Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 205)
    • Volgens mij kan jij hem laten homologeren met de wielen die erop staan. Het zal hier toch waarschijnlijk om een “alleenstaand geval” gaan aangezien de wagen uit de USA komt en ook heel waarschijnlijk met de USA specificaties nooit in Belgie is verkocht.

      Als hetzelfde type wagen wel in Belgie is verkocht dan zou ik hem aanbieden met de Fuchs zodat hij beantwoord aan de originele gelijkvormigheid.

      Op de homologatie voor een alleenstand geval staan nooit de wielen vermeld, wel de banden maten en worden die maten aanzien als de originele bij gebrek aan iets anders !. Bij de volgende keuring zullen de bandenmaten moeten kloppen met het afgeleverd gelijkvormigheidsattest.

      Je kan deze vraag eens stellen aan Johan Reymen bij GOCA hij is heel behulpzaam en hij weet het zeker.

      Yvan

        Als die “met zijn klaske” en zijn dreamfather eens zouden gaan werken in plaats van te dromen zouden zij mischien niet moeten bedelen op het net.

        Btw bedelen op straat is reeds jaren verboden, wat met het internet ??

        Yvan

          MGB’s hadden ook 2 batterijen, wel van ieder 6 volt in ” serie ” aangekoppeld om er uiteindelijk 12V uit te halen.

          Je gaat toch geen batterij bij die knungelaars van AUTO 5 kopen, ga A.U.B. bij een serieuse garagist en koop iets degelijks !!

          Yvan

            Vergelijk NOOIT een oldtimer met een recente wagen, dit is totaal iets anders. Ik kan je verzekeren dat een 911 uit de jaren 70 een droom is tegen over haar tijdgenoten.

            Stel je voor dat er toen Amerikaanse bakken rondreden met een V8 van 5,7 L en 4 trommelremmen, dat is pas miserie !!!

            Yvan

              [quote=”911-lover”:30v1v91c][quote=”ferdy”:30v1v91c]Zoals je zegt, Belgische oplossing.

              Ik koop trouwens nooit een wagen bij een partikulier voor deze reden.
              Ook mijn 911 heb ik bij een professionele verkoper gekocht.

              Bij een particulier heb je de ” 3M “garantie, 3 meter of 3 minuten, als er daarna iets fout loopt, heb je pech. …omdat er, gelukkig voor hen, veel sukkelaars rondlopen die denken een goede zaak gedaan te hebben omdat de prijs aantrekkelijk is !

              Als je bij een handelaar koopt heb je altijd een stok achter de deur.

              Deze “STOK” moet dan ook in de prijs ingerekend worden.

              Yvan[/quote]

              Van welke planeet kom jij :?:
              Bij minstens één op 2 handelaars had je voor de wetsverandering HELEMAAL GEEN verhaal (die 3 meter garantie uitspraak kwam van die richting en er waren er zelfs bij die dit in kleine letters op hun verkoopscontracten hadden staan ) .
              Bij een particulier wel. Daar ben je persoonlijk betrokken en ga je terug en als dat nog niet lukte gaat dit met een eenvoudige rechtszaak. Ik kan je verschillende voorbeelden noemen.
              Nu zou een handelaar je garantie moeten geven doch die garantie houdt ten eerste al niet veel in en omdit te omzeilen verkopen ze de wagens niet meer in hun naam, maar in naam van de klant waardoor je weer op het eerste uitkomt met dat verschil dat de handelaar er zijn commissie nog op gehad heeft.[/quote]

              Bij een partikulier heb je GEEN verhaal, je moet zelf gerechtelijke stappen ondernemen bij een burgelijke rechtbank. Dit zal elke advokaat je afraden, tenzij het echt de moeite is en er een reele kans van succes is.

              Bij een “garagiste” die een zaak heeft is er de rechtbank van koophandel die toch wat sneller is en ook de betekenis van een garantie kent. Garagisten die onder een andere naam verkopen ken ik niet, met die mensen ga ik niet om, mischien is dit courant op de planeet LIMBURG, maar niet bij ons !!!!

                Zoals je zegt, Belgische oplossing.

                Ik koop trouwens nooit een wagen bij een partikulier voor deze reden.
                Ook mijn 911 heb ik bij een professionele verkoper gekocht.

                Bij een particulier heb je de ” 3M “garantie, 3 meter of 3 minuten, als er daarna iets fout loopt, heb je pech. Het is dus goed dat de verdoken handelaars eruit worden gewerkt. Ik heb er zo gekend die wekelijks een occasie voor de deur hadden staan als bijverdienste en het lukte hun nog aardig ook omdat er, gelukkig voor hen, veel sukkelaars rondlopen die denken een goede zaak gedaan te hebben omdat de prijs aantrekkelijk is !

                Als je bij een handelaar koopt heb je altijd een stok achter de deur.

                Deze “STOK” moet dan ook in de prijs ingerekend worden.

                Yvan

                  [quote=”SimonSays”:2hi3agjx][quote=”ferdy”:2hi3agjx]Niet zo slecht die 2de handskeuring, de koper heeft een duidelijke situatie en weet dus wat hij koopt en gaat dus ook akkoord met de toestand van de aangekochte wagen. Dit is een goede bescherming voor de koper maar ook voor de verkoper. [/quote]

                  Met alle respect, maar die speciale keuring is NIETS waard. Kga er niet over uitwijden, maar ronduit zielig, die mannen zien juist NIETS. Enige wat goed is is ‘n specialist meenemen als je naar ‘n auto gaat kijken. Durf te wedden dat ze voor ‘n porsche 911 nog altijd de voorste kap open trekken.[/quote]

                  Akkoord, ik herhaal hier de anecdote van een vriend die de geschreven opmerking kreeg voor “Lek Koelvloeistof ” met een VW kever.

                  Maar vele kopers gaan dit rapport wel vragen en dan pas beslissen, hoe zou je zelf zijn ??

                  Yvan

                    Niet zo slecht die 2de handskeuring, de koper heeft een duidelijke situatie en weet dus wat hij koopt en gaat dus ook akkoord met de toestand van de aangekochte wagen. Dit is een goede bescherming voor de koper maar ook voor de verkoper.

                    Men kon toch,voorheen,ook met een wagen naar de keuring gaan en deze wagen laten keuren op de “toestand van de wagen”.

                    De uiteindelijke kostprijs van deze “extra” keuring kan makkelijk aan de koper worden doorgerekend, mischien betaald de koper zelfs graag wat meer als het “rapport” goed is.

                    De schoemelaars gaan het natuurlijk wat moeilijker hebben om hun vrakken te verkopen, maar is dit uiteindelijk niet de bedoeling ??????

                    Yvan

                      Vergeet niet dat een “rubber” behandeling de corrosie door water niet zal tegen houden. Altijd eerst schilderen met etching primer dan lak en DAN pas de rubberlaag aanbrengen, Rubber laag op staal zal opnieuw onzichtbaar gaan roesten tot de rubber eraf zal vallen en dan kan je nog eens herbeginnen.

                      Yvan

                        [quote=”SidewindR”:11e1leae]Daar hebben wij iets veel beters voor 8)

                        http://www.whitestrips.com/en_US/home.jsp

                        Door een of andere vreemde regelgeving niet in België te krijgen…

                        SidewindR. :wink: [/quote]

                        Als je je tanden iedere dag poetst en 2 x per jaar naar de tandards ga heb je al die rommel niet nodig en je zal heel wat geld besparen !!!
                        Yvan

                          Verleden week naar Vilvoorde geweest met mijn vrouw haar Focus, alle gordels moeten vastgemaakt worden om na te gaan of alles ‘KLIKT”

                          Brandblusser, driehoek, etc….. geen controle

                          Kenteken verlichting werkt maar voor de helft, geen probleem.

                          De volgende, au suivant

                          Yvan

                            Lichten nakijken en banden op de juiste spanning zetten, kijken of brandblusser,direhoek, apotheek, en fluo jasje goed zit !

                            Doe ik altijd met dagelijkse wagens, niets doen en gewoon zo naar de keuring gaan. Zij zullen je wel zeggen wat er niet in orde is en je kan dan teruggaan na het verhelpen van het kwaad !!!

                            Het is nog altijd zo dat vele mensen “bang zijn” om naar de keuring te gaan en een nazicht van de wagen laten doen om zeker te zijn dat de wagen “erdoor” is.
                            Niets is minder zeker, de meeste garagisten hebben geen rem stuurinrchting of schokbrekers testbank.

                            Velen laten gewoon hun garagehouder de klus opknappen met, in het achterhoofd, de hoop dat hij er wel makkelijker zal door geraken.
                            Deze mensen kennen dan ook meestal de gebreken aan hun wagen en durven helemaal niet te gaan !!!

                            Keurders zijn ook maar mensen en de eindkeuring is soms een persoonlijke appreciatie, zij zien ook al iets over het hoofd, dit heb je met routine werk.

                            Yvan

                              [quote=”911-lover”:3w1awapb][quote=”ferdy”:3w1awapb][quote=”911-lover”:3w1awapb]Bij een homologatiekeuring krijg je steeds een herkeuring.
                              Al is er niets fouts aan de wagen.
                              Bij die herkeuringbezorgen ze je pas je stickers en homologatie-attest[/quote]

                              NO WAY, er is geen herkeuring, heb dit zelf meegemaakt in Alken, eerste keuring blijft geldig en het ging dan nog om een alleensstaand geval.

                              Wagen was blanco gekeurd maar kon niet ingeschreven worden omwille van het ontbreken van een gelijkvormigheids attest. Keuringsbewijs was GROEN en er moest dus geen herkeuring

                              Ik ben met mijn gelijkvormigheids attest voor alleenstand geval, gekregen van het DIV in Brussel, naar de keuring in Alken gereden, heb er de sticker gekregen het roos formulier met vignet 705 en heb onmiddelijk in het gebouw ernaast mijn nummerplaat gekregen.

                              Heb toen ook een nieuw keuringsbewijs gekregen zonder de melding van het gelijkvormingsattest en met dezelfde datum dan de eerste keuring
                              [/quote]

                              Zéér raar. Ik heb het nochthans menig maal heel anders beleefd op de keuring in Geel :!: [/quote]

                              Waarom de wagen een tweede maal keuren, er is niet mee gereden aangezien hij niet kan ingeschreven worden voor al de papieren in orde zijn !!

                              De eerste keuring/gelijkvormigheids procedure is perfect verlopen, het keuringsattest was groen zonder opmerkingen behalve voor het ontbreken van een gelijkvormigheidsattest.

                              Een nieuw keuringsbewijs met zelfde datum dan het oorspronkelijke, uiteraard groen, is afgeleverd bij het overhandigen van het gekijkvormigheidsattest aan de verandwoordelijke in Alken, met als opmerking ( letterlijk):idendificatieplaatje afgeleverd en door de klant te bevestigen op voertuig

                              Zoals ik zij, ze weten het soms zelf niet en ieder stationchef heeft mischien een ander kijk op de zaken. In Alken is het gebeurd zoals eerder verteld.
                              Ik had wel wat steun van Johan Reymen van GOCA, de station chef in Alken was ook zeer meewerkend en de diensten van Mr Loccufier in Brussel houden zeker hun beloftes

                              Groetjes,

                              Yvan

                                Een jaarlijkse keuring geeft je ook een beter gevoel en je weet toch wel dat de verzekeringen er alles aan doen om niet te moeten betalen bij een schadegeval en met een “O” plaat zijn er toch grote beperkingen die de verzekeraar zal gebruiken om je in de kou te laten staan.

                                Als je naar de keuring gaat heb je toch jaarlijks een overzicht van de staat van je wagen en kan je “onbemerkt ” met een gewone plaat de baan op. De federale politie weet nu ook wat een O plaat betekend !!!

                                De rijtaks is € 27 en de verzekering € 150, daarvoor moet je het niet laten.

                                Groetjes,

                                Yvan

                                  [quote=”RSR”:14xul0b9]Raar[/quote]

                                  Ik denk dat het “zoals altijd is”, er zijn, denk ik, verschillende maten en gewichten en ook verchillende keuringstations en er zijn er die het weten en er zijn er waar je het zelf moet zeggen.
                                  K’heb een vriend die onlangs naar de keuring is gegaan met een Buggy op basis van een 1966 kever en op het keuringsattest staat er letterlijk : ” Verlies van koelvloeistof “, nu is aan U.
                                  Yvan

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 205)