          Maar ga hier niet verder op in.
                          Wat men vroeg wat is een goed produkt.
                          Jij bent tevreden van autoglym en ik van Swiss en Meguiar’s :wink:

                          Als je even tijd heb neem dit topic even door.
                          Kom je al iets meer te weten.
                          http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph … sc&start=0

                            Waxen gaan zelfs tot 1900€ voor een potje.
                            Alles word nog met de hand vervaardigd en afgevuld.
                            En neen je komt niet bedrogen uit.
                            Het zit hem in de % Carnaubawas deze liggen zeer hoog en zijn zéér duur.
                            En dit zorgt juist voor de glans diepte wetlook enz…
                            De goedkopere merken hebben deze ook in vloeibare vorm.
                            Deze bevaten zo max 6´% van deze was maar is zeer weinig.
                            Omdat Swiss tot 60% kan gaan. Ga je deze nooit in vloeibare vorm kunnen krijgen omdat deze was zeer hard is.
                            Voor de rest ben je er vrij van te denken wat je wil.
                            De prijzen die ze met hun produkten hebben behaalt zeggen genoeg.
                            Maar als voor jou een bepaald merk voldoet waarom dan druk maken.
                            Blijf je er toch gewoon verder mee werken :wink:

                              Over paarden gesproken :D
                              Knappe foto’s :wink:

                                Zo duur is Swissvax nu ook echt niet.
                                Je ziet enkel de aankoop.
                                Oke ja de gemiddelde wax kost je zo’n 120 €
                                Maar je kan wel +- 20 beurten doen met 1 potje
                                Daarbij komt nog een potje Cleaner fluid 30 € (oude waslagen te verwijderen)
                                En je bent je wagen aan het opkuisen voor nog net geen 10 €
                                En dit moet zo om de 6 maand aangebracht worden.
                                Dus ben je zo’n 10 jaar verder eer je een nieuw potje moet aankopen.
                                En met een resultaat dat verder gaat als de meeste produkten.

                                  Kan ik geloven !!
                                  Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst :wink:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 80)