Aangemaakte reacties
-
Is het middenstuk dat gescheurd is of zijwanden? In vele gevallen krimpt het leder en wordt dit (bij wijze van spreken) karton en hard, wat het moeilijk maakt om te herstellen. Ook omdat het middenstuk uit ‘aparte’ kussens gemaakt is.
Heb ook een ’84 en was daar ook het geval….
Heb ze volledig laten overtrekken en staan hier op’t forum nu terug te koop (zijn wel zwarte).Maar met een foto kunnen we natuurlijk meer zien…. Heb in elk geval ook dikwijls problemen met foto’s hier.
in antwoord op: Herstellen zetelUp…..
in antwoord op: Porsche 928 voorstoelenIs inderdaad voor mijn 928.
Maar heb er gisteren gekocht van een 964/993, nu enkel voetjes bestellen.in antwoord op: Cup spiegelsOmdat het meer gaan kosten om alle onderdelen weg te doen om te stralen en te poederlakken,
heb ik zelf een zwaardere compressor, zandstraalcabine en een poederlaksysteem aangeschaft om het meeste zelf te doen.Deze week ermee begonnen enkele onderdelen te zandstralen en te poederlakken.
Het nadeel is dat ik voorlopig geen grote stukken kan laten bakken.
Deze zal ik nog moeten weg doen spijtig genoeg.Verschoot zelf van het resultaat….. Zijn wel wat spelregels die je moet weten en volgen, maar is bij het spuiten ook het geval natuurlijk.
[url=https://ibb.co/JsYc0GZ]
[url=https://ibb.co/k8HZM1n]
[url=https://ibb.co/nMtNKV6]
[url=https://ibb.co/x7B950y]
[url=https://ibb.co/8DM88YV]Maar zal mij in elk geval serieus wat €’s uitsparen!!
De voordelen van poederlakken is dat het veel steviger is dan spuiten, beter bestand tegen bv remolie, benzine,…
Als het afgekoeld is na het bakken kan je meteen monteren en hoef je niet te wachten tot het ‘droog’ is.
Denk dat je bijna alle RAL kleuren kan bestellen in mat, satijn of hoogglans.[url=https://ibb.co/17gskK9]
[url=https://ibb.co/8N7jsVp]
[url=https://ibb.co/X7Sz25q]Momenteel te wachten op kleur
[url=https://ibb.co/QfSMH5f]
[url=https://ibb.co/NLTRWLG][url=https://ibb.co/W2z8bxS]
[url=https://ibb.co/HnQwnWW]
[url=https://ibb.co/CQs7GFg]
[url=https://ibb.co/3SQ0d20]
[url=https://ibb.co/TRdqbFQ]
[url=https://ibb.co/PZ5P6xM][url=https://ibb.co/6rcBJkb]
[url=https://ibb.co/DG09cKx]
[url=https://ibb.co/M2jZfXT]
[url=https://ibb.co/XXXzQJf]
[url=https://ibb.co/4mNPs6f]
[url=https://ibb.co/DQPyFWW]Momenteel is het een lege carrosserie, enkel de kabelboom en wat geluidsisolatie zit er nog in. Maar is nog in goede staat, dus blijven zitten (voorlopig :D ).
Chassis en wielkasten zijn volledig gereinigd en ontvet. Was nodig na 35 jaar….. Achteraf alles terug beschermen.
Motorruimte geschuurd en al in kleur gezet, maar satijn. De foto hier is enkel in primer….Vond het beetje overdreven om deze volledig mee in kleur te spuiten als je er achteraf meer den 80% toch niet ziet. Voornaamste is dat alles opnieuw beschermd is en proper staat wat nu ook het geval al is….
Enige carrosseriewerken zijn een nieuwe slotplaat erin en gat voor de antenne dichtlassen.
Gaten van de nummerplaat en koplampsproeiers zijn al dicht gelast. De grote gaten in de achterbumper van de US blokken zullen ook dicht gelast worden. Niet makkelijk om een achterbumper in degelijke staat te vinden zonder mistlicht zoals het nu is.
Site markers blijven wel zitten.
Verder hoop ik ze deze maand nog bij de carrosserie te hebben![url=https://ibb.co/5F4gkgQ]
[url=https://ibb.co/yPRmYrn]
[url=https://ibb.co/LNfsZYX]
[url=https://ibb.co/FBQzWrg]
[url=https://ibb.co/9TWGrTC]
[url=https://ibb.co/qr1G8C0]Ondertussen al tijdje geleden hier….
Maar om een lang verhaal kort te maken ben ik begonnen aan een totale restauratie van mijn 928.
Momenteel is het een lege kas en staat ze klaar om naar de carrossier te gaan voor wat kleine herstellingen, extra details weg te werken en uiteraard een herspuiting.Alles begon 1,5 jaar geleden, had een waterlek aan de waterbrug tussen de 2 banken.
[url=https://ibb.co/D4Hg4zT]
Na een volledige heropbouw hiervan was de (deze) lek opgelost.
[url=https://ibb.co/LP76Rkq]
Moest hiervoor 2 dichtingen uit de US laten overkomen omdat dit hier in Europa nergens te krijgen is!!:think:
[url=https://ibb.co/PrDm4g0]
Na een tijdje merkte ik stoom vanonder de motorkap, bleek nog een grote lek gekomen te zijn en bovenop de V-blok lag een plas koelwater en lekte behoorlijk op de grond….
Bij de zoektocht hiernaar moest ik de volledige luchtinlaat, injectoren enz. verwijderen om de lek te vinden.
Maar hierdoor ben ik op serieuze andere problemen gekomen en een rijdende tijdbom was i.v.m. brandgevaar!!:cry:
Alle brandstofleidingen die normaal soepel moeten zijn, bleken allemaal uitgedroogd en verhard te zijn zodat ze makkelijk braken!!
Ook nog verschillende vacuumlekken waardoor sommige onderdelen slecht werkte.En omdat de motor ook verschillende olielekken had besloot ik de motor eruit te halen om te heropbouwen.
[url=https://ibb.co/CWNcrvK]
Bij het demonteren hiervan, heb ik gemerkt dat mijn 928 vroeger een kleine ongevalleke heeft gehad en op een manier ‘hersteld’ is van kus mijn kl…. je weet wel.
Het lakwerk was ook niet naar mijn goesting door een voorgaande slechte herspuiting, nog verschillende punten in het interieur waaraan ik mij stoorde,…..
Toch besloten om meteen alles ineens te doen.Prijsaanpassing: 1400€
in antwoord op: Porsche 928 voorstoelenVoor mij persoonlijk:
– Liefst op zondag, voor- of namiddag maakt niet uit
– Waar het door zal gaan ook geen probleem voor mij
– Liefst een meeting (er zijn er al zo weinig en als we dan nog een toer gaan doen heb je er ook niks aan)
– Een of ander hamburger of frut kraam moet kunnen
– Die van ons mag mee van mijin antwoord op: Porsche 928 Sharkival 2018Mooi werk, ineens zoals het hoort…. :respekt:
Ik ben momenteel ook bezig alles terug te monteren op mijn 928S van ’84.
UItlaat, achterophanging en automaat is er deze winter ook onderuit geweest om dezelfde rede…. :think: Olie
Daar heb ik ook de meeste dichtingen vervangen, alles opgekuist, gestraald, gespoten,….Misschien kleine tip voor de hoofdpomp aan de koppelomvormer, de 2 teflon ringen zijn niet meer te krijgen bij Porsche België en Nederland.
Maar bij Mercedes hebben ze deze nog op voorraad, onderdeelnr is dezelfde….in antwoord op: Restauratie 928S 4.7L 1983Dacht in’t begin ook aan RH, maar het zijn Keskin KT2, hebben net even gecontroleerd.
Zijn trouwens mijn foto’s van de 993 hierboven :lol:
in antwoord op: Welke velgen zijn dit?Wij gaan ook vanuit Anrtwerpen….
in antwoord op: Dinslaken 1 meiHet zou kunnen dat je die metalen ring met lipje voor het stuurslot achteraan op de stuurnaaf moet overzetten.
Zijn 3 boutjes….
Moest dit ook doen op mijn 928.in antwoord op: porsche 944 stuur bruikbaar voor 964