Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 205)
    • Opgepast met die BRA’s, als het geen goede kwaliteit is en er harde randen en/of stiksels aan zijn kan die BRA na enkele duizenden km’s je verf beschadigen door de vrijwing tegen je koetswerk. Bij het rijden onstaat er altijd een zekere torsie van dat koetswerk en je BRA beweegt mee maar wel heel eventjes later, dus kan hij kan schuren. Dit is uiteraard gering en de sleet gebeurd zeer langzaam. Het is pas als je hem eens af neemt dat je het zal opmerken. Uitkijken dus !! Yvan

        Koop een gitaar dan kan je het stuurhuis begeleiden !

        YO :twisted: :twisted: :twisted:

          [quote=”cabrio wim”:2tvmbzsj]Ferdy, zal je even een handige tip geven.

          Je maakt de min klem van de accu los, en plaats tussen de losse klem en – pool een lampje met 2 draadjes.
          Haal nu een voor een de zekeringen eruit, en kijk bij welke zekering het lampje uitgaat.
          Zoek dan bij welke groep deze zekering hoort, en je hebt in now time de boosdoener gevonden.
          Dit kun je ook doen met de multi meter mocht de lekstroom te zwak zijn om het lampje te laten branden.
          Succes, weet zeker dat het gaat lukken, en hoef je ook geen angst meer te hebben voor brand gevaar.[/quote]

          Ik zal dit zeker eens proberen, bedankt voor de TIP, kan nog andere forum leden helpen en…..waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht ????
          Komt als de goede raad van tante Kaat maar ditmaal van OME WIM

          Nog bedankt

          Yvan

            [quote=”911-lover”:3t6415uu]Hoeveel strom er juist verbruikt wordt wet ik niet.
            Wat ik wel weet is dat na 5 maanden stilstand van de CS de batterij volledig leeg was en ik deze onlangs terug heb mogen opladen .
            Nog eventjes en dan mag ze weer buiten van me na stilstand sinds september 8) [/quote]

            Heb hetzelfde probleem met mijn SC, nieuwe batterij loopt leeg, er moet dus iets konstant stroom afnemen !!

            MAAR WAT ??

            Heb helemaal geen zin om daar naar te zoeken en heb er een stroom onderbreker op gezet, batterij opgeladen en sindsdien geen probleem meer.

            Geen “platte” batterij meer, geen druppel lader nodig
            Geen kortsluiting en/of brandgevaar meer
            Kan een eventuele poging tot ontvreemden door ongewenste bezoekers vertragen !!

            Je moet wel iedere keer de stroom onderbreker af zetten, als je terugkomt van een ritje !!!

            Wat wil je NOG meer hebben :twisted:

              [quote=”911-lover”:2gt0y954]:lol: :lol: :lol: [size=59:2gt0y954](ik zei het toch)[/size]
              Tettenjef bedoel je daar den Hoeibergs (of hoe schrijven ze dat) mee :?: [/quote]

              Inderdeed, dat is ’em, Jef Hoeyberghs om precies te zijn

              Maar dit is toch een Porsche forum of gaan wij het verder hebben over andere “rondingen”

                [quote=”911-lover”:8bd7q9yd]:lol: :lol: :lol:

                Daar vreesde ik al voor :wink: [/quote]

                Dat ziet er al STUKKEN beter uit, ge moet ze niet naar TETTEJEF sturen, is niet meer nodig !!!

                  [quote=”tvanbroekhoven”:3nnz8fbi]Misschien maakt het voor Ferdy allemaal niet zo uit :twisted: [/quote]

                  Maakt wel iets uit, daarom moet je zo voorzichting zijn !!!

                  Er loopt tegenwoordig van alles rond, vraag maar aan TetteJef.

                    [quote=”911-lover”:1wobviyv]Dan gaan we wel erg off topic , maar OK , voor één keer :wink:

                    Wie zijne “vent” is da :twisted: :twisted: :twisted: !!!!!!

                      Heb ook wa gesukkeld met het injectiesysteem en de WUR opzij gelaten, eerst dacht ik aan de benzine accumulator maar daar was niets mee, Benzine pomp was OK, voorlopig gaat alles goed na het vervangen van de “check valve” aan de benzine pomp, deze moet het terugvloeien tegengaan en de druk houden en was blijkbaar defekt, kost amper € 25

                      Beginnen bij het goedkoopste !!!

                      Yvan

                        Niet veel antwoord hé!!!

                        T’is inderdaad een van de componenten van het injectie systeem en kan voor problemen zorgen.

                        De WUR vervangen is niet altijd de oplossing, ondertussen ben je wel € 500+ kwijt.

                        Je kan aan je garagehouder vragen of hij een 2dehands heeft liggen en of je die eens mag proberen, is vlug vervangen en je ziet wel wat er gebeurd. Voor zover die 2dehands ook niet defekt is !!!!

                        Het moet wel hetzelfde type zijn t.t.z. alle nummers moeten kloppen, je moet hem ook eruit halen om dat nummer te zien

                        Je kan ook een gereviseerde kopen en je oude ” core” opsturen naar :

                        http://www.specialtauto.com/delorean-parts/fuel-injection.html

                        Is heel vriendelijk en koopt ook defekte WUR’s op, heeft er steeds nodig om te reviseren. Prijzen zijn in US$, nog steeds 25% goedkoper dan onze €

                        Succes,

                        Yvan :D

                          [quote=”Beo”:13f7je0u]Erard zegt me dat als ik wagen wil laten verzekeren ik ook een brandverzekering en de wagen van men vader er zou moeten laten verzekeren?[/quote]

                          RUBISH, wat je waarschijnlijk zal moeten doen is lid worden van een club, b.v. de Gentse retrowielen, hebben een stand op Flanders retro beurs volgende maand in Gent. Ik denk zelf dat deze club de grootste klant van Erard is en Bruno Erard is daar ook meestal aanwezig met zijn ROOD busje.

                          Allen daarheen !!!!

                            [quote=”hans 1″:4iomqivm]Betaal 90 euro en wagen is ingeschreven als dagelijks voertuig. Geen oldtimerplaat. Heb nog wel een andere wagen, doch is bij een andere maatschappij verzekerd. Normaal gezien kost de polis 160 euro, maar als je je familiale / brandverzekering neemt bij Erard krijg je elk jaar 70 euro korting. Omnium verzekering van Porsche heb ik bij Dierick verzekering (Almarisk). Erard heeft met dit adres aan de hand gedaan, omdat ze de Porsche zelf niet omnium verzekerde.
                            Ben erg tevreden over hun service.[/quote]

                            € 160 is exact wat ik ook betaal bij ERARD voor mijn SC met gewone nummerplaat, Huis/werkverkeer is wel niet toegelaten en het gaat om een groepspolis met een “kalenderjaar” premie van 1/1 tot 31/12. “Onderweg” instappen is dezelfde prijs.
                            Naar je werk gaan met zo’n wagen is dus niet gedekt en het is toch alleen maar om te “stoeffen” !!! :twisted:

                              Hoi,

                              Een 912E met type 4 motor heb ik gehad, look van een 911 van 1976 maar spijtig genoeg een SLAK op de baan, motor is van een busje en met wat geluk ga je even snel als dat busje !!!

                              Toen ik overschakelde van Engelse rommel zoals Jaguar en MG naar iets serieus !!! dacht ik ook aan een 912 omwille van de betaalbaarheid maar uiteindelijk gaat er niets boven een 911. Een 912 zal je waarschijnlijk meer kosten aan onderhoud en wisselstukken dan een 911 en voor het verbruik moet je het ook niet doen, ik zit onder de 12 L/100 km’s met mijn SC 204 pk.

                              Een 912 zal ook zo iets verbruiken met zijn 90 pk’jes, te veel voor de afgeleverde prestatie en rijplezier.

                              Voor de portemonnee moet je het dus niet doen !!

                              Yvan

                                Onlangs ook meegemaakt op de keuring.

                                Bij mij stonden er voorraan zogezegd ” spoorverbreders “op en hij wist wat hij zei, want hij kwam ze alle dagen tegen ook op moderne wagens

                                Stationchef erbij gehaald die wat ouder en ook wat meer ervaring heeft en de zaak was opgelost.

                                Keurders kunnen niet alles weten, zeker niet van oudere wagens en zouden dus eerst raad kunnen vragen aan een meer ervaren persoon alvorens een wagen af te keuren !!

                                Ik heb een vriend die gewoon alle 4 jaar een nieuwe wagen koopt om van hun “GEZEIK” af te zijn. Is ook een oplossing.
                                :D
                                Yvan

                                  [quote=”dannyl”:dcz31kg2]ik weet niet wie er allemaal in dinslaken geweest zijn , daar waren toch ook de nodige belgen. daar was de inkom 20 euro en er was niets . hier is er tenminste noch voor muziek gezorgd en eventueel avond vermaak.

                                  daarbij heb ik gedacht dat de ollanders de zuinige krenten waren???[/quote]

                                  Dat zijn ze ook nog altijd en zij denken ook nog altijd dat zij de Belgen hun zakken kunnen schudden !!!!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 205)