Aangemaakte reacties
-
[quote=”R-Group”:1wq57ooe]Weet er dan iemand een goed middeltje om onze Pkes wat te beschermen , tegen die mannen ( of vrouwen ) met lange vingers ?
startonderbreking? , stuurslot : welk ?
Ik ben op zoek naar ideetjes ?[/quote]
localisatiesysteem :wink:
in antwoord op: Porsches stelen ? easy !Ik heb ook één uit een turbo, en de mijne is van ’77 en werk correct :wink:
in antwoord op: Kilometerteller verwisselen[quote=”jack bauer”:yqfa3wv9]@ mcklusky:
De vraagprijs is 14450€ maar is nog bespreekbaar.
link:http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_s/porsche/37437083.html
Aangezien de te verwachten problemen met invoer zal ik hier maar van afzien denk ik.Ik ga geen 14000€op het spel zetten om misschien met een onkeurbare en niet om de weg te brengen wagen te eindigen.
Kan misschien best hier in Belgie op zoek gaan naar een omgebouwde , liefst +25 jaar oud om als classic te gebruiken.
Komt een classic in aanmerking voor korting op jaarlijkse rijtaks?
@Frederic_911:
Ik zoek om dezelfde reden een omgebouwde,doe ook maar max 5000km/j.
Dan lijkt mij 1200€ wat veel om jaarlijks neer te tellen.[/quote]Vanaf 15jaar kan je hem laten verzekeren als classic car (204 euro), en vanaf 25 jaar is de taks iets van een 28euro
in antwoord op: Omgebouwde 911 targa invoeren vanuit NL[quote=”mcklusky”:190j8bij]Ik weet niet wat de aankoopprijs is maar idd matching numbers kan enkel nog wanneer er vanop de originele 3 liter blok een 3.2 opgebouwd is.
Nu weet ik dat er op het forum heel wat originaliteit liefhebbers zitten , maar ik heb ook al diverse omgebouwden gekocht… het is wat je zelf zoekt hé, als je tevreden bent met een omgebouwde is het toch ok ?
Deze hele discussie werd hier al eens eerder gevoerd…
Het enige probleem zie ik bij de invoer van deze wagen, je moet een homologatiekeuring ondergaan en daar zullen ze voor dagelijks gebruik gaan vallen over de ombouw van targa naar cabrio… (de motor zal gezien de nummers geen probleem geven)
Dit betekent dan een keuring als alleenstaand geval, en als je een beetje tegenslag hebt zal je naar d’ieteren mogen gaan voor een gelijkvormigheidsattest… die op hun beurt dat niet zullen geven voor die wagen , hopen dus dat de keuring hem wil keuren…
Deze keuring als alleenstaand geval kan wat aanslepen ( in t slechtste geval enkele maanden) en kost uiteraard weer meer dan een gewone keuring die je dan achteraf ook nog eens moet ondergaan…
Als we zo nieuwsgierig mogen zijn wat moet je neertellen voor deze cabrio ? er zijn er namelijk al een aantal echte 964 cabrio’s te koop voor een 16000 euro… soms zelfs nog minder… en die leveren je qua invoer waarschijnlijk minder problemen op…
als t echter een koopje is… tja..[/quote]
Kheb ook een omgebouwde naar 964, maar motor is origineel en heb dus wel matching numbers. Enige rede waarvoor ik deze heb, omdat ik het model 964 graag zie, maar geen 1200euro per jaar kan geven aan rijtaks voor slechts 2000km per jaar af te leggen.
Vraagprijs van die cabrio van de topicstarter was denk ik 14.500euro’sin antwoord op: Omgebouwde 911 targa invoeren vanuit NL[quote=”jack bauer”:3vhklcrs]Ik heb een zeer interessante 911 cabrio gevonden in NL maar alvorens ik de stap zet tot een definitieve aankoop wil ik toch graag weten welke problemen ik mag en kan verwachten bij de invoer van deze wagen.
Dit zijn de gegevens:Zeer mooie Porsche 911 Cabriolet 1977 omgebouwd tot Carrera 2/4
Mooie kleur Blauw met blauwlederen interieur.
In midden jaren 80 circa 1985 is de auto volledig ex- en interieur omgebouwd tot Carrera 2/4, Look 1990 Model 964. Nieuwe moter en nieuwe versnellingsbak ingebouwd bij de ombouw.
Supergoede moter 6 cylinder 3,2 liter. Matchinnummers i.vm. inbouw 3,2 liter moter.
Mooie orignelen Porsche cupwielen met nieuwe banden.
Gehele auto is pas volledig voor grote beurt geweest.
APK keuring net geweest.
Electrische stoelen – radio/cd speler.
Linnen kap volledig intact.
Onlangs gekeurd voor Oldtimer verzekering. Hij is getaxeerd op € 16.000,–. Rapport aanwezig.
Onderhoudsgegevens aanwezig.Indien iemand hier ervaring mee heeft zou ik graag zoveel mogelijk info en tips krijgen.
Ik zou deze wagen als “classic” willen gaan inschrijven en niet als “oldtimer” voor zover dit een verschil maakt bij het invoeren.[/quote]Matchingnumbers ivm imbouw 3.2motor, hoe kan de motor nu hetzelfde nummer hebben als chassis als er een andere inzit?
in antwoord op: Omgebouwde 911 targa invoeren vanuit NL[quote=”Luke”:24xw311y][quote=”Frederic_911″:24xw311y]mag da nu allemaal weer wel?[/quote]
hmm, goei keuringsstation denk ik….ofwel n knappe vriendin laten gaan in leuke outfit :D D lol: :wink: 8) [/quote]
Ja ofwel keuren ze hem dan af dat die knappe vriendin nog eens moet weerkomen zeker :) D D
in antwoord op: Keuring van 911 die omgebouwd is naar 964[quote=”cabrio’87”:35itbpc4]ik ben deze week nog door de controle gekomen (zonder probleem)
met geventileerde remschijven,andere uitlaat en ander stuur !
Word enkel vermeld op tweede blad…[/quote]mag da nu allemaal weer wel?
in antwoord op: Keuring van 911 die omgebouwd is naar 964[quote=”Number1″:3vovzhh3]Frederic_911 … hoe kan het dat gij zo weinig tax betaalt terwijl dat voor ne classic car in principe de volle pot blijft?
als dat zo is: iedereen ne 928 :) [/quote]
De verzekering is classic car, en de tax is 25euro aangezien hij ouder is dan 25 jaar. :D Dus ik ga elk jaar naar de keuring en mag onbeperkt rijden (behalve woon-werkverkeer zogezegd), en heb geen O-plaat
in antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet[quote=”Frederic_911″:219jxh93][quote=”WalterDC”:219jxh93]Het bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?
Groetjes,
Walter[/quote]Ik betaal 204euries verzekering bij Ethiasvoor een classic car verzekering[/quote]
in antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet[quote=”WalterDC”:35m67fy3]Het bedrag dat hij me gaf, Bart, is wel voor een CLASSIC car verzekering. Dat ik geen 25 Euro taks zou betalen omdat de wagen nog geen 25 jaar oud is, begrijp ik, maar dan zou (als ik verder ga op de vorige berichten hier) ik toch maar een goeie 200 Euro verzekering als classic car (hij is er toch 23) moeten betalen? Kijk naar Frederick zijn bericht, die betaalt 204 Euro voor zijn Classic Car verzekering. Of zie ik het allemaal fout?
Groetjes,
Walter[/quote]Ik betaal 204euries verzekering bij Ethias
in antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgelet[quote=”Number1″:l1xgv2z3]Wat ik eigenlijk raar vind is dat de mensen die de controle doen op zo’n keuring toch automecaniciens zijn (ga ik toch van uit).Zo’n job doet ge dan toch enkel als je autominded zijt… en dan moeilijk doen over zo’n dingen terwijl ze mijns inziens zouden moeten respect en goedkeuring opbrengen voor wat ze nu afkeuren.
Kvind het nogal een omgekeerde wereld eigenlijk.
Of zijn de mecaniciens op de keuring een beetje zoals de controledokters? Mensenkloters ipv mensenhelpersDave[/quote]
automecaniciens? Dat zijn mannen die in een garage niet aan het werk kunnen wegens onbekwaamheid. Ik denk dat je als automecanicien toch meer voldoening hebt van een wagen te herstellen ipv hem te keuren.
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt[quote=”911-lover”:3vjam6mt]Inderdaad , zo is het gegaan .
Alarm laten plaatsen , daarna bij de expert op afspraak en dan werd de omnium geweigerd.Royal Belge nu AXA (en ik was er met nog 2 andere voertuigen en twee andere verzekeringen[/quote]
nog nooit voorgehad in die 11jaar dat ik alarmen plaats
in antwoord op: verzekering tegen diefstal[quote=”911-lover”:3benmivh][quote=”Frederic_911″:3benmivh][quote=”911-lover”:3benmivh]De verzekering duidt een expert aan die je wagen gaat schatten.
Je bent verplicht een door hun vereist alarm te laten inbouwen door een erkende instalateur van alarmen met certificaat.
Heb je deze beide dingen moet je ze binnenleveren bij de verzekering en dan zullen ze zien of ze wel dan niet jouw wagen gaan verzekeren tegen diefstal.
Het is dus geen zekerheid dat ze het gaan doen. (als ze denken dat ze er kunnen aan gaan inschieten)
Verzekeringen blijven een winstgevende organisatie en geen goed doel :evil: [/quote]alarm moet pas geplaatst worden nadat verzekering akkoord is om klant te verzekeren, en wordt pas afgesloten nadat alarm ingebouwd is.[/quote]
Dan heb ik persoonlijk een hele andere ervaring meegemaakt :roll: [/quote]
Kan moeilijk geloven dat je eerst een vv2, vv3, gprs of iets anders moet laten zetten van 5 a 600euro, om je dan te laten vertellen, sorry zenne ma hij kan niet omnium verzekerd worden.
in antwoord op: verzekering tegen diefstal[quote=”911-lover”:2kad7efb]De verzekering duidt een expert aan die je wagen gaat schatten.
Je bent verplicht een door hun vereist alarm te laten inbouwen door een erkende instalateur van alarmen met certificaat.
Heb je deze beide dingen moet je ze binnenleveren bij de verzekering en dan zullen ze zien of ze wel dan niet jouw wagen gaan verzekeren tegen diefstal.
Het is dus geen zekerheid dat ze het gaan doen. (als ze denken dat ze er kunnen aan gaan inschieten)
Verzekeringen blijven een winstgevende organisatie en geen goed doel :evil: [/quote]alarm moet pas geplaatst worden nadat verzekering akkoord is om klant te verzekeren, en wordt pas afgesloten nadat alarm ingebouwd is.
in antwoord op: verzekering tegen diefstal[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:573o6w1c]Sommige attesten zijn idd niet nodig voor wagens die enkel een nationaal nummer hebben.[/quote]
wat is een nationaal nummer?
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt