Aangemaakte reacties
-
Mijn wagen 911 3.2 steeds in onderhoud bij Johan Dekens. Olie altijd 15W40 minerale olie.
Het is misschien wat overdreven van mij, maar na een rit met mijn 3.2 uit 1988 neem ik, als ik merk dat iemand achter mij rijdt, wat niet te vaak voorkomt, een andere route naar huis en rij de auto los. Dit is zelfs met mijn wagen, nochtans oldtimer geen moeite. Wanneer de “kust” veilig is rij ik gewoon naar huis. t’is maar een tip maar naar mijn normen zeer efficiënt.
in antwoord op: Verontrustend?Het is een echte schande. Dat is nu al de zoveelste Porsche de laatste tijd. Wie zoekt er eigenlijk naar die wagens.
Je kan je wagen inderdaad nergens meer parkeren zonder schrik dat ze er mee vandoor zijn. Lang leve Europa en de open grenzen.in antwoord op: diefstal epidemie omgeving Spa-FrancorchampsAls je een jonge originele Duitse oldtimer 911 3.2 g50 hebt, ik bedoel een van tussen 1987 en half 1989 met een KAT heb je 160 Kw, één zonder KAT 170 Kw. Wanneer je motor van 160 KW in goede gezondheid verkeerd, in orde is en juist afgesteld door een Porsche specialist denk ik dat je het verschil met één met 170 KW nauwelijks opmerkt tenzij je je wagen tot de limiet kan besturen, wat niet simpel is met een 3.2. en niet aan iedereen besteed is. Het blijven ondanks de leeftijd wagens waar je de nodige rijervaring en respect moet voor hebben want ze kunnen best gevaarlijk uit de hoek komen, zelfs met een KAT. Het verschil in PK’s is echt niet enorm groot en je hebt inderdaad het voordeel dat je 95 kan tanken i.p.v. 98.
in antwoord op: motorvermogenGeef mij maar een jonge oldtimer. Met mijn 3.2 van 09/1988 model 1989 al meer dan 1000 km gereden in de wintermaanden 2013 en 2014. Ik probeer het ganse jaar door te rijden, meestal op zondag, niet te druk op de weg en altijd al geluk gehad met het inderdaad niet te voorspellen weer in België.
Ik hoef mij ook geen zorgen te maken over de rijtaks. De wagen staat op O-platen.in antwoord op: VerkeersbelastingIk denk dat we voor wat Limburg betreft Johan Dekens gerust mogen vernoemen als onafhankelijke Porsche Specialist, zeker voor wat beteft de 3.2’s en ook als verkoper van andere Classic Posches.
Ik heb zelf mijn wagen bij hem gekocht en ben er zeer tevreden over.
Ik heb nog nooit iets negatiefs over Johan gelezen of gehoord
.in antwoord op: Re: Porsche dealers en specialistenIk ben nu ongeveer een jaar en enkele maanden lid van het Forum en ik vind het best leuk. Ik ga bijna elke dag een kijkje nemen.
Omdat ik een 3.2 heb ben ik natuurlijk het meest gaan kijken naar de kategorie 911, maar ondertussen moet ik toegeven dat de andere categoriën ook best interessant zijn. Ik heb ondertussen al veel bijgeleerd en werd telkens vrij vlug geholpen als ik een vraagje had of op zoek was naar een mening over een aantal dingen die mij interesseren. het Forum is OK, de verbeteringen op de site overigens ook.
Ik kan cabrio Wim alleen maar bijtreden. Het is een vorm van soclale omgang voor mensen met eigenlijk dezelfde interesse in welke Porsche ze ook rijden.
Dit is persoonlijk naar Wim gericht. Ik werd door hem steeds als nieuwkomer verdergeholpen op een zeer vriendelijke en correcte manier en hij beschikt over heel wat ervaring.in antwoord op: Hoe Tricky is het forum eigenlijk …IK zou gewoon een originele oude Porsche kopen, als het moet met wat werk aan, anders heeft het toch gewoon geen zin. Als je later een andere wil kopen krijg je voor een Kelly toch in Porsche termen zo goed als niets terug. Je raakt hem zelfs niet meer kwijt denk ik.
in antwoord op: Porsche 911 3.2 Cabrio omgebouwd naar 964Welkom Maarten op het forum. Een mooie voorstelling. Hier zijn een heel aantal experts aanwezig die vele vragen zullen kunnen beantwoorden.
Alhoewel ik meer val voor de coupe-versie is het toch wel een mooie verzorgde wagen. Veel plezier ermee.in antwoord op: Nieuw Lid, MaartenVRIk ben zeer tevreden voor jou dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen.Zo’n tracking systeem is toch wel zeer goed ontwikkeld. Ze zeggen altijd dat de eerste uren na een misdrijf de belangrijkste zijn om tot een oplossing te komen.
Van de andere kant denk ik dat het toch zeer raar moet doen te weten dat ze in je huis geweest zijn en misschien alles overhoop gehaald hebben…
Maar en fin eind goed al goed. Drink er ne stevige op.in antwoord op: 997 turbo gestolenIk heb het ganse draadje gevolgd en het is inderdaad niet vanzelfsprekend om de juiste P. voor jezelf te vinden. Ik heb er ook lang over nagedacht maar dan binnen het model 911 classic-car of oldtimer.
Als kleine jongen vond ik de oude 911 bolides al super in de Belgische rally’s van de jaren tachtig.
Uiteindelijk heb ik ongeveer een jaar geleden bij Johan Dekens mijn wagen gekocht. Het is een 911 carrera 3.2 van sept./1988 (dus een K-serie)in de ,voor mij althans, mooie kleur Tannengrün voor de prijs waarvoor je nu een goed onderhouden SC kan kopen. Ik wou gewoon een goede oude 911 en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Natuurlijk heb ik ook ervoor moeten sparen en zoeken. De enige tip die ik hier kan geven is gewoon de wagen kopen die je altijd al graag gezien hebt en zoals Cabrio Wim het al dikwijls heeft verwoord ook een beetje je verstand gebruiken om een zo goed mogelijke wagen te kopen bij iemand die eraan kan werken wanneer er stukken aan komen en in wie je het nodige vertrouwen kan hebben.in antwoord op: Welke Porsche = beste prijs/kwaliteit?Ik weet het , ik ben niet echt een prater op het Forum maar volg het vrijwel dagelijks en heb op een dik jaar tijd al veel bijgeleerd door de aanwezige expertise.
Aan alle Forummers een gelukkig nieuwjaar gewenstin antwoord op: Gelukkig Nieuw Jaar 2014Dat is juist. Op een bepaald ogenblik zijn ze gaan overdrijven in het aantal PK’s van deze wagens, vooral met de turbo’s. Dan loopt het verkeerd af. Hetzelfde gebeurde in de formule 1.
Maar het dient gezegd, de piloten van toen waren echte cracken, hoe ze die wagens konden bedienen met de beperkte veiligheidstehnieken van toen.
Het was één en al spektakel. Dat zie je nu zelfs met de WRC’s niet meer.
En het is toch nog een groot verschil met een wagen tegen 180 per uur op een soms nog natte veldweg met veelal nog wat bomen rondom je heen racen tegen de tijd dan op een circuit waar je wel nog wat harder kan gaan maar meer uitwijkmogelijkheden hebt (zand,gravel,gras langs een breed parcours). sorry dit is een reactie bedoeld voor het bericht van Patrickvb op pagina 1.in antwoord op: 911 / rally / Patrick SneyersIk volg hem al van in de jaren ’80. Vandaar mijn eerste jonge interesse voor de porsches uit die periode. Elk jaar volgden we de Haspengouw rally, met onder meer Snijers met de Bastos Porsche, Droogmans en wijlen Dumont met de Belga Porsche. We herinneren ons nog Duez met de Audi Quatro, Guy Colsoul met de Opel Ascona 400, Vandermaesen met Opel 400, Paul Lietar als showbeest met de Talbot en ga zo maar door… Dat was nog de mooie tijd van de Rallysport in België,de tijd van de groep B’s
.
En inderdaad Snijers draait als vijftiger nog zeer goed mee.in antwoord op: 911 / rally / Patrick SneyersBuiten 2 gewone nissans en 2 gewone peugeots heb ik enkele jaren een nissan silvia 1.8 turbo gehad uit 1986, misschien niet een echte bekende wagen maar wel een zeer degelijke betrouwbare en voor een 1.8 snel optrekkende wagen met 140 pk. Ik heb er veel plezier aan gehad.
in antwoord op: Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.