Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 205)
    • [quote=”wreckah”:7mvl622v]zo een FM modulator zou ik misschien ook wel overwegen, enig idee van de kostprijs, en de kwaliteit van het signaal?[/quote]

      Zijn verboden voor gebruik in Belgie en mogen hier dus , in principe, niet verkocht worden !!!

      Maar je kan ze vinden op E-bay o.a. in Frankrijk waar dit wel mag.

      Ik heb een Blaupunkt Heidelberg in mijn P., signaal is goed voor zolang je de juiste plaats kan vinden, de mijne is afgesteld op 90.5 waar geen ander radio signaal is. Mijn dochter heeft een Smart 4four en daar werkt hij in heel de wagen, zelf in het handschoen kastje.

      T’zal afhangen van je Autoradio.

      Yvan

        Waarom geen FM modulator ??????

        Ik heb onlangs uit de USA een Griffin itrip meegebracht, en dit doet het perfect en in alle wagens en zonder kabels !!

        Het is mischien TE EENVOUDIG !!!

        Yvan

          Ga eens hier kijken : http://www.type911.org/article.php?cat=AT&id=18

          T’is wel in de taal van Moliere

          Je riem moet er uiteraard af, pas dus op voor de hoeeveelheid en de volgorde van de ringen. Je kan mischien ook je riem vervangen, nu het er toch af moet.

          G’hebt dit W.E. tijd genoeg, t’ga toch STR… regenen. :evil:

          Succes

          Yvan

            [quote=”Bjorn”:ad8qo1ua][quote=”ferdy”:ad8qo1ua][quote=”saab@porsche”:ad8qo1ua]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

            Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

            Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!
            Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

            Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

            Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
            Yvan[/quote]

            Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat een motor die in korte tijd veel kilometers doet ( lees autostrade ) beter is dan een wagen die 260.000 km heeft door korte afstanden , omdat de motor veel meer op een constante draait waardoor ie minder snel verslijt Natuurlijk aan 200 km/h op een “autobahn” is natuurijk een ander verhaal 8)

            Bjorn[/quote]

            JAH !!!! Maar op dit forum is er al heel wat WIJSGEMAAKT !! :idea: :idea: :idea:
            Yvan

              [quote=”saab@porsche”:3ee2n7fi]Bedankt voor de reactie.

              Die papiermolen valt trouwens erg goed mee, hoor. Het invoeren is echt gemakkelijk. Misschien is het wel zo dat het voor Porsches (zeker de oudere) minder evident is dat alle benodigde papieren erbij zitten?[/quote]

              Het invoeren is inderdaad PAP-gemakkelijk maar ik dacht meer aan de keurings en gelijkvormigheids procedure !!

                [quote=”saab@porsche”:24cq08j9]Hartelijk dank voor de suggesties tips en de verwelkoming. Ik heb gelukkig nog wat tijd en ik ga die dan ook nuttig aanwenden om mij te verdiepen in de verschillende modellen en uitvoeringen (zeker de 911 3.0).

                Is er hier op het forum ook ervaring met Porsches van de Duitse markt? Ik weet uit ervaring dat voor Saab Duitsland een zeer aantrekkelijke plaats is om auto’s te kopen. Saabs in Duitsland zijn beter onderhouden en goedkoper. Geldt dit ook voor Porsche?[/quote]

                Ik denk het niet, Duitsland is een groot land, dus worden er veel kilometers afgereden op korte tijd. Wagens hebben dus dikwijls ZEEEER veel km’s. Er zijn uiteraard meer Porsches in Duitsland dan in ons klein landje !!

                Duitsers komen wel in ons land wagens opkopen en, zoals ik voorheen al eens heb gemeld, blijkbaar rijden zij ermee naar huis in “ACHTERUIT “. Wagens met 260000 km’s hebben dan plots bij hun aankomst in Duitsland maar 160K op de teller !!

                Denk ook aan de papiermolen bij het aankopen van een wagen in het buitenland, niet zo eenvoudig meer !

                Neem je tijd, ik denk dat je keuze ( 911 3.0 ) goed is maar kijk uit !
                Yvan

                  Sinds een maand een 1977 911 aangeschaft, na lang zoeken. Voorheen had ik een 912E

                  Fantastische wagens MAAR wees voorzichtig bij de aankoop.

                  Porsches zijn niet of zeer weinig te vinden op een autokerkhof omdat zij allemaal worden “gerecycleerd”, dit type wagens hebben de eigenschap van dubieuze personen aan te trekken. Koop dus niet eender waar en van eender wie.

                  Welk model je ook koopt, het is een kwestie van vertrouwen, daarom koop je best bij een specialist of, als je wat geluk hebt, de wagen van een forum lid.

                  Men spreekt hierboven van 11000 a 16000 Euro. Op mijn zoektocht heb ik er gezien van 11000, allee van ver had ik het al gezien. Ga dus liever voor een rijklare en gekeurde wagen en die zal je wel vinden rond de 15000. Je zal er ook duurder vinden naargelang de toestand van de wagen.

                  Koop een zo goed mogelijke wagen, Porsches onderdelen zijn niet bepaald goedkoop en vergeet niet dat een “oud karretje” altijd wel iets zal mankeren en dat er geen PERFECTE wagens bestaan !!

                  Succes met je investigaties,

                  Yvan

                    [quote=”Vereeken”:1rlzprzj][quote=”WalterDC”:1rlzprzj]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten.

                    Lucky bastard! Welk keuringsstation is dit? Dat moet je nu eens doen in Rotselaar.

                    Kan er mij iemand op het volgende antwoorden:

                    Kan ik de wagen aanbieden voor herinschrijving bij de TC zonder enige plaat als ik hem voorrijd op een aanhangwagen.?

                    Ik zweer het ik ga die Landuyt nog eens in mijn catalysator steken. Ik begrijp best dat je wil vermijden dat iedereen garagist wordt maar dit….

                    Michel[/quote][/quote]

                    Ik denk het niet, maar als je daar dan toch bent, kan je mischien iemand aanspreken die ZZ of Z platen heeft en deze platen “huren” voor de keuring !!

                    Ik denk dat Landuyt hier niets mee te maken heeft het is al een tijdje zo.

                    Yvan

                      [quote=”WalterDC”:29rya4t5]Ik heb met de chef gebeld van het keuringsstation en die liet me weten dat ze de keuring wilde doen met mijn transitplaten. Het is immers niet mijn schuld dat de wachttijden zo lang zijn en die enkele dagen dat ik overtijd ben , daar zouden ze geen punt van maken. Gelukkig maar, ik had het wel straf gevonden moest het anders geweest zijn. Hopelijk maken ze er bij D’Ieteren voor de gelijkvormigheidskeuring ook geen punt van. Maar ik veronderstel van niet, daar gaat het tenslotte om de gelijkvormigheid van de wagen. Hoop ik dan toch… :wink: [/quote]

                      D’ieteren is ook geen officiele instantie, met welke plaat je er naartoe gaat heeft voor hen geen enkel belang

                        [quote=”WalterDC”:zwalochy]Naar aanleiding van de topic “z-platen” even dit vraagje. Deze woensdag ga ik met de P naar de gelijkvormigheidskeuring bij D’Ieteren in Brussel. Was van zin na deze keuring rechtstreeks door te rijden naar de “gewone” keuring. Ik heb de P begin augustus ingevoerd vanuit Nederland en uiteraard zijn de transitplaten niet meer geldig (zijn max 14 dagen geldig) Ik nam dus contact op met mijn verzekeringsagent voor wie het geen enkel probleem was mijn gewone platen over te zetten op de P en me zo te dekken. De vraag is echter, ga ik hier mee in de problemen komen bij de keuring?? Vertel me nu niet dat ik op zoek moet gaan naar een garagist die met Z-platen naar de keuring moet… :? [/quote]

                        Uit ervaring weet ik dat je geen platen van een wagen op een andere mag zetten, wat ook je verzekeraar zegt, je bent wel verzekerd maar dit aspekt heeft niets te maken met de inschrijving.

                        Als je voor een “O” keuring gaat , geen probleem, voor zover de plaat op jouw naam staat en je de papieren van bijde wagens bij je hebt.

                        Voor een gewone keuring en inschrijving zou ik dit NIET proberen. Dit is wat “ZIJ” absoluut willen vermijden in de toekomst, zo niet is opnieuw iedereen “garagist”.

                        Bel eens naar de GOCA in Brussel of vraag het aan de stationchef van het keuringstation waar je de wagen wil laten keuren. Zij kunnen je uitsluitsel geven.

                        Doe geen stommiteiten, in het slechtste geval kunnen de platen waarmee je naar de schouwing gaat ” in beslag worden genomen” en heb je helemaal geen platen meer en kan je , je gewone wagen opnieuw inschrijven.

                        Wat ga je vertellen als je onderweg per toeval op een COMBI valt en ze vragen naar de papieren van de wagen. Je bent dan wel verzekerd maar de wagen is Niet ingeschreven en heeft Geen keuringsattest.

                        It’s up to you,

                        Yvan

                          [quote=”Vereeken”:26g5x3w1][quote=”ferdy”:26g5x3w1]Waarom het altijd ZOOOOO ingewikkeld maken, als ik een wagen koop is hij keuringsvrij !!!!!

                          Dat is te snel door de bocht. Ik heb een aantal wagens. sommigen daarvan worden niet altijd ingeschreven. Zoals bijvoorbeeld mijn Porsche. 1 jaar mee gereden, geevalueerd en dan twee jaar restauratie. Aangezien hij er geen 25 is betaal je de volle pot. Dus wat moet je doen als je de rijtaks niet wil betalen terwijl hij van de baan is…je plaat binnen zenden. En wat heb je dan niet meer 2 jaar later? een plaat om mee naar de keuring te gaan. En zo zijn er nog wel een aantal gevallen.
                          Landuyt heeft het onmogelijk gemaakt en zoekt geld waar hij het kan vinden. Als je eens goed wil lachen kijk dan eesn naar http://www.how2tune.be , de website van dit intellectuele zwarte gat. Ik zie op je foto dat je Porsche Borbet velgen heeft. Succes bij de keuring. Ik hoop dat hij ouder is dan 25 of dat je een redelijke/onwetende controleur tegen het lijf loopt. Als dat niet zo is loop je de kans dat je mag gaan bewijzen dat deze velgen de inch en bandenmaat niet wijzigen tov het origineel. Nee serieus de laatste 3 jaar is het irritant geworden. twee maand geleden nog moeten bewijzen dat het stuur in mijn MX-5 af fabriek gemonteerd was en deel uitmaakte van een speciale serie…gelukkig ware n ze bij de invoerder behulpzaam.
                          Ik weet waar ik in oktober aan zal denken.

                          Michel[/quote][/quote]
                          Mijn porsche heeft Henkei velgen, wagen is Goedgekeurd voor dagelijks gebruik, hij is wel van 1977.

                          Wat Oktober betreft hebben wij blijkbaar dezelfde mening !!

                          Zowiezo zal ik ook geen “hobby” wagen kopen die geen 25 jaar oud is juist omwille van de veel te hoge rijtaks, maar ik wens er wel in alle veiligheid mee te rijden, dus volledige keuring.

                          Waar ik wel mee tevreden ben is dat niet iedereen zomaar een business in 2de handswagens als “BIJ-JOB” meer kan opzetten.

                          Er waren er wat teveel die vrakken verkochten zonder garantie, gewoon iederen week een andere auto, zonder platen, op de oprit.

                          Met een Oldtimer kan men nog altijd naar de “O” keuring met andere platen, zolang je er de titularis van bent en alle papieren bij je hebt, bij de keuring.

                          Voor een gewone inschrijving moet je beroep doen op een bezitter van Z of ZZ platen, ik ken er die gewoon hun werkuren aanrekenen, maar er zijn er die wel weten dat je “in de SHIT” zit en doorrekenen.

                          Je kan ook naar een garage gaan, je wagen laten nakijken en de opdracht geven om naar de keuring te gaan, NIET DOOR, herbeginnen !!!

                          Ieder zijn JOB !

                            Waarom het altijd ZOOOOO ingewikkeld maken, als ik een wagen koop is hij keuringsvrij !!!!!

                            Het is toch de verkoper, als partikulier met zijn eigen platen of een garagist met Z platen die naar de keuring moet gaan, NIET de koper.

                            Niet zeker dat je erdoor geraakt !!!!!!!! NIET kopen.

                            Yvan

                              [quote=”mcklusky”:honpc82s][quote=”ferdy”:honpc82s]
                              First comes, First serve.

                              Eens een domainnaam toegekend, blijft dit zo[/quote]

                              Dat is niet zo, lees de kleine lettertjes maar eens op http://www.dns.be
                              Ik heb zelf samen met de zaak waar ik vroeger werkte een domeinnaam opgeeist die door de concurrentie was ingenomen, hij werd verplicht de domeinnaam aan ons te verkopen aan het tarief dat hij hem van de provider had aangekocht, ik moet wel zeggen dat die procedure maanden in beslag heeft genomen en uiteindelijk toch 1500euro aan procedurekosten gekost heeft.

                              Zij die de domeinnaam snel willen kunnen dus misschien maar beter iets afspreken met de verkoper…[/quote]

                              Dan zal er inderdaad wel een goede reden geweest zijn zoals een gedeponeerd handelsmerk b.v.

                              COLA zal wel mogen, is een algemene naam voor een softdrink maar aan COCA-COLA en PEPSI-COLA ,die handelsmerken zijn, zou ik niet beginnen.
                              Zij hebben daar een leger advokaten rondlopen die daar staan op te wachten. Firma’s die handelsmerken hebben moeten daar ook voor betalen en regelmatig hun patenten verlengen.

                              Wij hebben al produkten van de markt laten halen omdat rechstreekse concurrentie onze naam gedeeltelijk gebruikte !!

                              Ik twijfel er dus aan dat PEPSY wel kan, het heeft de zelfde intonatie !!

                              Mischien als je onderbroeken onder die naam verkoopt maar zeker geen frisdrank.

                              Ik denk dat de verkoper van deze domainnamen ,zoals je zegt, vlug wil rijk worden maar dat er een addertje onder het gras zit, of is het [size=150:honpc82s]WEER[/size] [size=200:honpc82s]EEN HOLLANDER[/size]

                                [quote=”mcklusky”:35qpxx9o]Vooral die Pepsi naam vind ik straf, want als het bedrijf dat de frisdranken maakt de url opeist dan is hij verplicht te verkopen aan de prijs dat hij ervoor betaalde, zo zijn er al eerdere rechtzaken geweest…[/quote]

                                First comes, First serve.

                                Eens een domainnaam toegekend, blijft dit zo en er zijn speculanten die in het prille begin “namen” hebben laten registreren, men kan ze alleen maar feliciteren !!!

                                Er zijn inderdaad wel namen die geld waard zijn en warvoor “DE” klant klaar is om te betalen.

                                Het is de wet van vraag en aanbod, het heeft gewoon geen prijs.

                                Denk aan het nummerplaat systeem in Engeland, een eigenaar van een Aston Martin heeft een FORTUIN betaald voor de plaat A5TON.

                                Ik zelf bezit yvanhoe.com en ketje.com

                                Kijk eens naarhttp://www.dna.nl, het is ook een nummerplaten verzamelaar en heeft niets te maken met DNA of andere medische toestanden.

                                PORSCHIST is niets waard , Typ eens http://www.porschefreak.com in jouw adresbalk, het is nog VRIJ en te koop en dit denk ik, is meer internationaal dan porschist !!!!

                                Yvan

                                  [quote=”924″:32l758w8]Idd, daarom viel ik ook al achterover van de prijs van 5000€, je kan een auto helemaal gespoten hebben voor het bedrag dat Koen reeds vermelde.[/quote]

                                  Vergeet niet dat een plaatslager die b.v.met 3 gasten werkt en constant de nieuwe technieken gebruikt, op tijd en stond zijn spuitkabine onderhoud, filters vervangt en een hele hoop verplichtingen heeft tegen over zijn personeel helemaal andere tarieven hanteert dan de eenzaat die daarvoor niet slechter werkt maar wel met veel minder kan rondkomen.

                                  De grote plaatslagerijen staan ook niet te trappelen om een Oldtimer onder handen te nemen, sommige weigeren eenvoudig, tijd en geduld is er niet, het moet voorruit !!!!

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 205)