
Aangemaakte reacties
-
Mushroom schrijft:
911-lover schrijft:
[quote]Galhund schrijft:
[quote]
Als ik onder m’n vriendin ligt lijkt haar poep ook veel dikker :lol:Hoe bedoel je :?: [/quote]
Woooow! Ne 4S! 8)[/quote]Exactly! :lol:
Zal nu best verder zwijgen over haar derrière. Wil enkel nog kwijt dat ie zeer bevallig is. En ‘k hoop dat ze nooit lucht krijgt van het P-forum. Want dan ben ik dood :oops:
In antwoord op: Gespot : de 991Audiotronics schrijft:
Ik ga zaterdag 3/12 eens tot bij Verellen in Geel kijken. Is iets dichter voor mij. Maar nu maandag naar de Motoshow in Essen en ik hoop er toch een paar mooie 991 modellen te zien (TECHART die misschien er al ééntje bij heeft).
En wie heeft er al een bestelbon ondertekend :lol:
Deze morgen passeerde ik voorbij Verellen in Geel. Stond een oplegger met 2 x 991 in donkergrijs. Achterlichtjes lijken spleetoogjes want de kont lijkt IRL veel zwaarder dan van de 997 (mss mede door het feit dat de wagens op de bovenste etage stonden van de oplegger en ik dus moest opkijken. Als ik onder m’n vriendin ligt lijkt haar poep ook veel dikker :lol:
In antwoord op: Gespot : de 991Ben deze middag naar die GT3 bij Moyersoon gaan kijken. en wie bots ik op het lijf… ons forumbroeder Reys. Hele sympathieke kerel!
Over die GT3 luidt mijn niet deskundig oordeel als volgt: die GT3 heeft niet alleen het circuit veel gezien, maar ook de vangrail… Voorste remschoenen links en rechts hebben velgindrukken, carbon schijven zijn vervangen door gewone schijven (nog zeer nieuwe) en achteraan rechts is ie duidelijk hersteld. Motorkap is herspoten en sluit niet meer goed aan (lijkt alsof ie een stuk open staat – kan je trouwens ook op de foto zien) en de vleugel is volledig te herdoen. Interieur is vrij ok, maar alcantara stuur en pook vertonen sporen van intensief gebruik. Rechts vooraan heeft ie ook eens goed op de curbs gezeten, want achter voorste wielkast is drempel onderaan ingedeukt. Spoiler lip is ook gepokt en gemazeld ;-) Wslk heeft die een typische tochetteke gedaan (bocht naar rechts, uitbreken, overcompenseren, met linkerkant neus in de vangrail, spin, neus rechts geraakt (dat zou verklaren waarom beide remschoenen velgindrukken hebben) en dan rechter achterkant). Of erger…
Batterij (niet-originele) lag aan druppellader en wagen startte wel onmiddellijk, zonder vreemde geluiden (heeft daar een paar minuten stationair staan draaien). Sensor oliedruk is defect alsook de bandruksensoren links voor en -achter. Voorbumper is gespoten. Velgen zijn origineel maar gepoederlakt in gunmetal kleur (wel veel “appelsien effect”). Geen enkele stempel in onderhoudsboekje. Er leek ook iets mis te zijn met het rubber van de achterruit. “Save the Ring” sticker op de achterruit . Conslusie: staat nu al 39.000 EUR + comissie en taksen, dus veel te duur (= totaal 55.000), imho. Ik durf niet te schatten hoeveel je nodig hebt om die qua koetswerk en internals helemaal terug in orde te zetten (en dan heb je nog geen nieuwe ceramics geplaatst). Ik zou zeker niet boven de 50.000 EUR (alles inclusief) zijn gegaan. Good luck to whover buys it!
En hier is de link naar de veilingsite met de 997 GT3
In antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…De mijne komt van het Engelse volksliedje “Mad dogs and Englishmen (go out in the midday sun)”. Eén van mijn motormaten is een Engelsman die al decennia in België woont en van onze (zeer brave) “motorbende” waren we tweeën de die-hards die ook in weer en wind en quasi vrieskou elke zondag richting de Ardennen trokken (sinds de kindjes er zijn is dat toch wat getemperd…). Het liedje verwijst naar koloniaal India, waar enkel “mad dogs and Englishmen” zich in de bloedhete middagzon waagden, terwijl de lokale bevoling dan wijselijk mooi binnen bleef.
En gelet op de parallel met onze neiging om ook in extreem weer op de moto te klimmen, kreeg ik de bijnaam “Mad dog” aangemeten (aangezien evidenterwijs mijn maat “de Englisman” was). Dat werd dan Gal Hund toen we naar aanleiding van onze mototrip naar de Noordkaap eens opzochten hoe onze bijnamen nu eigenlijk zouden klinken in het Noors.
Get.
Zotten Hond :lol:In antwoord op: Van waar komt je forumnaam / nickname ?JoeBar_S2 schrijft:
Mijn voornaam is Joeri, ik hou van de strip reeks JoeBar Team ( vooral het idee achter de strip ) en mij eerste Porsche is een 944 S2
Gooi die info samen en je krijgt JoeBar_S2 :-)
Joe Bar team
In antwoord op: Van waar komt je forumnaam / nickname ?cabrio wim schrijft:
Welkom op het forum, met een mooie Porsche. 8)
2nd that!! Ze zijn toch zo mooi als er goed voor gezorgd wordt. De mijne is na z’n laatste outing ook helemaal in de wax gezet en is nu zo glad als een babypoepke :)
En winterbanden: respect!
In antwoord op: De 997 van Blue8300Ibiz@ke schrijft:
OMG wat erg! :shock:
zoals al veel gezegd is,neem geen overhaaste beslissingen,laat t even bekoelen en neem dan met een nuchtere kijk de zaken even door
P of geen P,waarom zou je hier wegblijven?
Ben er zeker van dat als je hulp nodig hebt er mensen van t forum bereid zijn om je te helpen,ik ben er 1 van
Absoluut. Rocco, hier wordt echt goed advies gegeven. Blijf aub niet weg. Maar alvast veel sterkte toegewenst!
In antwoord op: Afscheid van PFBij FG Porsche kan je vragen of ze geen goeie 2e handse hebben liggen?
In antwoord op: Originele of niet originele oliekoeler?Tx! Would be great!
In antwoord op: New member – GTSkrisp schrijft:
merci Reys.
ik ben ne gemakkelijke mens ze. ik kom met iedereen overeen :-)
Kan ik beamen – ben hem maandag jl. tegengekomen.
Die GTS is werkelijk subliem samengesteld. -> Kris: is het mogelijk om wat foto’s van maandag te sharen?
In antwoord op: New member – GTSProficiat! PSE is inderdaad brilliant. Dan komt die flat-6 echt goed tot z’n recht!
Veel plezier ermee, alvast!
In antwoord op: Voorstelling + zoektocht 996KDC schrijft:
Vraag mij af wat nu eigenlijk de interessantse is als je voor een “gewone” carrera 2 (cabrio) gaat: MET of ZONDER variocam :?:
De motor zonder Varioram klinkt standaard iets luider. De Varioram heeft wel voelbaar iets meer koppel bij lagere toeren (dus het concept werkt :wink: ). Door de kortere verhoudingen op de boite van de pre-Varioram (althans op de Europese modellen) lijkt die wel sneller op te trekken.
Ik denk niet dat het in de praktijk zoveel uitmaakt. De staat en historiek van een 993 lijken me véél belangrijker dan Varioram of niet. Over de robuustheid van de techniek kan ik me niet uitspreken, dus weet niet of er daar technisch relevante verschillen zijn? Dat is een vraagje voor de garagisten op dit forum.
In antwoord op: 993 4S of 997 2SHihi, die Porsche-genealogie blijft toch een bron van vermaak en frustratie. Zeg nooit zomaar 911 tegen een 911 :wink:
Voor de volledigheid hier alle types 993 (MY = modeljaar, loopt van september tot augustus van het jaar daarop bv. MY 1995 = sept. 1994 tot aug. 1995)
993 Carrera 2 en 4 – 3.6 liter – MY 1994 en 1995 – Zonder varioram – 272 pk (coupé + cab – boite met kortere verhoudingen voor Europa, Tiptronic vanaf MY 1995)
993 Carrera 2 en 4 – 3.6 liter – MY 1996 tot 1998 – met varioram – 285 pk (coupé + cab + targa) – boite is voortaan die van de US-spec, met iets langere verhoudingen)
993 Carrera 2S en 4S (enkel coupé) – motor idem als hierboven, vanaf MY 1996 voor de 4S, vanaf MY 1997 voor 2S)
993 Turbo (vanaf februari 1995) – 3,6 liter bi-Turbo met 408 PK – 4×4
993 GT2 (MY 1996 en 1997) – 3,6 liter bi-Turbo met 430 PK – achterwielaandrijving – 50 exemplaren voor straatgebruik – “EVO” model in MY 1997
993 RS 3.8 (MY 1995 en 1996) – 3,8 liter atmo met Varioram – 300 pk – mijn favoriete 993 qua looks 8)
993 Turbo S (MY 1998)- 3,6 liter bi-Turbo met 430 PK – 4×4 – luchtinlaten boven achterwielen, carbon elementen in interieur, gele remklauwen, etc…
Optioneel vermogenspakket WLS 1 voor Turbo = 430 PK, WLS 2 voor Turbo = 450 PK
Bron = Ultimate buying guide Porsche 993 – Peter Morgan
In antwoord op: 993 4S of 997 2SMushroom schrijft:
Die van mij heeft al die “upgrades” gekregen toen ik ‘m kocht en hij nog onder verlengde Porsche garantie zat.
Smart man!
In antwoord op: Voorstelling + zoektocht 996Thomasporschki schrijft:
Nice, bedankt voor de goeie raadgeving!!!
Nu als ik het zo lees, ik zou er elke dag naar mijn werk naar rijden 30km(heen/terug)
is het dan blijkbaar geen goed idee een porsche te kopen..
En het word een Tiptronic… ik ga zou gaan voor de een Carrera 4s 3.6
Mijn wagen is vandaag verkocht dus moet nu de gepaste porsche vinden :)30 km enkel lijkt me op zich niet te weinig, op voorwaarde dat het niet voortdurend stop-/start is maar je ook wel wat kan doorrijden. En als je de wagen als daily gebruikt dan kan je dit wel compenseren door elke week een langere rit kan maken waarbij je – zoals gezegd – ook wat toeren kunt maken eens de wagen goed is opgewarmd.
Succes met de zoektocht!
In antwoord op: Voorstelling + zoektocht 996