Aangemaakte reacties
-
[quote=”RODONDO” post=163283]Met PDK ook gunstigere BIV ![/quote]
Leg uit ! (uitstoot ?)
PDK is maar vanaf de 997 zeker ?
Koen
[quote=”Harley G” post=163263]Succes! Ben eens benieuwd naar wat het gaat worden…. :engeltje:[/quote]
Ik ook :) Ik zou zeeeeeer, zeeeeeer graag gaan voor de 911 Turbo (996), ga nog een ranglijstje/ranking opmaken van kleur. Sommige dingen zijn zelfs nu al uitgesloten, om een voorbeeldje te geven : zo’n knalrood lederen interieur. :wtf:
Koen
in antwoord op: De eerste stap[quote=”Pitchie” post=163251]Daily driver= automaat – no compromises!
Porsche=fun=manueel[/quote]
Is echt ook wel mijn idee nu !
Koen
Doe ik zeker niet hoor. Zit zelfs op schema om dit voor mijn 61e te doen :lol: . Er komt binnen afzienbare tijd een belangrijke, nieuwe verjaardag (tram x… ) aan en dit zou een mooi verjaardagsgeschenk zijn. Bijna tien jaar geleden was het een Audi S8 en vandaar ging het naar de Zafira :shock: .
Ik ben volledig in de ban van de 911 (Turbo), het moet elke keer weer een feest zijn om achter het stuur te gaan van deze auto…
Eén van de dingen die het mij wat moeilijker maakt is het feit dat ik er technisch/praktisch niet zo heel veel van af weet, ik bedoel maar als ik zo’n groot bedrag neertel voor dit soort van superauto, dan wil ik ook dat hij perfect in orde is en er geen verborgen gebreken zijn. Daarom ben ik ook vastbesloten om de auto in kwestie te laten keuren bij een Porsche-dealer waar hij aan x controlepunten wordt onderworpen. Ik wil dus niet de miserie van iemand anders kopen, zeker niet als je er een bedrag voor neertelt dat ik nog nooit gaf aan een auto…
Die controle voor de aankoop moet er voor zorgen dat ik niet voor voorzien kosten kom te staan na mijn aankoop.
Koen
in antwoord op: De eerste stapLeuke discussie, wordt voor mij ooit een moeilijke beslissing… Men vertelde mij dat je nooit zelf zo snel kunt schakelen als een automatische bak. Zelf vind ik dat er veel minder fun te beleven valt als je niet zelf kunt schakelen. Ik herinnerde mij nog van vroeger -veel vroeger – dar een automaat 1. Trager is in het acceleren en 2. Meer verbruikt dan een handbak. Dit werd bevestigd toen ik vorige week de officiële brochure van de 911 turbo (996 ! ) binnenkreeg : hoger verbruik bij een automaat en acceleratiecijfers die “trager” zijn dan die van de handbak. LET WEL : voor een 911 Turbo (996), misschien is het een ander verhaal met de nieuwere PDK- koppeling. Ik heb ook gemerkt dat de filmpjes op het net waarin men deze auto’s test men ook schakelt. Men toont er zelfs telkens hun voetjes bij :D . De kans is dan ook heel groot dat het voor mij een handbak wordt…
De auto heb ik nog niet maar de info-brochure ondertussen wel (vragen daar wel veel Euroots voor maar allez…). Daarin staat alle info, mooie foto’s, een lijst met alle opties, beschikbare kleuren, enz…
En om nog meer in de ban van de 911 (turbo) -model 996 te zijn ook al flink wat filmpjes op You tube bekeken. Dat is een on-waar-schijn-lij-ke auto.
in antwoord op: De eerste stapFamiliemoment. Lekker eten. Zeer lekker eten zelfs. Cadeautjes. Quality time ook…
in antwoord op: Bijna Kerstmis[quote=”Hellraiser” post=115233]Ik had eens gegoogled op Filmfreak en Zafira en kwam op een hele rare site uit :mrgreen:[/quote]
:)
in antwoord op: De eerste stap[quote=”Gert B” post=115228]Koen,
misschien iets heel anders en mogelijk niet jouw ding: als je de kosten ietwat acceptabeler wil houden kan je misschien ook eens een 944 overwegen. Fel onderschatte wagen, behoorlijk dagelijks bruikbaar, betaalbaar qua onderhoud, heerlijk weggedrag en in S2 of turbo vorm niet traag te noemen :drink:
Grtz,
Gert[/quote]
Bedankt Gert maar dat wordt dan wel een (heel) oude wagen. Is ook veel minder snel natuurlijk en eigenlijk vind ik hem ook niet zo mooi/exclusief. Een 924 is natuurlijk ook een Porsche hé. Enfin, ik moet eerst de centjes bij elkaar krijgen natuurlijk :)
in antwoord op: De eerste stapNog niet voor mij… :roll:
Koen
in antwoord op: West-Oost Rit 21 April 2013[quote=”Christophe P” post=114810]Euh: Koen ??
Koen wie ??
Koen Wouters ??
Koen Debouw ??
Koen Krukke ??
Of euh Koen Vanpompernolle ??Wees welkom[/quote]
Geen van allen ;)
in antwoord op: De eerste stap[quote=”zimmermann” post=114803]welkom op ‘t forum Koen , van waar ben je , heb ook een 996 aangeschaft en , eens begonnen is verkocht , kunt er echt van genieten :driver: :drink: :drink:[/quote]
Ik kom uit West-Vlaanderen. Ook een 996 aangeschaft ? Wanneer ? En ? :) Vertel vertel vertel !!!
Tiptronic of niet ? Welk type ? Hoe was het als je er de eerste keer mee reed ?in antwoord op: De eerste stap[quote=”Funny” post=114793]Welkom op dit forum Koen . :applaus:
Een 996 kan je tegenwoordig voor democratische prijzen kopen ( alles is relatief ;) ) .Met een 996 heb je een moderne wagen die je meer dan voldoende rijplezier zal bezorgen .
Als je hem op je zaak (vennootschap ) wil inschrijven kan het wel heel duur worden .
Btw om je te ontmaskeren als Filmfreak zal je toch nog wat meer hints moeten geven . :oops:
Funny[/quote]Ik ben particulier hoor Funny. Wat democratische prijzen betreft heb ik al gemerkt dat een 996 (300 PIK) ergens tussen de 15.000 en 30.000 Euries moet kosten, een Turbo daarentegen lijk je maar te kunnen krijgen vanaf 30.000 Euroots.
Je kan natuurlijk altijd een BoxSter kopen maar dat vind ik dan niet eh… – ik voel dat ik moet voorzichtig zijn hier – de beste Porsche voor mij ;)
Enfin, we zien wel…
Er zijn wel nog meer dingen waar ik nog niet “uit” ben (maar goed ik heb nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren om na te denken hierover). Voorbeeldje ? Tiptronic of niet ? Ik zweer bij een handgeschakelde bak (vind dat je meer het “autorijden-gevoel” hebt maar voor deze stelling zullen allicht evenveel tegen- als voorstanders zijn denk ik…
in antwoord op: De eerste stapHet voordeel is dat ik nog jaren zal/moet wachten en misschien komen er betere tijden…
Koen
in antwoord op: De eerste stap