Aangemaakte reacties
-
ik had er eigenlijk ook al aan gedacht om die wagen te kopen en de motor over te plaatsen naar de mijne.(Mijn motor laten reviseren zou al kunnen oplopen tot 10.000). En dan de rest in stukken terug proberen te verkopen.
denk toch dat het wat risky is gezien er toch niet al te veel stukken meer heel zijn van die wagen eenmaal de motor eruitgehaals is.Bovendien moet je ook plaats hebben en moet je wat handig zijn om alles te demonteren.in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…[quote=”terrum” post=107571]Daar de te beperkte interesse [/quote]
raar dat die wagen niet verkocht is. volgens kenners een verzamelaarobject en hoge prijzen(meestal rond de 35k voor een 993 cabrio) .heb mij dat eigenlijk al dikwijls afgevraagd of ze aan die hoge prijzen voor een wagen van pakweg 20 jaar oud wel verkocht krijgen.
vragen is iets maar krijgen is iets anders!in antwoord op: porsche 993 cabrio ’94[quote=”terrum” post=107571]Daar de te beperkte interesse heb ik dan maar besloten om de wagen terug in verkeer te brengen en der voorlopig zelf mee te gaan rijden
Gelukkig heeft mijn buurman handelaars platen zodat ik er dit WE al mee kan rijden en dan kan hij volgend WE naar de keuring en kunnen we nieuwe platen aan vragen :driver:[/quote]is speciale procedure : inschrijving door zelfde eigenaar.dit betekend dat je hem gewoon kan inschrijven en daarna naar de keuring gaan. BIV zul je ook niet moeten betalen.
in antwoord op: porsche 993 cabrio ’94[quote=”Maarten R” post=107517]Je bent wel je “matching numbers” kwijt, maar is een ruilmotor met garantie geen betere optie dan een revisie?
De garagist waar ik m’n wagen kocht, biedt zo’n blokjes aan voor 6000 € + BTW. (niet gemonteerd gok ik, maar dat heb ik nog niet gevraagd)
Dat is ook een pak geld, maar je weet wel waar je aan begint en waar het eindigt.[/quote]die 6000 lijken mij spotgoedkoop als ik die vergelijk met de prijzen die ik hoorde (tot 15000)
het lijkt mij goedkoper om ergen eens tweede auto te kopen en de motor er uit te halen en de overige stukken apart verkopen en je gaat nog winst hebbenin antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokerstoch ongelooflijk wat iederen zegt. Iedere garagist zegt het anders.
volgens ik hoorde is het vervangen van de oliepomp eenmaal de motor open ligt niet zo’n grote kost.
volgens de ene moet ik die ook vervangen en volgens de andere is het heel zeldzaam dat die oliepomp defect is(in mijn geval van een 964).
het bedrijf veco motors is gelegen nabij mijn deur.Zoals eerder gezegd ben ik er al eens poolshoogte gaan nemen (wat ik iedereen aanraadt want op internet een mooie publiciteitcollage maken kan iedereen) en lijkt het me daar best ok maar ik ga me toch nog verder informeren voordat ik de motor van mijn 964 aan iemand toevertrouw….
wordt vervolgdin antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokersdankuwel iedereen.
was niet mijn bedoeling water- lucht polemiekje uit te lokken hoor.een 968 cabrio zou ik als watergekoelde eventueel nog kopen naast mijn 911. een prachtige wagen …
Mijn P is als hobbby en niet voor dagelijks gebruik.
voor dagelijks gebruik heb ik ook al een watergekoelde. (maar dan geen porsche ;) )in antwoord op: new : flatrunja das wel een droom wagen. proficiat
in antwoord op: Nieuwe wagen binneneen 964 kun je toch ook gewoon verzekeren als classic car? op voorwaarde dat je ook nog een andere wagen hebt verzekerd voor dagelijks gebruik kun je uw porsche verzekeren voor 150€ per jaar
in antwoord op: autoverzekering 964in ieder geval, de bedragen die genoemd worden zijn schrikwekkend hoog.
ik betwijfel wel of die motor door om het even welke garagist kan gereviseerd worden. Heb er al over gepraat met een paar garagisten en die zeggen allemaal dat ze daar niet willen aan beginnen.ik heb me ook laten wijsmaken dat je best speciaal gereedschap nodig hebt om alles mooi synchroom op zijn plaats te zetten.in antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokerstjah, de mijne vindt mijn porsche vuil vies en vettig :censored:
:arrow: olievlekken in de garage, stinken naar verbrande olie(drupje op de uitlaat :roll: ),een geld verslindende machine ( ik ga haar maar niet zeggen dat hij moet geriviseerd worden :oops: ) en is altijd defekt ( als ze eens wilde meerijden bij mooi weer moest het juist lukken dat het cabriodak net kapot was)
Volgens haar had ik die oude bak allang moeten wegdoen en een porsche kopen die er een is :mrgreen: (ze bedoeld waarschijnlijk zo’n nieuwe watergekoelde :evil: )in antwoord op: new : flatrun[attachment:3]porsche 001.jpg[/attachment]
[attachment:1]daniel 049.jpg[/attachment]
[attachment:2]mijn porsche 1 015.jpg[/attachment]
in antwoord op: new : flatrunHallo,
zelf zoek ik ook een adres om mijn 964 te laten reviseren.
Via via ben ik terechtgekomen bij veco-motoren :
http://www.veco-motoren.beMomenteel doen ze daar een standaardrevisie voor 5500€ BTW inbegrepen.Lijkt me redelijk.
Ik heb het atelier bezocht en gepraat met de zaakvoerders… Die mannen leken mij toch te weten te weten waarover ze praten.Hebbben al jaren ervaring en in hun atelier konden ze me toch tonen hoe het in zijn werk gaat.En ze hebben me toch wat motorblokken en onderdelen getoond waar ze mee bezig waren.
Anderzijds konden ze ook voor mij niet echt zeggen hoeveel de revisie van mijn P zou kosten gezien mijn motor volgens hen een rattelend geluid maakt en er mogelijks schade is aan de lagers of de krukas….en ze daarom eerst de motor moeten opendoen om te kunnen kijken wat er juist moet gedaan worden.
Ja en als je het moet doen met ” iets tussen de 5000 en de 10000″ is het natuurlijk niet eenvoudig en heb ik alsnog niet beslist met wie ik in zee zal gaanin antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers