
Aangemaakte reacties
-
Uitlaat, bedoel je de BANAAN achteraan, Staal iets rond de 300, Roestvrij maar niet gepolierd 400, Roestvrij gepolierd + 500 . Er zijn natuurlijk nog duurdere spullen o.a. SSI warmte wisselaars enz…. Zal van je portemonnee afhangen. Pas ook op met wat je eronder steekt, de nieuwe “TUNING” keuring kan je nog wat meer kosten, zie maar dat het niet te veel “BLINKT”
Je kan ook een 2de hands zoeken maar die kosten dan ook 300 o.a. bij Porsche Recup in Mazenzele, is gewoon staal en ze zijn niet beschaamd !!!
Yvan
Koop alvast bij een PORSCHE specialist en niet zomaar bij iedereen.
Die geven je een garantie en zullen je niets verkopen waar zij niet achterstaan. Je hebt dus een stok achter de deur !!
Bij een “particulier” of verdoken “dealer” heb je een garantie “tot aan de deur “. Porsches zijn zeer geliefd en alles kan worden opgelapt, je zal bijna nooit een Porsche bij een gewone sloper zien.
Laat je niet door de prijs meeslepen, neem je tijd en kijk goed rond.
Je moet ook weten dat een wagen van 1981 en daarvoor zeer voordelig is in rijtaks en verzekering.
Allez, veel succes !!
Is dat niet braaf, De Lont
In antwoord op: Ik wil een Porsche aankopen graag wat hulp van een kenner?[quote=”RSR”:1fvrhlck]Wij werken momenteel met Mobil en Elf maar deze laatste zijn we aan het afbouwen.[/quote]
DUCKHAMS green mineral 20W50 is ook uitstekend, blijft heel lang “proper”
Hoogwaardig produkt en bekend merk bij de liefhebbers van OUDE wagens evenals Duckhams.
Ik denk dat het een goede keuze is en dat het belangrijk is om een duurzame olie te kopen, zeker voor een Luchtgekoelde wagen, VEEL belangrijker dan het merk benzine.
Deze betere olien behouden langer hun viscositeit en je hebt dus meer voor je geld.
Als ze het niet zien hebben zij hun job slecht gedaan, wie gaat ze dan aan de deur zetten !!!
Of is het zoals voorheen : iets in de handen stoppen of gewoon geluk hebben ??
Wat dan met spacers die TUV zijn goedgekeurd en een (E) teken dragen.
Zoals voorheen gezegd : ze kennen er geen van.
[quote=”Geert”:1ps55d0w]En over welke grootorde spreken we dan? ( het dalen van de taksen )[/quote]
Een wagen van meer dan 25 jaar geniet van een forfaitaire rijtaks van +- Euro 27 per jaar, naargelang de gemeente taksen.
Een B.A. verzekering kan al afgesloten worden voor € 141, per jaar voor een wagen ouder dan 25 jaar ingeschreven voor dagelijks gebruik.
In antwoord op: Belasting![quote=”Setakira”:185xeugt]Hier is vandaag de wegentakst in de bus gevallen. Zoals altijd 2 maand na start nieuwe jaar. Altijd te betalen voor eind start rijjaar + 3 maand.
Is dat bij jullie ook 10% erbij voor de gemeente ? Ach nog 13j en zit ook aan lage taks :wink: [/quote]De gemeente belasting is verchillend van gemeente tot gemeente, bij ons in Perk is dit 7%, wat verder op in Diegem is dit maar 4% en in KNOKKE is het 0,0 %.
Je kan verhuizen en een “goekopere” gemeente kiezen !!
Je kan ook in Oktober je politiek recht laten gelden en voor een andere burgemeester kiezen, zorg er dan wel voor dat de challenger de gemeente taks verlaagd.
In antwoord op: Belasting!Hoi, Steff
K’heb jaren geleden een Frame van een Morris minor Tourer laten stralen en poederlakken bij :
“Te Winkel” B.V.B.A.
Boombekelaan 2
2660 HobokenTel. 03/825-48-11
Fax.03/825-49-00
GSM 0475/26-42-10
email : tewinkel.zandstralen@belgacom.netNiet zover van bij U !!!
Pas wel op Mr geeft nogal vlug een prijs, maar Mw kan rekenen en uiteindelijk maakt zij de rekening !!!! DUS prijs op voorhand goed afspreken, liefst op papier !! Ik spreek uit ervaring
In antwoord op: Remklauwen poederlakkenVolgens mij is een WEBASTO sun roof , nooit origineel, ook niet op andere merken. K’heb ooit een Jaguar XJ6C en 2 MgbGT’s gehad met zo’n opendak, leuk maar altijd achteraf geplaatst. Komt zeer vaak voor op Engelse wagens. Het zou dus kunnen dan de transformatie van je 911T in Engeland is gebeurd.
In antwoord op: Porsche 911 van 71 met Stoffen Open dak, orgineel?Wat denken jullie, er zijn mischien nog 5 raffinaderijen, o.a. Total-Fina , Shell, Esso, Texaco, ….. de GROTE merken dus.
Waar halen al die kleine merken zoals JET, OCTA+, DATS, MAKRO dan hun brandstof produkten ??????????????
Bij Makro komen er GROTE merken leveren, is dit produkt dan van minder kwaliteit ?
Is het economisch verantwoord om verschillende kwaliteiten te produceren?
98 octaan is overal 98 octaan, er zijn zeer strenge normen en die moeten nageleefd worden !Grote merken willen de prijzen hoog houden en alle argumenten zijn goed om de verbruiker om te leiden ( lijden).
Zijn het dan allemaal sukkelaars die bij Makro gaan tanken of prijsbewuste verbruikers, ik weet het niet maar er zijn er in elk geval meer en meer.
In onze streek ( Steenokkerzeel ) is Jet aan de zelfde prijs dan Makro.
Grote merken zoals Shell hebben verschillende prijzen, naargelang de nabijheid van de concurrentie !!
Ga eens kijken op http://www.voordeligtanken.be
Je kan de beste kiezen uit je streek
Congratulations, Stef
Je garage staat dus vol, maar je hebt nog veel plaats voor de deur !!!!
Ik heb ondertussen ook mijn GERIEF gevonden, zal iets voor volgende week zijn.
To be continued…………….
Ik ben hier niet om indruk te maken, die leeftijd ben ik al lang voorbij !
De stelling was dat men een 915 bak gerust kan reviseren op 8 dagen, meer niet !!!
En dit is dus mogelijk !!!
Niet alle Porsche of andere specialisten zijn over dezelfde kam te scheren, maar men moet toch eerlijk blijven en bekennen dat er Vreemde vogels van allerlei pluimage in dit vak te bespeuren zijn !!
Uiteraard zijn er serieuse mensen tussen en ik heb ook geen positieve of negatieve ondervindingen met Lecars in Dendermonde.
Daarom zijn wij ook allemaal blij dat er forums zijn.
Als jullie de indruk hebben dat ik een of andere garage wil afbreken, dit is zeker niet mijn bedoeling. Ik heb in deze topic enkel mijn ervaring omtrent het herstellen van een 915 bak willen meedelen.
Mea culpa, maxima culpa als ik op ene of andere zijn tenen heb getrapt
In antwoord op: Probleembak 915Blij te oren dat er nog TAKTVOLLE mensen zijn !
In antwoord op: Probleembak 915