Aangemaakte reacties
-
Ben naar de keuring geweest in Diest.
Aanschuiven – controle process- betalen: 45 minuten en gekeurd zonder opmerkingen.
Vooraf effe langsgeweest bij zeer goede Porsche specialist voor nazicht :D
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Ik denk dus dat ik een verlenging kann hebben voor 1 maand en opnieuw voor keuring moet aanbieden in november zoals Johan zegt.
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Op de GOCA website onder 2de handkeuring staat het volgende:
Mogelijkheid tot administratieve regularisatie
De klant die tussen 15/11/2006 en 23/01/2007 een personenwagen heeft voorgereden voor een tweedehandskeuring en een groen keuringsbewijs met een geldigheid van minder dan 12 maanden heeft ontvangen kan, indien hij dit wenst, met een administratieve regularisatie (tarief 6€) zijn keuringsbewijs laten verlengen tot 12 maanden t.o.v. de datum van de tweedehandskeuring.
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Ik heb mijn brief ontvangen op 6/9/2007 en geeft aan dat mijn keuring vervalt op 14/10/2007.
Verder is er aangehaald dat gezien mijn wagen gekeurd is op 16/11/2006 en dus tussen 15/11/2006 – 23/1/2007 valt én door de recent gewijzigde reglementering voor deze gevallen nu een regularisatie bestaat (aangepaste keuring) tegen 6 euro voor een bijkomende geldigheid te krijgen voor 1 jaar tellende vanaf 14/10/2007.
Mijn huidig keuringbewijs = vorige sinds niet opnieuw gekeurd is. Er is niets gezegd van april en november alleen dat ik in aanmerking kom.
Ik heb ook de optie voor een technische keuring indien ik dit wens. Verder is er niets gezegd om tot technische aanbieding in november of zo.
Ik hoop er zo vanaf te geraken dan door deze wachtende ellende te gaan.
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Wagen moet niet herkeurd worden gezien gekeurd na 15 november 2006. Alleen boorddokumenten + 6 euro meebrengen en klaar is kees.
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Persoonlijk vind ik de 964 mooier en voller van uiterlijk design dan de 993.
Mischien ook te maken met mijn leeftijd: 40+ en retro-feeling naar de eerste porsche ‘look and feel’.
De Cayman S heb ik eens gehuurd, maar val toch voor het authentieke en het moderne hou ik voor mijn firma wagen: both of best worlds :wink:
Zoals andere reeds zeiden: het blijft een persoonlijke en emotionele keuze, en heb dus respect voor alle gebouwde porsches en iedereens keuzes :D
in antwoord op: 964 tov 993Bedankt voor de reactie.
3.2 van 1984.
Wat betreft de ontsteking is dat de wagen ook moeilijk start…omdraai van de sleutel…motor happert…en dan na 1 of soms 2 maal aanslaat :x
in antwoord op: Uitlaat lawaai bij neerwaards schakelenSorry…maar kan niet meer volgen.
Bvb Ik heb zojuist Agip SAE 10W40 en die is vol synt. en er is ook dus 10W40 half synt. Iemand van garage aanbevolen die vroeger met een Porsche RSR reed op Zolder.
Kan me iemand aangeven wat deze nummers betekenen ? Raad je aan deze Agip te gebruiken ?
Filip
in antwoord op: Motor olie: synthetisch of mineraalRSR,
Waar kan je in Belgie een short shift voor een 911 vinden, wat is kost en komt er veel werk bij te pas?
Alvast bedankt voor uw antwoord.in antwoord op: short shiftHed de 911 short shift kit gevonden bij Pelican Parts:
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_short_shift_tindel/911_short_shift_kit_install.htmin antwoord op: short shiftIk dacht voor een G50 en niet voor een 915.
in antwoord op: short shiftKan men de lange shift vervangen door een short shift in een 3.2 carrera ? Daar deze lange pook toch onhandig is met het schakelen daar men deze in 3e zet steeds tegen de dashboard onderkant komt en zeker tegen de asbak als deze openstaat.
in antwoord op: short shiftAan de kant van het rechterachterwiel. Inderdaad, geluk gehad.
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !De schijf voor links want er zit een scheur in, en kan zeer gevaarlijk worden. Momenteel bij remmen, rattelt voorlinks de wagen.
Is het best alle schijven ineens te vervangen als andere gerelateerde delen (remmen, pistons, enz.) ? De wagen zit op 251K km en bij aankoop zo een 4 maanden geleden was de wagen gekeurd volgends de nieuwe kwaliteitspunten en er feiloos uitkwam en toch nu moet konstateren op een aantal gebreken. Dit was toch de basis voor aankoop gezien dit een bijkomende garantie is voor een leek als mij. :x
Alvast bedankt voor je antwoord.
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !Na verder nazicht zatten alleen de bouten los :lol:
Enig idee wat een nieuwe schijfrem kost ?
in antwoord op: Plots geen voortdrijvende kracht meer !