Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
    • Voor de liefhebbers nog enkele foto’s :D

      volgende wedstrijd voor ons is de Moustache Classic te Bocholt, 8 december.

      Attachments:
      • 306791_10200177379746855_424052321_n.jpg
      • 561678_524302244248097_407698941_n.jpg
      • afbeelding221.JPG
      • afbeelding728.JPG
      • DSC_19621024x7683.JPG
      • P1080139.JPG
      • st-truiden122055.jpg

        Hier in Lichtaart rijdt er ook zo ene rond.

        Wel een beetje ouder of minder netjes zoals deze op de foto.

        Het lijkt er dus op dat je deze opbouwkasten zo kan kopen.

          Bedankt voor de reacties.
          Op de foto’s lijkt het allemaal snel te gaan, maar dat is het niet. Wij rijden regularity of regelmatigheidsrally’s aan een gemiddelde snelheid van maximum 50km/h. De bekenste regularity wedstrijd in Belgie is zeker de “Legends boucles des Spa” waaraan ik reeds 4 maal deelnam met een Opel Ascona.

          op onderstaande link vind u een fimpje over de Short Rally van Kasterlee met de regularity wagens doorheen gemixd. Wij komen ook 2 maal in beeld in de eerste helft van het filmpje.

          http://www.rallyonline.be/index.php/video/42-wim-delmel-rally-productions/5077-video-short-rally-van-kasterlee-2012

          Wat het niet dragen van helmen betreft: Deze mogen we niet dragen van de verzekering omdat wij zogezegd de wegcode moeten volgen, al rijden we op afgesloten parcours. Iedereen met een wagen ouder dan 1 januari 1985 kan deelnemen aan deze wedstrijden. De volgende is op 18 november in Sint Truiden

            Het is hier mss niet meer de juiste plaats om ze te posten, maar hieronder enkele foto’s van m’n eerste wedstrijd:Enjoy! :D

            Attachments:
            • 01.jpg
            • 241684_462754460412102_5152839_o.jpg
            • 207075_360175250729408_1154211919_n.jpg
            • 257029_348165655264591_814247778_o.jpg
            • 286864_10151123549834589_322761284_o.jpg
            • IMG_5512.JPG
            • resize.jpg
            • IMG_5517.JPG

              Eerste deelname is aan onze eigenste Regularity van Kasterlee, volgende week zondag. Er staan trouwens nog enkele Porsches aan de start.

                Precies moeilijke materie :shock:

                  Van de week de lichtbak gemonteerd.

                  Attachments:
                  • P1080017.JPG
                  • P1080018.JPG
                  • P1080019.JPG

                    Vandaag ook even, als leek, geprobeert om de achterkant wat te verhogen.
                    De 2 grote 24mm moeren voor de torsieas losgemaakt en dan een kriksteun ondergeplaatst om te kijken of er beweging in kwam maar zonder resultaat.

                    Het viel me wel op dat de bout helemaal tot boven zit, dus misschien staat hij al op z’n hoogst geregeld? :?

                    Of ben ik helemaal verkeerd bezig? :? In bijlage enkele foto’s van m’n aktie.

                    Attachments:
                    • P1080001.JPG
                    • P1080002.JPG
                    • P1080003.JPG
                    • P1080004.JPG

                      Als ik uw verhaal zo lees heb ik de indruk dat er iets met uw ontsteking scheelt. Dat verklaart ook de knallen bij het starten en het vuurtje in uw carburator door een back-fire (is het onsteken van de benzine in het inlaatspruitstuk alvorens deze de inlaatklep passeert. Duidt meestal aan dat uw ontsteking te vroeg staat afgesteld).

                      Het zijn geen grote kosten om uw ontsteking eens te vernieuwen (delcokap, rotor, bougies, contactpunten)en goed te laten afstellen.

                      Succes nog! ;)

                        Na enkele kilometers was het roken gedaan. Het lag dus gewoon aan te dunne olie.:P

                        Dus gooi geen moderne dunne olie op je oudje 8)

                          Johan heeft me daar ondertussen ook attent op gemaakt. Ik heb de motorolie vervangen door 20W50. Vannacht (anders krijg ik de brandweer of de groenen achter mij aan) ga ik eens wat rondrijden en hoop dat het roken ophoudt, anders zal hij geoppereerd moeten worden.

                            nee, is blauw en de olie loopt uit de uitlaat!

                              vervolg: Omdat de olie uit de uitlaat loopt vlug een telefoontje naar Dekens, en z’n eerste gedacht ging naar uitgesleten klepgeleiders, misschien een gevolg van verkeerd stellen van de kleppen. :oops:

                              Na het demonteren van de uitlaat bleek dat vooral de 2 middenste uitlaatpijpen (cilinder 3 en 5) vol olie hingen.

                              Heeft iemand ervaring met deze situatie?

                                De deuren moeten nog “aangekleed” worden, maar hier alvast wat PICS :D

                                Attachments:
                                • P1070861.JPG
                                • P1070864.JPG
                                • P1070865.JPG
                                • P1070868.JPG
                                • P1070869.JPG
                                • P1070870.JPG
                                • P1070871.JPG

                                  Van de week hebben we de motor terug geplaatst. Jammer genoeg is het nog even wachten op de olieleidingen en thermostaat, anders konden we hem al eens starten.

                                  Volgende week gaan de ruiten er terug uit en er terug in, nu met sierstrips. :mrgreen:

                                  Dan de achterbumper op een deftige manier ophangen en de deuren terug aankleden.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)