Aangemaakte reacties
-
onnodige quote verwijderd
Verplichte inschrijving op maandag 27/06
Dus pech voor iedereen die niet ingeschreven is :)in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5Als ik die prijzen zie dan kom je er nog goed vanaf.
De mijne heeft net groot onderhoud (850) + boite tiptronic (550) + schijven en blokjes achter (1100) vervangen. Kwam ik op een lekkere 2500€.
Ook nog een lekjes gevonden in de cooler/pomp olie water, dus heel de motor moet eruit, berekende kost van 1200€ maar dat moest niet direct gedaan worden.Ik moet wel zeggen de wagen voelt wel beter aan nu.
in antwoord op: ‘klein onderhoud’Super informatie,
ik ga eens alles bekijken, die van Merchtem en Nijvel interesseren me zeker, Genval ook.
bedankt
in antwoord op: Garage in BrusselIk vrees beetje voor Europipe :
Quote van de website :
We now specialise exclusively in sport exhausts for the 996 Turbo, Turbo S and GT2,
the 997.1 Turbo and GT2, the 997.2 Turbo, Turbo S and the latest 991 Turbo and Turbo S.in antwoord op: Porsche 997.1 PSE gezocht originele.En bij deze de foto’s
Snel op de parking van de quick/pizzahut genomen.
Moet nog eens voor betere zorgen :)
in antwoord op: Porsche owner to beVorige eigenaar van mijn wagen (996) had ook miserie met de originele Porsche batterij.
Vervangen in 2013, mocht in 2014 terug omdat batterij “stuk” was en vervangen moest worden.
Op onderhoudshistoriek zie ik enkel staan batterij inspectie. Dus waarschijnlijk beetje water bijgedaan.
Toen ik hem kocht, werd de wagen waarschijnlijk net van de lader afgenomen, want starte zonder probleem.
Een week thuis en batterij was dood, gaf nog 10 volt aan. Genoeg om deuren open te doen en geen radio code te verliezen.Nieuwe batterij gekocht, Varta F18, is iets zwaarder, maar werkt prima. Auto mag 2 weken stilstaan en batterij doet het nog.
Voordeel is ook dat de batterij niet duur is. Met beetje zoeken kom je op 104€ met thuislevering :)in antwoord op: Batterij weeral kapot … grrrrrr…..Als ik een afgedankte kan vinden doe ik dit zeker, maar onmogelijk te vinden.
Heb zelf een zoekertje staan op 2dehands zeggende dat ik PSE zoek :)Had een 3.4 PSE gevonden in de UK dat in “slechte” staat was voor 15€+verz.
maar kerel wou niet verzenden naar België :(in antwoord op: Sport uitlaatIk bedoel de jaarlijkse keuring.
Mijn ervaring met sportuitlaten is dat je een gehomologeerde uitlaat nodig hebt. Alvast was zo op mijn vorige sportwagen (lancia delta)
waar ik elke jaar de pot er van onder mocht halen om de originele terug te steken. Er was volgens de keuring zoveel fout aan de wagen dat ik elk jaar dag bezig was om alles origineel te steken (uitlaat, veren, wielen, polyester motorkap,…)
Om dezelfde miserie niet elk jaar mee te maken zoek ik dus de beste oplossing.
Die van carnewal geraakt er door, want ze maken de pot open en doen de bypass intern, hetgeen eigenlijk ook niet mag, even terzijde.
Echte PSE is duur, of je moet geluk hebben op de 2dehands markt. En dansk heeft ook zo een valve uitlaat, maar weet niet of dansk door de jaarlijkse keuring geraakt.
En misschien is de wetgeving zo aangepast dat zelf een inox uitlaat er door geraakt maar als ik kijk naar de goca site
Link
lees ik dat je een validatieverslag nodig hebt voor een niet-originele uitlaat.Heb geen zin om een uitlaat te kopen, tot de constatie te komen dat hij niet door de jaarlijkse keuring geraakt wegen geen validatieverslag, dan proberen te homologeren en dan deze er terug onderuit moeten halen omdat vadertje staat dit weigerde.
in antwoord op: Sport uitlaatHet leukste item van elke eigenaar van een +4 jaar oude wagen.
Toen ik mijn Lancia Delta nog had, ook veel miserie mee gehad.
Had uit fabriek een Zender kit, dat eigenlijk niet veel omvatten, zijschorten, voor en achterbumper en kleine spoiler.
Veel wagens hadden deze kit van fabriek uit, maar toch was dit tuning volgens de keuring.Heb toen veel informatie gekregen van wat de mannen de keuring onder tuning verstonden.
En dan grote ogen getrokken.
Versnellingspook niet standaard = tuning
Setje sportpedalen = tuning
Andere radio = tuningover dit laatste doen ze meestal niet lastig, want vele wagens zijn zonder radio aangekocht en daarna aftermarket ingestoken.
Maar in theorie mogen ze u hiervoor dus kosten aanrekenen qua tuning.Waar ik dus vroeger een freak was om mijn auto te verbeteren blijf ik er nu mooi van af, of verander ik niets zichtbaar :)
in antwoord op: De Keuring!!!991 Targa 4S met nummerplaat 1-kds-xxx
Mooie wagen moet ik zeggen :)
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2Als ik me niet vergis, als je de kleine vooraan wil zetten moet je eerst een kit van porsche kopen voor de airbag uit te kunnen zetten.
Dit is alvast zo voor de 996.
Nu, ikzelf zou nooit de kleine vooraan zetten behalve dan als allerlaatste optie. Weetwel ze noemen dat niet voor niets de plaats van de dode.
Achteraan kan je gewoon de leuning en zitvlak per stoel weghalen, nogmaals voor de 996 weet ik dit :)
Is trouwens beter voor de kinderstoelen die er beter inpassen.in antwoord op: Ideaal kinderstoeltje in de 996Toch is kijken dan naar die neptune.
Kleine is bijna 17 maanden oud en zit momenteel in een Axxiss, maar nog niet getest of deze al dan niet passen in de cabrio.
Andere hoor ik veel goed zeggen over de maxi cosi rubi en dat deze zou passen mits kleine mod aan de basis.in antwoord op: Ideaal kinderstoeltje in de 996En deze morgen op de ring richting waterloo : Witte 997 GT3 1-hhu-xxx
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2Siepel,
bedankt voor de info, zit namelijk met hetzelfde probleem (ook 996 cabrio), de kleine is wel nog maar 10kg, dus past nog niet in de grotere.
Was je blij met de Neptune?in antwoord op: Ideaal kinderstoeltje in de 996Deze morgen op Ring richting waterloo, reed eraf in Tervuren : Porsche Cayman GTS 1-MSA
in antwoord op: Wie heb ik gezien? Deel2