Aangemaakte reacties
-
to mich
hoelang het duurt weet ik niet precies, daarvoor neem je best eens contact op met lb speedsters, ik denk dat ongeveer 2weken wel zullen volstaan. Website is http://www.lbspeedster.be denk ik, anders ff googlen he. Wel belangrijk is dat dit enkel mogelijk is met een kit die van daar komt, je moet namelijk in UK een typegoedkeuring hebben en die heeft lb natuurlijk enkel voor eigen fabrikaat kits.
MVG
Erik
in antwoord op: 356 Chesil Speedster replicaDe keuring van een kitcar is idd niet zo eenvoudig meer. Wat je natuurlijk kan doen is een rijdende kever als oldtimer laten keuren op je eigen naam, en vervolgens de kever als donor gebruiken voor je kit. Je kan met de kever-o-platen blijven rijden in dit geval, nadeel is wel dat het zooitje onverkoopbaar wordt. Zodra de oldtimer van eigenaar verandert, moet deze terug nr tc en ja zelfs daar zien ze het verchil tussen een kever en een 356… Andere optie: je bouwt je kit helemaal af en laat m vevolgens in UK keuren. Je moet hiervoor wel 1st uitvoeren naar Engeland, om m achteraf terug in te voeren naar belgie. Je krijgt hier dan een typegoedkeuring en kan je kit als gewone wagen inschrijven. Bij mijn weten doet alleen lb speedsters dit voor eigen klanten, gezien je een eigen adres moet hebben in UK. Prijs rond 1500euro, lijkt veel maar je hebt wel een wagen gekeurd voor dagelijks gebruik die ook perfect verkoopbaar is. Het is dan geen vw of porsche op papieren, maar een lb speedster. Dit lijkt mij de interessante optie want de rest is eigenlijk maar gefoefel.
Rudolph roadster doet iets gelijkaardigs voor klanten in Duitsland. Ze maken Karmannghia kits op keverbasis. Vorig jaar heb ik zo eentje opgebouwd voor een klant, en heb m na afbouw naar Rudolph gebracht om TUV te laten keuren. Wel streng, maar na invoer heb je een legaal voertuig gekeurd voor dagelijks gebruik in dit geval zelfs met een Audi V6 motor…MVG
Erik
in antwoord op: 356 Chesil Speedster replicade prijs is inderdaad niet laag voor een kitcar, als je goed zoekt vind je voor redelijke prijzen nog wel een coupe (dan waarschijnlijk een bt5 of 6) die goed restaureerbaar is. De Martin and Walker kit die ik vorig jaar heb gebouwd was in opdracht van een Duitse klant, auto bolt daar sindsdien zonder enig probleem. Ik heb m gemaild voor foto’s, zo gauw ik deze ontvang zal ik ze posten. Martin and Walker heeft ook een webstek, http://www.904gts.co.uk . Ik ben momenteel zelf bezig aan een originele bt5, een eigen restauratieproject. Hiervoor zoek ik trouwens nog:
-klokje; fabrieksoptie in het midden van het dashboard
-chroomstijlen voor voorste ramen
Als iemand hiermee kan helpen, laat t maar weten; onderdelen hoeven niet per se piccobello te zijn.MVG
Erik
in antwoord op: prijzen van een 356 replica kitBespaar je de moeite om naar engeland te gaan om een kit te kopen. Een belgische fabrikant is veel handiger, betrouwbaarder en je hoeft de plas niet over om iets te gaan halen. Ik heb heel goeie ervaringen met lb speedsters, hij maakt deze kits zelf hier in belgie en is zelfs leverancier aan chesil… enough said volgens mij. Niet dat ik belang heb bij lb cars, maar het lijkt me toch makkelijker dan uk. Prijzen schelen zo weinig, en dan reken ik de oversteek er nog geen eens bij
MVG
Erik
in antwoord op: 356 Chesil Speedster replicavorig jaar heb ik een kit gebouwd uit engeland, “martin and walker heten de fabrikanten. Het is een replica 356A coupe. Tel alles bij elkaar ongeveer 14500euro, zonder rollend keverchassis weliswaar. Ik moet er bij vertellen dat de kit perfect paste, deuren en kleppen waren perfect zoals ze aankwamen. Staar je niet blind op de prijs van de kale carrosserie, het is namelijk de kleine dingen die erbij komen die het duur maken. hier bedoel ik interieur, verlichting, chroomdeco’s e.d. mee. Ik heb hier wel een catalogus van martin and walker liggen, als je wil mag j m altijd es komen inkijken.
MVG
Erik
in antwoord op: prijzen van een 356 replica kit