Aangemaakte reacties
-
Zeer mooi machien, ook mooie ducktail !
Laat maar weten als we met iets kunnen helpen (mijn speciality is de 3.2 elektriciteit en electronica).in antwoord op: Carrera 3,2 G50Ik heb die van 20 mm nergens gevonden. De 21mm staan er nu op en blijven mooi gesloten. Wel heel groot verschil met vorige rubbers, meer body-rol maar veel aangenamer over slecht wegdek. Wat een groot verschil (enkel achterkant vervangen).
Tja,
Ik meet bij mij 18.7 a 19.5 mm op de stabilisatorstang. De rubbers erin zijn de std 18mm en staan idd wat open maar om 21 mm blocs te steken lijkt me dan ook niet correct ?
Good to know, ik zal die stang eens opmeten bij mij
Misschien heb ik de ‘opdracht’ niet helemaal goed begrepen maar is dit wat je zoekt of toch nog een ander stuk ?
Dus dat kabelje in mijn vorige post moet werken. Als je zo’n alpine wil steken moet je zelf een verloopstekker maken van de cdr naar wat de alpine nodig heeft.
in antwoord op: Bluetooth?Als die identificatie als CDR-31 juist is kan je makkelijk dit kopen : CDR30/31 module.
Hier zie je hoe je het spul kan demonteren om die module ertussen te steken :
https://www.6speedonline.com/forums/991/345801-991-pcm-3-1-removal-part-1-a.htmlMaar voor de zekerheid toch eerst er eens uithalen en kijken welke connector er echt zit zou ik zeggen want dat kan per bouwjaar wel wat verschillen blijkbaar.
in antwoord op: Bluetooth?OK, na wat google image searching lijkt dit mij de CDR-31 te zijn.
Nu nog een goed beeld van de connector of wiring diagram vinden, maar blijkbaar kan je zelfs een doosje kopen om daar Apple carplay op te doen, dus basic bluetooth moet dan ook mogelijk zijn.
De truuk is dat die op de CD AUX input aan te bieden (en hopelijk geen software code nodig om dat te enablen)in antwoord op: Bluetooth?OK, ik kan proberen te zoeken, maar heb je hem er al eens uitgehaald en de connector aan de achterkant bekeken ? (of een sticker met type nummer die meestal bovenop zit )
Of eventueel op de optielijst de juiste code ?Ik ben geen expert in al die (te) moderne Porsche opties, is een ‘gewone’ CDR dan een CDR-31 ? Of is dat die ‘plus’ ?
Zie ook hier – https://www.planet-9.com/threads/bluetooth-options-for-cdr-31-anyone-try-the-taiwan-ebay-option.245647/
of hier
https://www.planet-9.com/threads/installed-a-hardwired-bluetooth-music-adapter-in-my-987-2-cayman-cdr-30.100035/Een beeld van de feitelijke connector die je hebt zal al veel helpen !
in antwoord op: Bluetooth?Iets meer info – welk type CDR heb je ? De meeste head units hebben in de connector achteraan wel een aux-in. Er bestaan kabeltjes voor die CDRs die achteraan inpassen en een aux in geven (minijack), dus op de connector is de input zeker voor handen.
vb:
https://www.discountcarstereo.com/3-5-cdr30.html
of
https://www.kabel-mania.be/auto-draadloze-bluetooth-module-aux-audio-adapter-kabel-voor-porsche-becker-cd.html?fee=2&fep=732725&gclid=Cj0KCQjwguGYBhDRARIsAHgRm491Xr0edSak7_F66b-D5lvO29z3-O8RnF5jqi8aG0o_9JJusO4ujsAaAoNVEALw_wcBHier de pinout voor de VDO versies bijvoorbeeld : https://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/VDO-Car-Radio-Wiring-Connector.htm
Zo heb ik het ook opgelost : een algemeen bluetooth audio ‘bakje’ van amazon gekocht en verbonden op de aux achteraan en power van de switched uitgang van de radio (powered als head-unit aan staat).
Frank
in antwoord op: Bluetooth?Via de aux ingang ? Ik heb dat zo zelfs in orde gekregen op mijn 1985 911 ;-)
in antwoord op: Bluetooth?Sorry – forum gaf 3x een foutbericht maar nu staat de post er toch 3x !
in antwoord op: elektrisch probleem 911 3.2 1984— dubbele post
in antwoord op: elektrisch probleem 911 3.2 1984— dubbele post
in antwoord op: elektrisch probleem 911 3.2 1984Hey Tommeken,
Ondertussen het schema even bekeken en ik zou het volgende testen
1/ De lightswitch moet nrmaal werken en de gewone koplampen dus ook. Dat groene lampje zal enkel in de middenste stand van de lightswitch branden.
2/ Fuse 1 en 2 van de high beams zijn OK (eventueel clean & reseat)
  Het blauwe lampje in de tacho wordt gevoed door een kabeltje dat vertrekt na fuse 1 (linker high beam) – dus geen fuse 1, geen blauw lampje en geen linker high beam natuurlijk3/ de ‘stalk’ (hendel) werkt als volgt :Â
– pin 30 : altijd >12V (voorziet stroom voor de ‘Light Horn’ (LH) zodat je altijd als je de hendel naar je toe trekt je high-beams kan gebruiken zelfs als de lighten niet aan staan
– pin 56 : voorziet >12V als de light switch in de volledig uitgetrokken positie staat (normale koplampen aan)
– pin 56a : ‘output’ naar de highbeam fuses 1 en 2
– pin 56b : ‘output’ naar de normale koplampen fuses 3 & 4– hendel naar je toe trekken : LH (naar links op dit schema) : pin 30 wordt met 56a verbonden (kan je testen met een ohmmeter als alles is losgekoppeld) en pin 56 met 56b (lichten blijven ook branden als ze aan staan)
– hendel ‘wegduwen’ : pin 56 wordt met 56a verbonden (kan je ook testen)Â
Goede uitleg van assembly/disassembly met veel foto’s – zie hier :Â https://blog.fcpeuro.com/how-to-replace-the-turn-signal-switch-air-cooled-porsche-911
4/ Normaal zijn er geen relays in deze kring maar wordt soms wel later ingezet (heb ik ook gedaan om de grote stromen niet door de schakelaars te trekken). Ik heb die onderaan de zekeringenkast gemonteerd – misschien ook eens nakijken of er daar geen twee zitten ? Anders zou het dus ook een defect relais kunnen zijn !
Indien ze er niet staan – wel een goed idee om je schakelaar/hendel te beschermen.Frank
Â
in antwoord op: elektrisch probleem 911 3.2 1984