Aangemaakte reacties
-
Ik rijd nu wekelijks met de Boxster naar mijn ma die nog alleen thuis woont. Normaal verbleef ma gedurende de dag in een rusthuis, werd ‘s morgens afgehaald en ‘s avonds terug thuis gebracht. Gaat nu niet meer. Mijn zus die dicht woont is verpleegster, zodat we afspreken wanneer ik moet bijspringen. telkens een ritje van zo’n 120 km heen en terug. Dus toch nog iéts positiefs. Hopelijk is alles vlug terug normaal hé.
in antwoord op: Wat doe jij in deze corona-tijd?[quote=”TheFab” post=280724]Wie kan me hier een redelijke uitleg over geven :
– joggers lopen hier rond 2 Ã 3 personen tegelijk, weliswaar met een redelijke afstand van mekaar.
– fietsers, wandelaars idemWAAROM MOGEN WIJ NIET IN EEN AFGESLOTEN WAGEN EEN TOURKE DOEN?
STAPPEN NERGENS AF, WILLEN GEWOON EENS WEG ZIJN UIT DE WONING !!![/quote]Ik begrijp uw verlangen, maar de meest logische verklaring is dat het onmogelijk te controleren is dat je tijdens uw ‘tourke’ toch ergens halt zal houden, en aldus onnodig in contact komt met anderen.
in antwoord op: Wat doe jij in deze corona-tijd?Achteraan en achter zijkant heeft iets mee van de Scirocco model 3. Maar wel véél minder mooi dan de Scirocco 3.
in antwoord op: 991 shooting brakeVoor zo’n manier van controleren en herstellen heb ik veel respect !
in antwoord op: Aos (oliescheider) defect of niet?Is juist. Ik vermoed dat Janick niet wist hoeveel olie er teveel in gegoten was vooraleer hij het gecontroleerd heeft. Bij een normale maximum aanduiding wachten tot 1 blokje wegvalt ben je dus 0,4 liter kwijt. Ik denk dat dit niet gunstig is voor levensduur van de katalysator ? Ik vraag me ook af of remmen op de motor de AOS ook meer belast ?
in antwoord op: Aos (oliescheider) defect of niet?Akkoord met wat Vandamme schrijft.
Maar :
Tussen de minimum en maximum indicatie op de oliepeilmeter is het verschil 1,25 liter. Per blokje dus ongeveer 0,4 liter. Om nu te wachten totdat het olie niveau één blokje gedaald is, heb je zeker al een grote hoeveelheid olie ‘verstookt’. Niet goed voor de motor, ook niet voor het milieu.
Een te grote hoeveelheid olie is ten allen tijde te vermijden. Je weet niet hoeveel olie er téveel is ingegoten, waardoor je ook geen controle hebt op het olieverbruik. 0,4 liter of 0,6 liter boven het maximum zal dezelfde indicatie geven.in antwoord op: Aos (oliescheider) defect of niet?Janick,
In deze periode van het jaar is het inderdaad moeilijk om te bepalen of de witte rook het gevolg is van condens of eventueel van een slecht werkende AOS. Ikzelf heb een Boxster 987.2 met 2.9 liter. Dus dezelfde motor als in uw Cayman. Begin verleden jaar had ik af en toe een dikke rookwolk bij het starten, ongeacht het starten na enkele dagen of na een 2-tal weken. Ook niet altijd, en soms zowel na een lange rit of een kortere trip. De witte rook was merkbaar heviger dan tengevolge van condens. Bij controle in de garage hadden ze in de leiding van de AOS naar de luchtinlaat van de motor vastgesteld dat er nogal veel olie aanwezig was, waar in feite enkel gerecupereerde lucht zou mogen aanwezig zijn. Ik heb een afspraak gemaakt om de AOS te laten vervangen tijdens het jaarlijks onderhoud. Het vervangen van de AOS heeft minder dan 2 uur geduurd, en is zeker geen grote kost. Ik denk er zelfs aan om deze na een 8-tal jaar preventief te laten vervangen, gewoon voor de gerustheid. Alhoewel de kwaliteit van de recentere AOS-en mogelijks reeds beter zijn geworden. Ik had ook geen olieverbruik vastgesteld.
in antwoord op: Aos (oliescheider) defect of niet?Welkom terug Pedro. Je slippertjes zijn je vergeven . . . denk ik :D
in antwoord op: Stel je even voor …Veel succes met deze prachtige spyder. Ik hoop om uw bevindingen hier verder te mogen volgen . Bedankt alvast.
in antwoord op: Yellow Submarine – it’s a SpyderIk had hier graag nog even op gereageerd, nu de winter terug voor de deur staat.
Onderaan de ruitenwissers van mijn boxster zit een kunststof paneel. In dit paneel zitten 2 ‘dekseltjes’ vastgeklikt die kunnen weggenomen worden om toegang te krijgen tot de moeren om dit paneel te verwijderen. Ik heb onder het rechtse dekseltje de connector van mijn CTEK geplaatst. Er is juist plaats genoeg daarvoor. Zie de foto’s.
Het doel is om ten allen tijde de accu te kunnen opladen, zonder het kofferdeksel te moeten openen. Ik gebruik deze connector enkel in geval het kofferdeksel niet meer elektrisch te openen zou zijn. Bij normale lading, gebruik ik nog altijd de meegeleverde accu tangen, aangesloten op de accu klemmen zelf.
Uit veiligheid een zekering geplaatst van 6 Ampère zo dicht als mogelijk bij de + klem van de accu, én de zwart/rode CTEK draad in een bijkomende isolatie geplaatst.
Het geeft toch altijd een veilig gevoel te weten dat je de accu kan opladen zonder in de wagen te moeten zijn.
Ik heb verleden jaar mijn Boxster bij Van Beurden gekocht. Dus verleden maand een afspraak gemaakt voor onderhoud en controle. Ik had ook gevraagd om tegelijkertijd een onderdeel te laten vervangen.
Toen ik daar toekwam wist men meteen waarvoor ik kwam, en wat er moest gebeuren. Gezien het vervangen van het onderdeel toch een paar uur duurt buiten het onderhoud zelf, had ik ruim de tijd om eens rond te kijken. Ik heb me geen minuut verveeld. In de toonzaal een groot aanbod. Van geen enkel voertuig in de toonzaal zijn de remblokken of remschijven aan vervanging toe, of werden deze reeds vervangen. Dat wil wel iets zeggen. Ook even buiten geweest, om te zien wat er allemaal stond van wagens die onderhoud hebben gehad, of nog moesten hebben. Zowel classic cars als recentere modellen.
Een zéér gemoedelijke sfeer daar bij Van Beurden. Na het vervangen van het onderdeel heb ik nog een gesprek gehad met de technicus. Is altijd aangenaam. Dus nog het onderhoud (olie, filters en controle), en dan nog een flinke rit naar huis.
Zonder navraag te doen werd het onderdeel onder garantie vervangen (zowel ondrdeel als werkuren).
Ook bij de jaarlijkse keuring geen problemen gehad. Toen de controleur vanonder de brug kwam was het enige dat ie me zei : t’ Is gelijk nen nieuwen ! Dat zegt genoeg denk ik . . .in antwoord op: Ervaring garage Van Beurden ?Ter info. RAL 3003 is het robijnrood voor de omlijsting en letter/cijfer kleur van de Belgische nummerplaten sinds 2010.
in antwoord op: remklauwen logoNu geel terug beschikbaar is bij Mercedes, blijkt er ook vraag naar te zijn.
in antwoord op: Giallo per tutti gli oggetti e per sempreBedankt alvast voor de uitgebreide informatie hier op het forum en het leesplezier.
in antwoord op: Na een jaartje zoeken, de Boxster 987.2 aangekocht.