Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 205)
    • 915 versnellingsbakken zijn wel stroef maar het is nu eenmaal zo, laat ons niet vergeten dat er nog een stang zit tussen de pook en de versnellingsbak en dat deze onrechstreekse overbrenging de zaak niet eenvoudiger maakt.

      Ik denk dat iedere 915 boite verschillend is en dat men er gewoon moet aan wennen. Als een versnelling kraakt ligt het dikwijls aan de bestuurder.

      Synchromeschen zijn een ziekte bij de 915 maar kunnen vervangen worden en dit is niet zo duur als men alleen de nodige “ringen” vervangt, laat je nooit meeslepen in een volledig revisie, is meestal niet nodig maar zal je wel aangerekend worden !!!!

      Technologie van deze boite is al meer dan 30 jaar oud en men mag dit niet vergelijken met een recente wagen, het was gewoon zo !!!!

      Yvan

        Op een helling zetten is zowiezo gevaarlijk, houten blok onder een van de voorste wielen is aan te raden en blijvend op de krik steunen zonder extra veiligheid is ten zeerste af te raden. Ook professionele mensen die over goedgekeurde werktuigen beschikken zullen altijd een veiligheid inbouwen en extra ondersteunen. Als er dan iets gebeurd met de krik kan de wagen niet op jouw zakken ,laat staan de wagen beschadigen.

        Er zijn altijd Cow-boys die deze regels negeren en vroeg of laat in het AZ belanden. Werkongevallen gebeuren er elke dag, meestal omdat de veiligheidsregels niet worden nageleefd.

        En wat ga je eindelijk uitsteken !!!!!! :idea:

          [quote=”Bjorn”:215erm8o][quote=”stefx911″:215erm8o]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
          Niet van gietijzer hoor..

          Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]

          Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
          Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:215erm8o]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size][/quote]

          Een krik is genoeg, je kan om beurt de twee kanten opkrikken en onder de bodemplaat steunen zetten, chandelles om het in de taal van Moliere te zeggen.

          Het gebruik van steunen is trouwens aan te raden, goedkope krikken zijn in principe betrouwbaar maar men weet nooit en een Porsche op je bortskast is wel het laatste dat ik je wens, voorral als hij verlaagd is !!!!!

            Na krik,krik,krik komt krak,krak,krak

            Er bestaan zeer efficiente hulpmiddelen die in de originele “krikgaten” passen (zie foto)

            Er staat niets in de weg en je kan vrij onder de wagen werken

            Yvan

              Een garantie heb je nooit omtrent de geschiedenis van een wagen !!

              Ik heb helemaal geen onderhoudsboekje, tenzij een BLANCO exemplaar van het exact type en jaar. Deze zijn al eens te koop op het Net en gaan soms veel geld, vraag me niet waarom

              Al wat ik heb is de “Abgas-Wartungsdokument”, dit is een Zwitsers officieel document ( mijn wagen komt uit Zwitserland) en het bewijs dat de wagen alle 2 jaar is gekeurd voor de uitlaatgassen, de kilometerstand is dan ook telkens vermeld en elke keuring krijgt een stempel van de keurder.

              Ik veronderstel dan ook dat de wagen zijn regelmatige beurten heeft gehad maar dit is enkel een veronderstelling

              Men spreekt altijd over revisie van de motor maar laat ons toch niet vergeten dat een wagen met een hoge kilometerstand in zijn geheel is aangetast, niet alleen de motor

              Het reviseren van de motor is dus geen garantie op de algemene toestand van de wagen.

              En zo kan men blijven muggenziften !!!

              Als de wagen zich goed gedraagd en voldoet aan je eisen en dromen, dan heb je een goede wagen en hou je helemaal niet bezig met wat de anderen ervan denken !!

              Aan iedereen een prettige Kerst en een voorspoedig 2007

              Yvan

                [quote=”porschke”:2mp9si5q]:lol: :lol: hoe je met weinig… niets kunt zeggen :mrgreen: [/quote]

                Voor mij zegt dit spijtig genoeg heel veel.

                Koppen ( EEN) heeft deze week een rubriek uitgezonden over de ” nieuwe ” studenten !!!!!

                Ik heb nog nooit zo’n hoop dommerikken zien rondlopen en die moet je dan binnenkort werk geven.

                Ik zou jullie eens willen uitnodigen op een interview met een van die “CHARELS” :? ? ?

                Rekenen kunnen ze nauwelijks en de talen kennis is beneden alle pijl, kortom werken is een alternatief voor hen. Wel VEEL geld verdienen, dat is geen enkel probleem.

                Het is zeer droevig aan het worden

                Situaties zoals bij de Miss Belgian beauty en Miss Belgie interviews zijn zeer courant, denk maar aan de vragen en antwoorden :

                Op welke dag valt Paasmaandag : op een Dinsdag

                Wat weet U over het “cordon sanitaire” : moeilijk die vraag over Frans

                Waar staat de toren van Pisa : in Rome

                Que faite vous dans la vie : je travaille dans une friteuse

                Proficiat !!

                  Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???