Aangemaakte reacties
-
[quote=”Harley49″ post=172890]
Is vooral geen Porsche maar een Hyundai IX35.
Waar blijven de kenners nu??[/quote]ik denk dat jij een brilleke nodig hebt :geek: …. Als dat een hyundai is, dan ben ik George Clooney…
dit is een hyundai…
Die caravan wordt wel degelijk getrokken door een Cayenne…
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Hey Ive,
welkom.
Heb je altijd al in Kapellen gewoond? (ik veronderstel Kapellen bij Antwerpen)
Ik ken ook een Ive, die in het Antwerpse woont maar afkomstig is uit de Kempen… Zijn ouders wonen vlak bij de mijne
Die zal ook 40 zijn en ik denk dat ik hem aangestoken heb met het Porschevirus :)Het zou moeten lukken…
in antwoord op: Porsche fanaat in wording en al een gevonden.Nee hoor, je hebt het (ook) juist.
Ik heb toevallig een paar dagen geleden in exact die situatie gezeten.
Oldtimer verzekering aangevraagd bij mijn verzekeraar. Ik heb geen eigen wagen, wel een frimawagen. Geen probleem…. Tot de verzekeringsmaatschappij door had dat ik geen andere auto bij hun verzekerd had…. De keuze was simpel, ofwel zorg je ervoor dat er een tweede wagen voor dagelijks gebruik bij hun verzekerd wordt (op het adres waar ik woon natuurlijk) of je premie gaat van oldtimer 230€ per jaar naar 400€ per jaar…
Gelukkig is mijn vriendin haar wagen ook verzekerd bij dezelfde maatschappij, dus dat was in orde.Er zijn maatschappijen die aanvaarden dat je een firmawagen hebt voor dagelijks gebruik, maar zeker niet allemaal.
in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?Python +1
vergelijk eens met deze…
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3zijn ze goed aangesloten, krijgen ze genoeg power?
Ik had ook een elektrisch verstelbare bestuurderszetel in mijn 911 (’86) en die werkten heel goed. ik kan mij niet voorstellen dat die van de 964 ineens niet sterk genoeg zouden zijn.
Ben je veel bijgekomen misschien?? :)in antwoord op: Zeteltjes uit 964 in 911 ’86Mijn verzekering weet volgens mij niet eens waar ik werk…
Vragen die dat? denk het niet hoor…Voor mij is dit sowieso een non-issue, want ik gebruik mijn P voor mijn plezier, en voor de rest heb ik een firmawagen.
En al had ik een sleutel op zak, ik pak tijdens het weekend geen telefoon op van mijn werk… dus ze wachten maar tot na het weekend.Oldtimer plaat of niet. zo veel verschil zit er niet tussen hoor.
Ieder weegt dat voor zichzelf af.
Ik wou van die keuringmiserie af. Ze vonden elke keer wel iets, en elke keer iets anders, en daarom niet iets wat met veiligheid te maken had.
Dat werd op den duur frustrerend.Daar heb ik nu geen last meer van.
Moest ik wat meer geluk hebben met de keuring, dan had ik nu ook nog met gewone platen rondgereden.
Met of zonder, maakt voor mij persoonlijk niet veel uit, het rijdt even leuk.in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?[quote=”Mushroom” post=172619]
Wat dan?[/quote]Dan ben je niet aan het werken en ben je met je oldtimerverzekering gewoon verzekerd.
Als je dan zo stom ben dat je tegen de politie of de verzekering zegt dat je op weg naar je werk was, dan verdien je het om voor de schade op te draaien ook.
(Maar omdat je een verlofdag genomen hebt, ben ik nog niet zo zeker of je niet naar je werk mag rijden. Ik kan me voorstellen dat het dan geen woon-werk verkeer meer is. Maar dat weet ik niet zeker)
In ieder geval: ik was maar eens een toerke aan het doen, meneer de agent…in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?Ik heb een een hele tijd terug op Kapaza een advertentie tegengekomen van een kerel die een soort van bolt-on kleine ducktails verkocht, die er echt goed uitzagen, een beetje à la Singer. Spijtig genoeg vind ik hem niet meer. De advertentie is al lang weer weg. Dat zou erg goed op je P passen. Ik zou zelf ook wel geinteresseerd zijn… Moest iemand weten waar of wie het was. (ik dacht dat hij uit het limburgse kwam maar ik ben daar niet zeker van.)
Heb je zelf wat te koop gezet, John? :)
in antwoord op: project jap 3.2 naar RSR singer look replica[quote=”patrickvb” post=172477]Veel succes als je op weg van of naar het werk een crash hebt met een O-plaat. Leg het maar uit aan de verzekeringsmaatschappij.
Maar ja, een echte man vergoed met de glimlach alle schade die uitdrukkelijk uitgesloten is in de verzekeringspolis voor een oldtimer met O-plaat.[/quote]Tis nog aan de verzekering om aan te tonen dat ik op daadwerkelijk op weg was naar mijn werk of van het werk naar huis… das niet rap uitsluitend te bewijzen..
Volgens mij vragen ze daar nog niet eens naar.. Tenzij ge een accident maakt op de parking van het werk… Dan hebt ge wat uit te leggen :ass:Hier op de parking staat er ene die elke dag met zijn (lelijke) mercedes met O platen naar het werk komt…
Ze moeten hier en daar een “beperking” invoegen he, anders profiteert iedereen van het oldtimer tarief…in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?[quote=”stefx911″ post=172474]Indien je wagen in in orde is en je alle nodige papieren hebt zeker de normale keuring doen![/quote]
akkoord, op voorwaarde dat je de wagen redelijk standaard houdt.
Van zodra je iets of wat veranderd aan je wagen en de mannen een reden geeft om moeilijk te doen ben je beter af met een oldtimerkeuring IMO.
Ik heb tot voor kort altijd met gewone platen gereden tot ik het zo moe was om elk jaar drie keer naar de keuring te moeten omdat ze altijd iets anders vonden dat niet goed was…
Zelfs op de herkeuring kreeg ik opmerkingen die ik in hetzelfde keuingsstation eerder op dezelfde dag niet gekregen had…
Dan is de lol er snel af.
Op den duur was een O-plaat gewoon veel makkelijker en minder stressy…in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?[quote=”Mushroom” post=172424]
Een garage iets laten nazien is niet hetzelfde als de keuring.
Ofwel matst de garage je en denken ze: “we zullen ‘m nog wat laten rijden want zoveel kilometers doet hij niet per jaar en ja, hij heeft nog maar dat en dat laten vervangen en als we nu gaan zeggen dat dit en dat ook weer moet vervangen worden dan gaat het weer rel zijn want verleden keer was hij al… etc…”
Ofwel rippen ze je en denken ze: “ha, hier issem… wat gaan we nu ne keer (zogezegd) vervangen, die klaagt toch nooit en betaalt altijd correct”
Ofwel doen ze het zoals het hoort.Een keuring is iets anders: daar sta je bij een wildvreemde mens die het geen h*l uitmaakt of je nu kosten hebt of niet. Ze hebben bovendien apparaten die een normale garage niet heeft. Is er ene jaloers die persé iets wil vinden, tja, jaloezie heb je overal, ook in je familie, op ‘t werk, etc… Bij twijfel: stationschef.
;)[/quote]Dus ofwel doet een garagist zijn werk niet goed genoeg, ofwel wordt je geript ofwel doen ze het naar behoren… Eén van deze drie zal het wel zijn natuurlijk…
Er zijn er altijd wel die het niet goed doen. das niet alleen bij garagisten zo, das bij bakkers en kappers juist hetzelfde.
Tis de bedoeling dat je er eentje vindt die zijn werk goed doet. Ik heb meer vertrouwen in een Van beurden omdat die een reputatie hoog te houden heeft. En die gespecialiseerd is in het merk waarmee je rondrijdt.
Die pummels van de keuring hebben al jaren een reputatie van kust mijn kloten (bij mij toch, al zitten daar ook goei gasten tussen hoor, versta me niet verkeerd) Maar universele specialisten van alle merken en alle types zijn het zeker en vast niet.
Die mannen hebben een bladje met regels en meetwaarden en owee als je daar buiten komt… Ga dan maar krom staan.
En dan heb ik het niet over een stickerplaat, maar over een bandenmaat die 1% afwijkt.
Extra lastig als je de auto zo kocht, en ze bij de verkoopkeuring hier geen opmerking over gemaakt hebben, en bij je eerstvolgende gewone keuring de rekening gepresenteerd krijgt…in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?Geen bezoldigd verkeer en geen van en naar school rijden met een oldtimer, dat zijn zowat de enige beperkingen. ( dus gratis rijden op een communiefeest mag wel…)
Ik ben niet van zin om taxi te spelen of om mijn p te verhuren voor een of ander pipo zijn trouw. Ik zie die bruid met haar kleed al in mijn smalle recaro zetels kruipen…. Huur dan maar ne rolls…
Dat zijn nu eens beperkingen waar ik dus geen klo…mpen last van heb.Waar ik ook geen last van heb, zijn die mierenneukers met hun fetish voor regeltjes van op de keuring.
Ik laat mijn P, waar ik graag mee boven de 200 ga, wel nalijken door een garagist die iets van Porsche kent, die vertrouw ik meer dan een of andere pukkelsmoel die juist van school komt of nen afgunstige ambetanterik die ne stijve krijgt van mensen met ne plezante auto te pesten….Ik heb alle stukken nog om mijn auto terug origineel te zetten, en die blijven voorlopig mooi in de kast liggen..
in antwoord op: Op oldtimer platen of niet? voor- en nadelen?Dit is zeker niet Porsche only.
Alles ouder dan 25 jaar is welkom.in antwoord op: Kempen Historic rondrit[quote=”Mart” post=172205]En een targa is het ook niet toch? Denk dat er een verkeerde beschrijving bij zit …[/quote]
Prijswijzigingen, zet en drukfouten voorbehouden , staat er niet voor niets bij….
Wat een sukkel zeg, is dat nu zo moeilijk om een advertentie eens na te lezen?
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel3alvast welkom!
waar ben je naar op zoek? jong, oud, water of lucht?
EDIT: boxster, ik las net je andere post.
in antwoord op: igike stelt zich even voor wegens aankoop Porsche