
Aangemaakte reacties
-
Proficiat, heel mooi ! Zal veel bekijks hebben op de weg in deze kleur.
Ik bedoel 5mm minder slag voor de overgang van de niet dfi 2.9 naar de wel dfi 2.7L.
In antwoord op: Porsche CaymanIk denk dat de eerste 987.2 Cayman en Boxsters met 2.9 motor vanaf 2009 nog geen dfi motoren waren. Wel de 3.4L bouwjaar 2009 hadden een dfi motor. De eerste dfi motoren hadden problemen met de benzinepomp. De 987.2 modellen 2009 hadden reeds de 9A1motor zonder ims. In feite dezelfde motoren als in de 981, maar 5 mm minder slag. Blijkt één van de meest betrouwbare flat-6 motoren te zijn.
In antwoord op: Porsche CaymanHéél ‘competente’ mensen hebben plotseling vastgesteld dat fijn stof afkomstig van remblokken, -schijven en banden méér milieu belastend zouden zijn dan tot nu toe gedacht, en in bepaalde gevallen erger dan roetuitstoot. Direct werd gewaarschuwd dat taksen op banden, remblokken en remschijven wel eens merkbaar zouden kunnen verhogen. Komt hen nog goed uit, gezien een EV merkbaar zwaarder weegt dan een wagen met gewone brandstof. Het verlies aan taksen uit gewone brandstof -gezien de verkoop hiervan zal dalen- zal hiermee reeds een beetje gecompenseerd zijn. De brandstofprijzen en verkeerstaksen zullen in ieder geval stijgen. Hoeveel is nu nog niet gekend. Het zal dezelfde weg uitgaan als we gezien hebben voor tabak en sigaretten. De taksen stelselmatig doen toenemen, totdat de winst op taksen en accijnzen terug neigen te dalen, gezien een mindere verkoop. Zélfs een prijsdaling is dan geen probleem, als de verkoop maar terug aantrekt om een optimale winst voor de staat te bekomen.
In antwoord op: einde verbrandingsmotoren in 2035Hola ! Het doet pijn om dat te bekijken ! Veel sterkte aan allen die in de problemen zitten door het slechte weer. Hier aan de kust zouden we dan durven klagen als het eens téveel waait . . .
In antwoord op: Zeer erg voor die mooie PorscheIk ben ook benieuwd, en velen met mij denk ik. Hopelijk blijft alles functioneren, en kan je met een gerust hart hard verder genieten.
Je zou stress krijgen om de kap te openen of dicht te doen . . .In antwoord op: 4de p in mijn garageWelkom Marc.
Ik heb gedurende bijna 30 jaar meer dan 60.000km per jaar gereden met bedrijfswagens (vooral Volvo en Mercedes). Vaak in het buitenland. Maar als ik thuis ben, en de Boxster 987.2 kan starten, is dat nog steeds met grote vreugde. Het starten alleen al. Ik weet niet hoe het komt, maar het is nog altijd iets speciaals. Nog steeds zéér tevreden van de aankoop. Geniet er van.
In antwoord op: Porsche Cayman 987.2 2.9 2009Je n’ai jamais vu cette couleur sur une Porsche. Je me demande, est-ce que vous avez laisser refaire la couleur de votre voiture? Une belle couleur! Très speciale! Je crois bien que vous aurez beaucoup d’attention quand vous prennez la route.
In antwoord op: Présentation Yakari911Het zelfde onderstel als een Citroën 2CV, en een carrosserie volledig in polyester, wat nogal vlug verkleurde…
In antwoord op: Iconic Cars from the 60’s and later…………….Is mooi, alhoewel ik haar tatoeage een beetje vergelijk met de beschadigde carrosserie van de Porsche . . .
. . . Maar hier valt het al bij al nog mee. Die tatoeage wel te verstaan.
In antwoord op: Knappe vrouwen en Porsches deel 3Absoluut ! Een strakke legging voor de dame is véél mooier dan van die wijde broeken die je tegenwoordig ziet, die dan nog véél te kort zijn ! En daar dan nog witte sneakers onder ! Een echte afknapper !
In antwoord op: Knappe vrouwen en Porsches deel 3Ik begrijp de verwarring en frustraties wel. Maar ik hoop dat je nooit iemand van uw dierbaren moet zien sterven aan covid-19. Ik bedoel in feite, weten dat uw dierbare stervende is zonder de mogelijkheid om hem of haar bij te staan. Op zo’n moment zijn de eventuele bijwerkingen -als die er al zouden zijn- van geen belang meer.
In antwoord op: Covid-19 en het Poetin-22 virus verstoort …Je kan ook silicone spuiten op een doekje, en dan uitwrijven op de rubbers.
In antwoord op: zijruiten openen nietIs juist, heeft niets te maken met het verminderen van het aantal inschrijvingen van oldtimers. Daarentegen zal de waarde van de oldtimers dalen, vooral voor de barrels die niet meer door de periodieke keuring geraken -of kosten gemaakt moeten worden om alsnog gekeurd te kunnen worden- terwijl er vroeger geen keuring vereist was.
Voor de oldtimers die wel door de keuring geraken zullen waarschijnlijk – of toch in vele gevallen- de kosten om deze conform de keuringsvereisten te houden verhogen. Dus in het algemeen minder interesse om een oldtimer als vrijetijdswagen te kopen.Inderdaad, zoals Vandamme zegt, zijn er waarschijnlijk veel oldtimer rijders weggevallen die met barrels rondreden, en geen kans maakten om door de periodieke keuring te geraken. Als ik goed ingelicht ben was het ook onmogelijk om door de keuring te geraken als de trommelremmen van de oldtimer vervangen werden door schijfremmen, omdat de wagen niet meer conform de originele toestand in het verkeer kwam.
Ik vraag me echter af waarom er geen certificaat kon afgeleverd worden als de omzetting naar schijfremmen vakkundig werd uitgevoerd én met kwaliteitsvolle onderdelen. Zoiets als een certificaat die afgeleverd wordt wanneer de ophanging van de wagen wordt aangepast.