Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 205)
    • [quote=”911-lover”:sok08h57]Bij een homologatiekeuring krijg je steeds een herkeuring.
      Al is er niets fouts aan de wagen.
      Bij die herkeuringbezorgen ze je pas je stickers en homologatie-attest[/quote]

      NO WAY, er is geen herkeuring, heb dit zelf meegemaakt in Alken, eerste keuring blijft geldig en het ging dan nog om een alleensstaand geval.

      Wagen was blanco gekeurd maar kon niet ingeschreven worden omwille van het ontbreken van een gelijkvormigheids attest. Keuringsbewijs was GROEN en er moest dus geen herkeuring

      Ik ben met mijn gelijkvormigheids attest voor alleenstand geval, gekregen van het DIV in Brussel, naar de keuring in Alken gereden, heb er de sticker gekregen het roos formulier met vignet 705 en heb onmiddelijk in het gebouw ernaast mijn nummerplaat gekregen.

      Heb toen ook een nieuw keuringsbewijs gekregen zonder de melding van het gelijkvormingsattest en met dezelfde datum dan de eerste keuring

      Tussen de keuring en het verkrijgen van de nummerplaat is er 2 maand verlopen, enkel omwille van het “alleenstaand geval”. Dit had gerust 3 maanden kunnen duren als ik zelf niet gezorgd had voor de briefwisseling, het was ook Juli en dan is het nog wat trager.

      Ondertussen was het goed weer voorbij !!!!

      Yvan

        T’is weer op zijn “Belgisch”, stel dat ze tijdens de keuring voor verkoop vaststellen dat de deuren niet goed sluiten, het tapijt vuil en versleten is, een stoel wat beschadigd en de linker venster stroef op en neer gaat.

        De wagen is toch al van U en je gaat hem toch niet verkopen, ttz de wagen veranderd toch niet van eigenaar !!!

        De “tweedehands keuring” heeft alleen maar een waarde als die door de verkoper gebeurd met de intentie om te verkopen en om een algemeen beeld te geven van de wagen. Het is nog altijd de koper die beslist of hij de wagen koopt of niet.

        Wel handig voor de verkopers, de formule ” in de staat waarin de wagen zich bevindt en goedgekeurd door de koper ” is hier opnieuw van toepassing met de “officiele” hulp van de keurders !!!

        Deze keuring zou de koper moeten beschermen, maar speelt aardig in de kaarten van de verkopers, al wat niet is opgemerkt bij deze keuring is dan OK

        Allez, nog wat geduld

          [quote=”pbe624″:1jh14reu]dit attest en etiketje wordt me gegeven wanneer ik terug naar de TC ga. Geen speciale opmerkingen gekregen dus veronderstel dat alles ok is voor homologatie.

          Moet nog wel achterste schokdempers vervangen en rubbers op stabilisatorstang, staat hiervoor bij LE CARS.

          Zoals gezegd, ze willen graag wat verdienen dus 2e keer keuren (moest zowiezo wegens rode kaart voor schokdempers)[/quote]

          Je moet dus teruggaan voor een herkeuring voor de schokdemdempers maar dit heeft toch niets te maken met de Car Pass !!!

          Heb je al een gelijkvormigheidsattest ????, daar zijn ook nog wat zegels te betalen en duurt nog een 10 tal dagen voor je het document terug krijgt, dan pas kan je het zilver etiketje en het inschrijvingsformulier krijgen met het 705 vignet voor zover de herkeuring OK is.

          Yvan

            Frank, Heb je al een gelijkvormigheidsattest en het silver plastic etiketje om in de wagen aan te brengen ????

            Waarom moet de wagen terug voor een Car Pass !!! Om hetzelfde vast te stellen dan de eerste keer.

            Ik zou op mijn tanden bijten en wachten tot de wagen 25 jaar is en dan pas inschrijven !!!! Moeilijk, weet ik, maar moeilijk gaat ook.

              Ook ERARD sinds mijn eerste Oldtimer in 1991, P verzekerd voor dagelijks gebruik voor € 150, een Oldtimer is sinds 1/1/2007, € 90.

              Zal aanwezig zijn op de Gentse RetroWielen stand in Gent volgend W.E. en de bar is OPEN.

              YVAN

                Frank, je moet eerst een afspraak maken voor dit soort keuring

                Pas op, niet alle keuringstations zijn hiervoor bevoegd

                Als het om een “alleenstaand geval” gaat kan het gerust 2 maand duren voor alles in orde is. Papieren gaan verschillende maal heen en weer tussen het keuringstation en het DIV en komen telkens onderaan de stapel. Het is dus een winterjob !!!!

                De keuring kost +- 100 euro, er komen nog zegelkosten bij voor het gelijkvormigheidattest, enz…..

                Succes

                  Hier http://www.oldtimersweb.be/indexb.html staat er ene te koop.

                  Erard is ook een uitstekende verzekeraar voor Oldtimers, € 90 voor een O plaat, € 150 voor een gewone inschrijving.

                    Mooie wagen, zetels zijn toch niet zo slecht, integendeel hebben een mooi patina.
                    Probeer eens een leder voedingsmiddel zoals GLIPTONE leather care of het fameuse CONOLLY potje dat zij bij Rolls Royce gebruiken. Deze (engelse) produkten zijn op alle beurzen te koop.

                    Eenvoudige huishoudsprodukten zijn ook heel goed om het stof en andere bekleding te reinigen, ik heb al eens een dakhemel gedaan met VANISH en het is verbazend hoe vuil je vod achteraf is.

                    Wat de kleur van de wagen betreft kan er geen probleem zijn, elke bekwame autolak handelaar moet dit kunnen maken op basis van de kleur code, het resultaat zal afhangen van de schilder !!!

                    En wacht niet te lang straks is hij verkocht.

                    Yvan

                      Ik denk dat DeCoene onderdelen verkoopt en ook al eens aanwezig is op beurzen, of hij een werkplaats heeft weet ik niet, Hier is zijn Websitehttp://www.porsche-parts.be/home.html

                      Je kan het hem eens vragen,
                      Yvan

                        Als je een wagen uit de USA koopt staat er alleen maar het Jaar van de eerste ingebruikstelling, geen dag,geen maand en zal dit vermeld staan als 15/9/…. op je Belgische papieren.en zal de wagen ook maar op 15/9 oldtimer zijn.

                        Op de USA TITLE staat ook het model jaar, je kan dus een Model/year 82 kopen voor het eerst ingeschreven in 83. Het zou dus een 83 moeten zijn maar ik heb al, in zo’n geval, van het DIV een bewijs bekomen gebasseerd op het jaartal van het chassis nummer .

                        Yvan

                          [quote=”911-lover”:2x9ldvz3]Wat is de nocturne :?:

                          [size=59:2x9ldvz3]-Koen die donderdagavond nog niets specifieks heeft opstaan-[/size][/quote]

                          NOCTURNE is als het donker is in het frans – DIURNE is met daglicht.

                          Voilà

                          Yvan

                            Ik heb al met een 912 gereden en geloof mij dit heeft niets te maken met een Kever. In 65 waren er trouwens geen kevers met een 1600 cc en 90 PK. Een 912 motor is aanzienlijk duurder dan een kever motor, zeker als je geen ruilmotor hebt. Vraag eens aan JOMA parts maar ga eerst zitten.

                            Uiteraard zijn er maar weinig uiterlijke verschillen tussen een kever en een 912 motor.

                            Als je de wagen goedkoop kan kopen en nog eens € 4 à 5000 kan spenderen aan een GOED gereviseerde 912 motor dan kan je een zaak doen, Maar vergeet niet dat de waarde van een wagen van het geheel afhangt.

                            Tijdens mijn speurtocht naar een 912 en voor ik mijn 911 kocht heb ik een van A tot Z gerestaureerde 912 gezien bij Beerens voor € 14500.

                            Als je wat rondkijkt en iets wil kopen met minimaal werk kan je makkelijk aan je trekken komen rond de € 10.000 voor een 912.

                            Tracht eens een ritje te maken met een 912 en je zal de kever motor vlug vergeten !!!!

                            Succes,

                            Yvan

                              [quote=”mcklusky”:1nsmi3vb]dat karmann plaatje had ik idd ook al ontdekt… thx

                              de motor is helaas vervangen door een kever motor :evil:

                              er zit een 4 versnellingsbak in, weet iemand of dat origineel was in 65 ?[/quote]

                              Zou je dan niet beter een kever kopen ?????

                              Dit is toch iets om te laten staan !!!

                              Yvan

                                Een NARDI is NIET origineel !!! Maar ze moeten het dan nog zien op de keuring, ik veronderstel dat zij ook niet ALLES weten van elke merk en type auto !

                                Yvan

                                  Ik heb op mijn 912E ooit een Nardi ( 39 cm ) geplaatst en dit oogt wel mooi maar ik had toch de indruk dat de besturing “harder” aanvoelde in de handen dan met het origineel stuur.

                                  Had ook eerst een 36 cm’s geprobeerd maar dit is wel klein en verminderd aanzienlijk het rijkomfort.

                                  In een 356 past een Nardi stuur uitstekend met het geheel van de wagen, voor een 911/964 zou ik persoonlijk bij het origineel stuur blijven.

                                  Denk ook aan de Tuning wet, ik denk dat een houten stuur bijbetalen is !!

                                  Yvan

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 205)