Aangemaakte reacties

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • cab88:
      oldtimers die ingeschreven waren onder het oude regime blijven oldtimers,
      groet
      Harry

        Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een AWD los van het meerverbruik;
        ik denk zelfs dat de kofferruimte nog kleiner wordt
        Zoals ik al zei, ik ben in feite een leek en geniet van de reacties die me kunnen helpen.
        Opvallend is wel dat er veel meer C4’s op de 2de hands markt staan.
        groet
        Harry

          Ik verneem uit een andere hoek dat de motor er helemaal niet uit moet voor de bougies,
          lijkt me trouwens wat vergezocht.
          LPI (vloeibare injectie)verlengt de levensduur en elke tankbeurt levert 70euro op.
          Jaarlijks wel op controle voor de installatie.
          groet,
          Harry

            Blade,

            ik kijk regelmatig op autoscout.be naar Europese aanbiedingen;
            al vind je daar bijna geen Porsches op LPG.
            Ik wil het houden bij een 964 die straks 25j wordt en flink goedkoper wordt om in te schrijven.
            Bedankt voor het zoekertje
            groet
            Harry

              bedankt Funny,
              maar ik wil het houden bij een oldtimer met lage fiscale kost.
              groet
              Harry

                Dat antwoord kreeg ik hier op het forum,
                leek me ook bijna ondenkbaar maar ik ben voorlopig nog leek en houd met alles rekening.
                groet
                Harry

                  Rocco,

                  als het onderhoud dan toch zo duur is , dan wil ik daar ook van kunnen genieten want een beetje chauffeur voelt dat er olie is vervangen, om maar iets te noemen.
                  Dan is er LPG, de beste brandstof voor de Porsche waarbij ik de meesten de andere kant zie uitkijken.
                  Ik denk misschien aan grotere onderhoudsintervallen….
                  Intussen kreeg ik op dit forum al hele goeie tips van doorgewinterde specialisten die er volledig achter staan.
                  De prijs is dan ook niet min: ik moet rekenen op minimaal 3 tot 3,5K en er is maar één goeie oplossing.
                  groet
                  Harry

                    Bedankt Rocco,

                    dat is een realistisch antwoord, ik wist niet dat de motor eruit moest want LPG vraagt aangepaste ontsteking en
                    daar vallen ook de bougies onder.
                    Ik kan me voorstellen dat een eigenaar ook meteen gelijktijdig een onderhoud vraagt.
                    De Porsche garage zal me waarschijnlijk meteen wijzen op de typische aandachtspunten zoals afdichtringen (oliepomp) en ziet nieuwe zuigerveren ook wel zitten.
                    Ik hoor links en rechts cijfers vallen van rond de 5K euro.
                    Hopelijk wordt alles gecompenseerd door de herverkoopwaarde….
                    groet
                    Harry

                      Ik begrijp met veel respect de not-done-ers maar het gaat om het rijplezier en
                      ermee te kunnen reizen wetende dat BIV,rijtaks en brandstof haalbaar zijn en blijven.
                      Eens ik het goeie eindresultaat bereikt heb weet ik zeker dat opeens veel interesse zal ontstaan
                      van Porschisten.
                      Een andere reden is het feit dat LPG weinig gekend en erkend is, werking, mogelijkheden,etc
                      maw.:onbekend is onbemind.
                      De motivatie is er in ieder geval want ik doe afstand van mijn keuze om een Mégane RS Trophy aan te schaffen en met deze wagen is het rijplezier ongekend hoog….
                      groet
                      Harry

                        Bedankt voor je reactie,

                        ik heb al wat ervaring met LPG en dit is een uitdaging;
                        problemen zijn er om opgelost te worden,
                        het is uiteindelijk een kleine ingreep maar moet weldoordacht gebeuren
                        Eenmaal zover hoop ik twijfelaars te kunnen overhalen zodat ze meer en goedkoper de baan op kunnen.
                        LPG is beter voor elke Porsche want verlengt de levensduur.
                        Vraag me af welke exacte ruimte (in cm) er in het vooronder beschikbaar is om een redelijke tank te kunnen huisvesten.
                        En ja,hoeveel verbruikt zo’n 964-C2 op benzine bij normaal gebruik?
                        Dan ken ik meteen mijn winst!
                        groet
                        Harry

                          Ja,
                          ik ben dus nieuw hier;
                          woon in Antwerpen en interesseer me passioneel voor al het automotive gebeuren aangaat.
                          Rationeel als ik ben denk ik om binnenkort mijn VW Golf 4 TDI150 te vervangen door een (2de hands-)wagen die
                          niet in waarde verminderd. Ik wil er ook mijn hobby van maken en heb een goede kennis die erg op de hoogte is, misschien kreeg ik de microbe wel over, wie weet.
                          De 964-C2 ligt het dichtst bij mijn voorkeuren omwille van zijn homogene uitstraling.
                          Bedoeling is om deze wagen uit te rusten met de meest compatibele LPG-installatie.
                          Ik ben dus zinnens om veel te rijden en hoop dat het mechanisch wat goed zit en blijft….
                          groet
                          Harry

                            tot op vandaag liggen de antwoorden van diverse LPG-installateurs wat uit elkaar;
                            voornaamste euvel is het feit dat luchtgekoelde motoren geen koelwater hebben waardoor
                            de verdamper zou bevriezen.
                            Op de vraag of eventuele aanpassingen kunnen gebeuren wordt niet meteen geantwoord.
                            Voor de rest is LPG bijzonder aantrekkelijk als brandstof om te gebruiken in Porsches die meestal
                            een hoge compressieverhouding hebben en nog niet beschikken over een pingeldetector.
                            Weet iemand welk soort Bosch-injectie wordt gebruikt in de eerste en de latere versie van de 964?

                            groet
                            Harry

                              Bedankt,

                              ik denk dat eventuele problemen zich situeren rond koeling omdat het ook een luchtgekoelde motor betreft, tenminste dat denkt een halve leek als ik.
                              voordeel van gasinjectie is het compenserende expanderen van de geïnjecteerde gasvloeistof voor de inlaatkleppen maar heb geen idee wat de temperaturen bij de uitlaatkleppen zullen zijn, vooral als er even doorgereden wordt tijdens warme zomerdagen in bv. Z-Frankrijk.
                              Speciale LPG-bougies zijn absolute noodzaak.

                              Enig voordeel: het is geen turbo-motor maar ik zou graag vernemen hoeveel de ventilator onder de automatische spoiler wel niet moet werken?
                              Voor mij is het vooral een eco(n)-oplossing waarbij ik hoop veel met mijn Porsche te kunnen gaan toeren, zelfs dagelijks te gebruiken.
                              Bovenop denk ik dat het een goede investering is naar herverkoop toe.

                              groet
                              H

                                bedankt voor je reactie,

                                de meerbelasting op LPG bedraagt in Belgie 208,2euro/j.(17pk)
                                ik reken op 15000km/j
                                benzine: 12L/100 à 1,9euro/L of 3420 euro/j
                                lpg: 15L/100 à 0,7euro/L of 1575 euro/j
                                verschil: 3420-1575-208,2 = 1636,8 euro
                                geschatte kostprijs installatie: 2500 euro

                                mogelijk wacht ik met inschrijven tot de wagen 25j oud is maar ik kijk nu al uit naar een interessante koop.
                                Een insider vertelde me om de carrera 4 te mijden. Verder zijn alle tips welkom.

                                groet
                                H

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)