Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 169)
    • Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik zit met hetzelfde probleem: moet ook mijn motor uit mijn targa demonteren en had ook al naar die mini-brug gekeken, maar nog niet gekocht omwille van zelfde reden. Bovendien denk ik dat de 911 op zo’n brug ook zoals op de kever op de foto, naar achter zal leunen wegens het hoge gewicht van de motor achteraan. Dus niet ideaal om motor te demonteren en veel gepruts (en onveilig?) om hem dan toch naar voor te doen kantelen met dat systeem.
      Wat ik nu doe is onder de wielen vooraan betontegels leggen zodat hij vooraan een 40 cm hoog staat, en dan achteraan de wielen op een hoogte van ongeveer 60 cm zetten door er een oprijbrug van dit (https://www.gereedschapland.nl/product/2852/baby-brug,-oprijbrug) type onder te zetten (dat op zijn beurt verhoogd is met betontegels). Achterbumper er ook al afgehaald zodat de vrije hoogte (van vloer tot onderkant plaats waar bumper zat) een goeie 85 cm is. Daar zou de motor wel van onder moeten kunnen volgens mijn meting.
      Wat gepruts, maar wel veilig en (denk ik) minder schadelijk voor de targa.
      Ik zoek nu nog iets om onder de motor te schuiven met wieltjes onder, om hem op te laten zakken en er dan van onder te halen. Mag max. 10 cm hoog zijn. Iemand ideeen ?

      0

        Vandaag gezien (op TV): Bart DW in Porsche 997 zwarte C4S phase2. Iemand van hier ? :lol: :lol: :lol:

        0

          [quote=”Rufie” post=179560]Heb horen zeggen dat 996’en rapper verkocht geraken dan 997 omdat de prijs aantrekkelijker is, maar denk dat sommigen dat hier wel zullen tegenspreken :-)[/quote]
          Is toch normaal: ze zijn goedkoper dus bereikbaar voor groter publiek dus geraken ze gemakkelijker verkocht. Is zo een beetje zoals de huizen: een goedkope rijwoning zal rapper verkocht worden dan een villa van 2mio.

          0

            [quote=”Costa” post=179322]
            Laat jullie mening maar weten.
            [/quote]
            Aan mij verkopen ! Is mooiste kleur voor de 993 vind ik. Prijzen zijn moeilijk te voorspellen, maar ik het toch ook het gevoel dat we aan de top zitten van de prijzen voor de luchtgekoelde 911’s. Dus verkopen nu je er het max. van kan krijgen want je hebt blijkbaar niet meer de ‘goesting’ (om Rutten te quoten) om er het nodige geld aan te besteden. Is niets om schaamte over te hebben.

            0

              Enkele zaken waar je rekening kan mee houden bij je keuze:
              1. in het voordeel (volgens mij dan toch) van de 968:
              – exclusiever
              – betrouwbaarder naar mijn gevoel hoewel niet gestaafd met bewijsmateriaal, gewoon omdat de motor eenvoudiger is dan de boxster en bovendien een door-evolutie is van de 944 2.5 en daarna de 2.7 en dan de 3.0S2. Dus waarschijnlijk daardoor, met de jaren, alle kinderziektes kwijtgespeeld. Maar nogmaals, is mijn gevoel, wil hiermee geen discussie starten over de betrouwbaarheid van motoren.
              – eenvoudiger in onderhoud
              – ik denk ook dat de 968 cabrio zijn waarde beter zal behouden op termijn want er zijn er lang niet zoveel gemaakt als van de boxster
              – mooiere lijn…maar is persoonlijk
              – 4 zit…hoewel de achterpassagiers best niet veel ouder zijn dan 10 jaar of zo
              – meer pk’s (240) dan de eerste boxsters (204)
              2. in het voordeel van de boxster:
              – zalige motorsound
              – 6 cylinder (tiens…hoe zou dat komen :D )
              – je vind er al die goedkoper zijn (in aankoop) dan de 968 cabrio
              – modernere uitrusting, bvb gps beschikbaar ingebouwd (is dan wel de vraag wat je nog met die oude gps’en waar geen updates meer voor beschikbaar zijn, kan doen)
              – veiliger (bvb zijdelingse airbags)

              Collega’s forumleden kunnen nog verder aanvullen om je te helpen. Veel succes.

              0

                En wat is eigenlijk het probleem met turbo motoren ??? Op dat filmke vind ik alvast niet dat die Cayman slecht klinkt hoor.
                De wereld gaat nu eenmaal verder en we moeten altijd maar verbeteren, of we het nu leuk vinden of niet. En voor degene die alleen maar zweren bij 6 cyl luchtgekoeld: geen probleem, koopt u een oude 911, er zijn er massa’s te koop, de meeste goedkoper dan een nieuwe 911 :D

                0

                  Ik heb zowel de 924 turbo, de 944 2.5 en de 944 3.0 gehad en het zijn 3 verschillende wagens. De 944 2.5 en 3.0 lijken nog een heel klein beetje op elkaar qua rijden, maar dan nog. De 3.0 heeft altijd voldoende power op reserve, is niet echt het geval met de 2.5 hoewel je met deze laatste wel nog redelijk vlot mee kan in het verkeer. De 924 turbo darentegen is iets totaal verschillend. Dat is echt de befaamde wolf in schapevacht: tot 3000 toeren niets (je kan amper de betere corola volgen :D ), maar vanaf 3000 toeren lijkt het alsof de wagen gaat opstijgen. Dus eerder een funcar om je eens goed mee te amuseren dan een wagen om dagelijks al dan niet rustig mee rond te rijden.
                  PS wat toch altijd leuk is op een wagen, en zeker een 924/944, is het targadak. Voor mij een must voor als ik nog eens een 944 zou (zal ;) ) kopen.

                  0

                    Ziet er volgens de foto’s wel mooi en redelijk origineel uit. Hoewel ik niet zeker ben dat die velgen de originele waren op dat model, ik dacht dat het eerder de telefoonschijven waren. Maar we zijn hier dus niet zeker over welk model het nu gaat: een 2,5 16v of 2,7 8v. Ik hoop dan eerder voor die laatste want de 2,5 16v wordt nogal eens verweten van een moeilijk af te stellen motor te zijn.
                    Qua prijs volgens mij eerder aan de hoge kant, je komt al in de buurt van de 3,0S2. Maar als hij behalve die prutserijen (naafdeksels, …) en anomalie in de motor omschrijving origineel is en als de verkoper er misschien nog wat aan af doet dan kan je niet veel misdoen. Mits deftige aankoopkeuring natuurlijk. Ga de eerste keer kijken met een vriend/kennis die er iets van kent, hoeft geen specialist te zijn, maar neem checklist mee (zie eerder genoemde websites). Als je met 2 bent dan kan de ene (waarschijnlijk zal jij dat zijn) praten met de verkoper (en kwijlen op de auto :D ) terwijl de andere, met zijn 2 voetjes nog op de grond ;) de checklist kan afgaan. Als hij die test goed doorstaat, dan pas aankoopkeuring bij bvb Porsche.

                    0

                      Mooiste Porsche voor mij nog altijd. Je zal er veel plezier aan beleven, proficiat !

                      0

                        Absoluut juist. Moet nog perfect blijven. Ze moeten bij Porsche echt wel oppassen met zo op de limiet te gaan met de kwaliteit.
                        Mijn audi heeft 130.000 km, 4 jaar oud, zwart leder in perfecte staat. Geen krasje, kreukje, … . En ik herrinner me niet dat ik dat één keer specifiek behandeld heb buiten afkuisen met vochtig doekje. Idem voor mijn 996 van 2001: misschien niet meer perfect maar nog heel mooi.

                        0

                          PM verzonden….

                          0

                            Inderdaad, en regelmatig wisselen van wagen zodat je beseft waarmee je rijdt. Want je wordt alles gewoon. Ik wissel regelmatig tussen mijn “slome” A4 met ocharme 143 pktjes en de 996 met meer dan het dubbele. Als ik in de 996C4 stap na een tijdje A4 dan schrik ik tekens van de kracht, maar na enkele dagen is dat weeral vergeten en lijkt de 996 traag en zou ik een een turbo willen. Dan is het best dat ik weer begin te rijden met de A4 :D . Ik denk dat die redenering opgaat voor alle vermogens. Dus gouden tip: als je je een Porsche koopt, koop er meteen een 2e wagen bij met de helft van de Pk’s.

                            0

                              Daarstraks in Knokke: grijze Carrera GT. Met achter het stuur iemand die heel sterk geleek op prins Laurent. Maar ik kan me vergist hebben (over de bestuurder hé). Hij is ons dan nog eens op de E40 voorbijgeraasd ook en er afgereden in Nevele. Impressionante wagen om te zien opdoemen in je achteruitkijkspiegel.

                              0

                                Uiteindelijk gekocht bij Autoplus in Dilbeek.

                                0

                                  [quote=”Hendrik914″ post=164493]Volgens mij een 924 turbo:
                                  http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=247851527&asrc=st|sr[/quote]
                                  Nee toch niet, tellers van turbo zijn geel/groen. Heeft gewoon het kofferdeksel van een turbo er op gezet.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 169)