Aangemaakte reacties
-
Dat gaat me toch een brug te ver maar wel bedankt voor dit document… nu heeft de lieve mevrouw van Porsche center Mechelen wat munitie voor haar hoofd kantoor. Het is niet dat ze me nie wilde helpen maar ik denk dat de luiaardij verderop in de chain of command zit …
in antwoord op: LEZ: onbekende euro norm van mijn 944 S2Hey DeePee, JMB
Ben per ongeluk (lange uitleg) Brussel ingereden zonder zulke papieren en als ik kan aantonen dat mijn wagen onder Euronorm 2 zou vallen met officiele documenten dan laten ze de boete zo. Dus ik ben geinteresseerd in hoe je daar aan ben geraakt. Via D’Ieteren sturen ze me naar Porsche en bij het Porsche Center zeggen ze dat dit voor oldtimers “niet gekend” is dus kunnen ze zo een papier niet maken… Zogezegd gepolst bij het “hoofdkantoor”.
Heb je wat details over hoe je juist bent tewerk gegaan om dat aan te vragen? Waar? Bij wie?Btw, je attachment krijg ik een error melding op dat ik geen toegang heb? Kan je me dat alsnog sturen of iets, ik ben in contact met Porsche Center om te laten zien dat die dingen bestaan… dus dat zou wel goed helpen
in antwoord op: LEZ: onbekende euro norm van mijn 944 S2ja zeg .. maar drie dagen op voorhand dat je der reclame voor maakt en morgen kan ik niet :snif:
in antwoord op: Antwerp Classic Salonik weet alleen dak mijne 944 s2 voor 16k heb gekocht en veeeeeel meer plezier heb van dien auto dan een nieuwe auto van dezelfde prijs :driver: :D
in antwoord op: Autos voor verzamelaars dalen weer in prijsZodus, update .. de wagen heeft een paar weken in de garage gestaan voor een revisie van alle remmen. De klauwen zijn helemaal gereviseerd, herspoten in originele kleur met porsche letters erop etc. Nieuwe blokken, nieuwe remschijven, remleidingen vooraan en remvloeistof. Torsiebar vooraan staat terug goed, hitteschildje katalysator rammel niet meer (hing wat los), handrem klauw/schoen of hoe noemt het is vervangen.
Twee “grotere” problemenineens opgelost: het slepen van de wielen (schijven sleepten constant tegen de blokken van slijtage in de pistons) en beter remmen.
In de praktijk – minder geluid van het slepen, je kan nu heel soepel rijden in 1ste/2e en subtiel vertrekken heb ik de indruk. Lijkt ook vinniger, zuiniger en … stopt heel goed :)
Ik denk niet dat er nu – hout vasthouden – nog iets is dat in’t kort grote kosten gaat veroorzaken. Nu komen de kleinigheidjes nog aan bod waar ik zelf wat aan kan doen.
in antwoord op: Even mezelf voorstellen: Gerritin antwoord op: 944 S2 uitlaat vervangenIk heb me ondertussen ook laten vertellen dat de gefreesde letters niet “standaard” zijn op de 944 S2 maar wel geschilderde letters. Ik denk idd dat er verwarring is met de klauwen van Turbo en/of diegene die ook op de 911 930 van in dezelfde tijd (of was het 964) zitten. Anyway, ik geloof de mensen die de klauwen reviseren en moest het dan toch niet kloppen ga ik er mijn slaap zeker niet voor laten :roll:
in antwoord op: Brake calipers original color+1 :) interessante vraag
in antwoord op: Interclassics health check + geboortecertificaat @ PCOk :)
goed opgemerkt van dat frezen, nu ze zullen wel weten wat ze doen zeker daar… :) heb alleszins zwart gevraagd
in antwoord op: Brake calipers original coloral 1 mysterie opgelost, het 928-alarm unit is wel origineel volgens dit document uit de E_944_91_KATALOG
in antwoord op: Alarm bypass / problemenhej, nee geen tweede sleutelgat, is van jaar 1990. toch achteraf ingebouwd denk je ?
in antwoord op: Alarm bypass / problemenNu blijkt dat mijn bandencentrale uitbater met een 964 rijdt en zelf die Continental TS 850’s nog heeft. Ze komen bijna 100 EUR goedkoper uit en die TS850 of nu 860 komt overal in testen bovendrijven…. Waarschijnlijk zijn die minstens even goed voor mij auto right? Die heeft een H ipv V index, maar bon, das zeker snel genoeg – das het probleem niet. Ik wil nu niet cheap doen ofzo, maar over die continentals zijn alleszins veel referenties te vinden, die Pirelli daar wordt veel minder over geschreven.
Continental TS860 205/55R16 dus is mijn idee nu.
91 H nemen? Dat lijkt me goed. Qua laad index zeker genoeg en 210 km/u in de winter.. lijkt me ook meer dan genoeg.
Of moet je purist zijn en gaan voor de 94 V omdat het kan…
Of de N1 codering volgen, en Pirelli Sottozero Serie 2 kiezen zodat je in de kou en de gladde wegen de top speed kan proberen halen op de autobahn?? :bounce:
in antwoord op: winterbandjes shoppingok merci voor de tip :up:
in antwoord op: winterbandjes shoppingZodus, ik heb een 944 S2 gekocht een tijdje geleden maar nog niks gepost. Hier enkele foto’s recht uit het taxatierapport (lui als ik ben ;))
Is eentje uit 1990 met weinig (63k km) erop. Alles lijkt zowat in orde te zijn en origineel.
Voorlopig zijn dit de eerste dingetjes die ik zou willen laten doen: torsiebar goed/recht laten zetten vooraan, de remmen reviseren (je voelt dat die schijven wat krom staan) en een uitlaatsysteem uit RVS laten plaatsen voor de schonigheid en het geluid – wsl een Dansk systeem.
Voor de rest rijdt het ding echt heel goed, cruisen gaat goed, een keertje zot optrekken gaat ook nog even goed, er zitten nog veel paardjes in de motor :twisted:
in antwoord op: Even mezelf voorstellen: Gerrit