Aangemaakte reacties
-
915 versnellingsbakken zijn wel stroef maar het is nu eenmaal zo, laat ons niet vergeten dat er nog een stang zit tussen de pook en de versnellingsbak en dat deze onrechstreekse overbrenging de zaak niet eenvoudiger maakt.
Ik denk dat iedere 915 boite verschillend is en dat men er gewoon moet aan wennen. Als een versnelling kraakt ligt het dikwijls aan de bestuurder.
Synchromeschen zijn een ziekte bij de 915 maar kunnen vervangen worden en dit is niet zo duur als men alleen de nodige “ringen” vervangt, laat je nooit meeslepen in een volledig revisie, is meestal niet nodig maar zal je wel aangerekend worden !!!!
Technologie van deze boite is al meer dan 30 jaar oud en men mag dit niet vergelijken met een recente wagen, het was gewoon zo !!!!
Yvan
in antwoord op: Hoe best schakelen met een 915 boite ?Op een helling zetten is zowiezo gevaarlijk, houten blok onder een van de voorste wielen is aan te raden en blijvend op de krik steunen zonder extra veiligheid is ten zeerste af te raden. Ook professionele mensen die over goedgekeurde werktuigen beschikken zullen altijd een veiligheid inbouwen en extra ondersteunen. Als er dan iets gebeurd met de krik kan de wagen niet op jouw zakken ,laat staan de wagen beschadigen.
Er zijn altijd Cow-boys die deze regels negeren en vroeg of laat in het AZ belanden. Werkongevallen gebeuren er elke dag, meestal omdat de veiligheidsregels niet worden nageleefd.
En wat ga je eindelijk uitsteken !!!!!! :idea:
in antwoord op: KRIK , krik , krik[quote=”Bjorn”:215erm8o][quote=”stefx911″:215erm8o]Legering van het motorblok is afhankelijk van type/modeljaar enz…
Niet van gietijzer hoor..Maar waarom wil je hem vie je motorblok opkrikken ?[/quote]
Systeem van Ferdy heb ik ook , maar dan krik je hem op langs één kant
Ik wil hem opkrikken in één keer langs achteren. [size=75:215erm8o]( tenzij je natuurlijk twee kriks hebt)[/size][/quote]Een krik is genoeg, je kan om beurt de twee kanten opkrikken en onder de bodemplaat steunen zetten, chandelles om het in de taal van Moliere te zeggen.
Het gebruik van steunen is trouwens aan te raden, goedkope krikken zijn in principe betrouwbaar maar men weet nooit en een Porsche op je bortskast is wel het laatste dat ik je wens, voorral als hij verlaagd is !!!!!
in antwoord op: KRIK , krik , krikNa krik,krik,krik komt krak,krak,krak
Er bestaan zeer efficiente hulpmiddelen die in de originele “krikgaten” passen (zie foto)
Er staat niets in de weg en je kan vrij onder de wagen werken
Yvan
in antwoord op: KRIK , krik , krikEen garantie heb je nooit omtrent de geschiedenis van een wagen !!
Ik heb helemaal geen onderhoudsboekje, tenzij een BLANCO exemplaar van het exact type en jaar. Deze zijn al eens te koop op het Net en gaan soms veel geld, vraag me niet waarom
Al wat ik heb is de “Abgas-Wartungsdokument”, dit is een Zwitsers officieel document ( mijn wagen komt uit Zwitserland) en het bewijs dat de wagen alle 2 jaar is gekeurd voor de uitlaatgassen, de kilometerstand is dan ook telkens vermeld en elke keuring krijgt een stempel van de keurder.
Ik veronderstel dan ook dat de wagen zijn regelmatige beurten heeft gehad maar dit is enkel een veronderstelling
Men spreekt altijd over revisie van de motor maar laat ons toch niet vergeten dat een wagen met een hoge kilometerstand in zijn geheel is aangetast, niet alleen de motor
Het reviseren van de motor is dus geen garantie op de algemene toestand van de wagen.
En zo kan men blijven muggenziften !!!
Als de wagen zich goed gedraagd en voldoet aan je eisen en dromen, dan heb je een goede wagen en hou je helemaal niet bezig met wat de anderen ervan denken !!
Aan iedereen een prettige Kerst en een voorspoedig 2007
Yvan
in antwoord op: Zijn het aantal bereikte kilometers een issue voor een 911 ?[quote=”porschke”:2mp9si5q]:lol: :lol: hoe je met weinig… niets kunt zeggen :mrgreen: [/quote]
Voor mij zegt dit spijtig genoeg heel veel.
Koppen ( EEN) heeft deze week een rubriek uitgezonden over de ” nieuwe ” studenten !!!!!
Ik heb nog nooit zo’n hoop dommerikken zien rondlopen en die moet je dan binnenkort werk geven.
Ik zou jullie eens willen uitnodigen op een interview met een van die “CHARELS” :? ? ?
Rekenen kunnen ze nauwelijks en de talen kennis is beneden alle pijl, kortom werken is een alternatief voor hen. Wel VEEL geld verdienen, dat is geen enkel probleem.
Het is zeer droevig aan het worden
Situaties zoals bij de Miss Belgian beauty en Miss Belgie interviews zijn zeer courant, denk maar aan de vragen en antwoorden :
Op welke dag valt Paasmaandag : op een Dinsdag
Wat weet U over het “cordon sanitaire” : moeilijk die vraag over Frans
Waar staat de toren van Pisa : in Rome
Que faite vous dans la vie : je travaille dans une friteuse
Proficiat !!
in antwoord op: verkeerde leveringenIk weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???
in antwoord op: verkeerde leveringen
Hoi, Kan je bekend maken waar precies de samenkomst zal plaatsvinden ??
Als ik na het eten niet in slaap val kom ik mischien eens langs !!!!!
:oops:
Yvan
[quote=”924″:3ejl5ixu]Porsche bouwt tegenwoordig ook de 911 die watergekoeld zijn Yvan…
De 911 heeft tegenwoordig boel power, waardoor een luchtgekoelde motor teveel aandacht vraagt. Hele fijne koelribben wat je met gietwerk heel moeilijk krijgt en je zit vervolgens aan de max wat de omgevings lucht vanuit de koelribben aan warmte kan opnemen. Daarom krijg je heel fijn gietwerk wat flink geld gaat kosten. Als een luchtgekoelde motor te hard wordt belast en daarna heel rustig mee wordt gereden koelt de zaak teveel af waardoor de koppen of wat anders te snel gaat krimpen en draait de zaak kapot. Bij een watergekoelde is dat niet zo, want er wordt constant warm water rond gepompt van 80-90 graden.[/quote]
Je zal mij toch niet kunnen overtuigen,Bjorn.
Een goede investering zal het volgens mij nooit zijn, daarom ook de tamelijke lage prijzen.
Een banale wagen met zeer weinig “charisma” , als je het mij vraagt : 911 or nothing !!
Yvan
[quote=”Bjorn”:1lwjij4a]Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? :roll: [/quote]
Dit is een regelrechte steek in het HART, een watergekoelde 928 heeft niets te maken met een aircooled 911.
Wat mij betreft is er geen vergelijk, zelf de naam PORSCHE niet waard, laat staan AUDI
Yvan
:wink:
Kijk eens op de verpakking http://www.autostyle .[size=150:vmb8chtw]nl[/size], Wat heb je weer gekocht, weer laten bedotten door een neander…. sorry nederlander !!!! :idea:
Zij hebben nog niet door dat zij binnen 5 jaar allemaal gaan verdrinken als de opwarming van onze aardbol zo verder gaat.
Laat ze maar geloven dat wij dom zijn, wij weten wel beter !!!!!
Idd en wie verkoopt er dat spul, hollanders zekers !!
.
De ECHTE wat !!!!
Aan die prijs moeten de letters toch van GOUD zijn.
Yvan
Wat mij betreft is dit een ” BACK TO THE FUTURE ” verhaal en een hele stap achteruit, Kjetronics is optimaal in prestatie en verbruik.
Als je dit toch onderneemt, koop dan wel splinternieuwe carburators en geen okkasies, dan ben je toch een tijdje gerust en moet je ze niet wekelijks afstellen !!
Allee, veel plezier :D
Yvan