Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 196)
    • Restaurant Torenhof in Tongerlo – Westerlo. Grote parking en als we met echt vele zijn mag het zelfs in/op de tuin.(kunnen er toch een 80 in)
      Als je wil informeer ik graag eens bij de eigenaar.

        Merci Peter, goei tips… keuze genoeg hier en goede ideetjes thx! :-)

          Hey 3.2 Fans,

          Voila eerste 1000 Km na een volledige motorrevisie zitten erop. Nog 500 km en dan trekken ze alles terug aan, nieuwe olie erop en dan kan het echt van start gaan.
          Ondertussen is de wagen al redelijk terug verzorgd, (denk dat hij al een keer of zeven gewassen is van binnen en van buiten) en nu begin ik stil aan enkele reacties hier wel te begrijpen :-)

          Misschien toch eens even oplijsten voor de volgende mensen die een 3.2 kopen en mogelijk krijg ik enkele reacties waaruit ik nog wat van kan opsteken, dus laat jullie vooral gaan.

          Aankoop:
          Tja aangekocht in de US en bij controle hier bij Van Beurden bleek dat er 4 kopbouten waren afgebroken (ondertussen weet ik dat die dingen de cilinderkoppen op hun plaats houden en dus toch wel noodzakelijk zijn). 3 waren afgebroken op eenzelfde cilinder.
          De wagen had 197.000 miles gelopen op 30 jaar wat op zich aanvaardbaar is ( x 1,6 voor kilometers) .
          Ik heb quasi de volledige historiek gekregen van de auto en er waren al wel wat dingen vervangen/ terug op punt gezet, maar een volledige motorrevisie had hij nog nooit gehad. Heb hem bij Van Beurden laten afleveren, direct de garage in een wijze beslissing denk ik.
          We hebben ook de lakdikte gemeten en bleek dat hij overal zijn eerste lak nog had, op uitzondering van de achterklep, was ook een meevaller.
          Revisie van de motor:
          Dus …. inderdaad revisie doen he…pijnlijke zaak voor de portemonnee… mag je toch al snel een kleine 10 K voor rekenen en drie maanden garage. Gelukkig dat de garage wel wat soepel is.
          Dan neem je maar gelijk de het motor compartment mee, wat zaken opnieuw laten zandstralen en poedercoaten, moet zeggen, draait nu als een nieuw klokje en hij ziet er netjes uit.
          Die mensen weten echt met wat ze bezig zijn, volledige foto reeks gekregen en genoteerd in de garage notulen om later bij verkoop mss te kunnen bewijzen dat de revisie wel echt gebeurd was.
          Ik ben een keer of vier gaan kijken, man, man … een volledig rek vol aan onderdelen, je begrijpt niet hoe ze dat terug in elkaar krijgen.
          Maar je krijgt er ook een fijne uitleg bij en men belt je regelmatig of men dit of dat ook moet vervangen met opgave van de prijs, dus dat is correct.
          Ik heb hem ook door Philip laten testen, daar stond ik wel op, is ook gebeurd en heeft me persoonlijk gebeld nadien met zijn visie.
          Algemeen onderhoud en nazicht:
          Tja de wagen staat dan in de garage, gelijk maar onderhoud doen en de keuring, valt mee in prijs, ook achterbandjes laten vervangen door Pirelli’s P6000. Qua onderhoud lijkt me de 3.2 goedkoper dan de 996, is ook logisch gezien de eenvoud aan mechaniek en minder electronica. Tip hier is dus zeker dit altijd laten doen, heb ook al zijn vloeistoffen laten vervangen van A tot Z.
          Eerste 1000 Km
          Tja, ik heb die wagen gekocht om er mee rond te rijden, is het goed weer dan ga ik er de baan mee op. Probeer toch gemiddeld een 10 a 15 duizend kilometer te lopen op een jaar. Je hebt al 3 a 4000 km nodig alvorens je de wagen echt begint te kennen, dus er is nog oefening geboden.
          Ik kwam van een 996 4S, leuk beest, rijdt echt als een fiets.Met zo een wagen kan iedereen rijden eigenlijk. Met de 3.2 is dat toch wel even anders. Je wordt letterlijk terug in een ander tijdperk gecatapulteerd. Geen servo, geen ABS, manueel schakelen, soms met tussengas, als je echt doorduwt dan durft hij al eens te “bokken”. Een heel andere rij ervaring dat moet ik echt zeggen.
          Maar … wel leuk, nu eindelijk het goede weer er is, het dakje eraf, en genieten van de sound van de motor die spint als een poesje. Als je bolt is het super, de wagen ligt lekker op de weg, je kan aardig wat bochtenwerk doen, remt goed, maar het is anders. In de week rij ik met een moderne wagen, het is steeds wennen.
          In mijn 996 4S had ik steeds het gevoel dat mijn haren recht komen vanaf ik de motor startte. Hier is dat nog niet het geval, Ik rij nog een beetje net als een moeder in haar porseleinen kast, voorzichtig bij het schakelen, af en toe moet ik nog eens schakelen, hou de toerenteller in het oog (liefst nog niet te veel boven de 3000 toeren de eerste 1500Km) en je luistert continue of alles in orde is.
          De wegligging is echt top, als je eens door een putje rijdt voel je hem wel, net zoals in de jaren 80 en je bent steeds verwonderd dat deze machine zijn baan houdt.
          Na 7 wasbeurten:
          Ken je elke vorm van je 911, je weet elk putje, krasje in de lak wel staan, er zijn er wel enkele, maar ach dat maakt niet uit, dat heb je nu eenmaal met een Porsche, af en toe zuig je gewoon steentjes aan, moet wel zeggen die oude lak heeft goed de tand destijds doorgestaan. Ofwel waren de vorige eigenaars (4 dat ik weet) ook maniakaal inzake het kuisen.
          Er kan nog heel wat gebeuren en dat gaat ook gebeuren,…rubbers aan het targa dak vervangen, raamrubbers vervangen, targa beugel opfrissen, pompjes koffer vervangen, radio vervangen op termijn, dashboard verlichting en knoppen verlichting nakijken, toerenteller eens nakijken, oliedruk meter nakijken, verbruik lijkt me hoog ofwel heb ik echt een te zware voet ( zit rond de 16 liter) . Zal ook nog veel moeten leren omdat allemaal zelf toch een beetje te willen doen, ben een leek, maar als je met een oude Porsche zelf echt veel wil rijden, zal je ook moeten investeren in tijd om alles een beetje zelf te kunnen.
          Besluit:
          Wegdoen of houden? Speelt wel eens even door je hoofd, je verliest er quasi niks op als je hem weg doet, is een voordeel tegenover ieder ander merk bijna. Maar nee…heb een nieuwe wereld ontdekt, speciaal en denk dat ik nog maar net mijn eerste stapjes gezet heb.

            Iemand een idee wat de prijs zou zijn van zo’n singer interieur? Spreekt me wel aan moet ik zeggen. Zal wel wat sparen worden.
            Na de eerste 1000 kilometer met mijn 3,2 targa gedaan te hebben, is het rijcomfort toch even aanpassen als je van een 996 4S komt.
            De boite begin ik gewoon te worden maar zo’n 915 boite is toch wel even aanpassen zne… :shock:

              Hey,

              In die rubber voor boven de vooruit ( ik veronderstel dat dit de rubber van het targa dak zijn ) heb ik wel interesse.
              Graag je prijs aub.

              mvg

              Frank

                Voor de Targa rijders zal het ook smeren worden :-)

                  Zijn erbij, zullen om 14u daar zijn :driver:

                    Ingeschreven :-) Met de ouwe rakker, kom naar Postel!

                      Hoi Bas, welkom hier op het forum :-)
                      Inzake Vemus car, hou rekening met het feit dat je mechanisch toch 25% van de vraagprijs moet bijtellen wegens noodzakelijke revisies.
                      De auto’s zien er mooi uit, echter mechanisch heb je meestal snel brokkken ( lees van dag 1).
                      groetjes

                      Frank

                        Tja Ollie, mogelijk, hun prijzen liggen goed, maar hun interne kwaliteits check is echt niet om over naar huis te schrijven. Stom want volgens mij zijn ze zo hun eigen reputatie aan het kapot maken. Het internet is nu eenmaal een medium dat je niet moet onderschatten.
                        Mocht je me een score vragen dan krijgen ze een duidelijke “ONVOLDOENDE”… als je meer dan 100 Porsche’s verkoopt per jaar dan weet je volgens mij na een vlugge en oppervlakkige controle vrij snel of er iets mis is.
                        Als je als verkoper hier de moeite niet voor doet dan heb je volgens mij geen lange levensverwachting in deze markt :-)

                          De plannen, tja toch nog wel een hoop werk hoor :

                          • De targa beugel opnieuw laten poedercoaten in het zwart.
                          • Een volledige opkuis van de body.
                          • Fuchs velgen terug in originele staat brengen.
                          • Interieur volledig reinigen en opkuisen.
                          • Ramen en lichten laten polieren.

                          Dus toch nog wel wat werk voor de komende twee jaar, voor het overige veel rijden :-)

                          Aan Ollie, ja is ingevoerd geweest via Vemus Cars… vandaar dat hij een volledige motor revisie nodig had :-)

                            Ze staan “online” hier op het forum onder het topic” Porsche algemene fotoboek” – “Porsche Algemene foto’s” – Porsche Carrera 3.2 1984

                            Grtz

                            Frank

                              Deel 2
                              IMGP0601-1024x768.jpg

                              IMGP0603-1024x768.jpg

                              IMGP0604-1024x768.jpg

                              IMGP0606-1024x768.jpg

                              IMGP0609-1024x768.jpg

                              IMGP0611-1024x768.jpg

                              IMGP0613-1024x768.jpg

                              IMGP0622-1024x768.jpg

                                Ok zal ik dit weekeinde doen :-). Ik kom niet naar Alken … moet nog twee weekjes geduld hebben en dan is hij klaar. Krijgt nog nieuwe “sloefjes” en deuren moeten nog wat bij geregeld worden.
                                Deze week gaat motor ingebouwd worden, dan nog wat testen, enfin de laatste loodjes.
                                Het is een 3,2 van 1984 dus nog geen G-model eigenlijk. Heb nog een 915 boite ( die ook volledig is nagezien en terug opgevuld met speciale olie).
                                Groetjes

                                Frank

                                  Ha Geert, ik vermoed het, zoniet staat de hele collectie van vandaag op Facebook :-) let’s connect :-)

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 196)