Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 100)
    • Dat zou fantastisch zijn! Stuur je me een PM met een telnr? Dan kunnen we afspreken.

      0

        [quote]

        Amai, dat zit goed vol onder die motorkap!

        Wat bedoel je met een “lagerschaal”? Is dat een drijfstanglager op de krukas? (moet toegeven dat mijn kennis van het technische jargon vrij beperkt is)

        0

          Gemiddeld ongeveer 1 liter op 3.000 km met mijn 996TT.

          0

            porschky schrijft:

            ik heb dat boek ook nog ergens, en ik vrees dat ik al weet op welke gele je het hebt! :D Vermoedelijk zo eentje met gepolierde driedelige cupvelgen en koelgleuven in de motorkap, niet? :wink: Dat is een zeer speciale versie die ze ooit eens gemaakt hebben… met een ‘zeer speciaal prijskaartje’… als u mij begrijpt… :twisted:

            Heb het nu niet bij op kantoor (anders krijg ik helemaal niks gedaan :twisted: ) maar zal straks eens checken. Dacht toch at het een CS was. Op het blad erna stond er eentje in dat prachtig diepblauw. Maar er is idd ook een hoofdstukje over die zeldzame 968 Turbo S.

            0

              Zijn idd straffe prijzen. Maar heb 3 weken geleden nog een setje Pilot Sport (oude versie) gevonden voor 410 EUR/paar (ex BTW), dus kan nog even verder. Ter info, nieuwe Pilot Sport 2 kwamen op 600 EUR per paar (ex. BTW).

              Waar ik wel interesse in heb is in een stel versleten voorbanden (225/40R18) om binnen een paar weken mee te gaan tracken op Abbeville. Kan iemand me daar aan helpen (zal ook nog aparte topic openen, kwestie van deze niet te vervuilen)?

              0

                911-lover schrijft:

                Ik denk dat het daarvoor al een beetje laat is . Ik denk niet dat ze nog veel meer in prijs zullen/kunnen stijgen . Een goede Cs met de juiste opties , kleur , kilometers en historiek zit al vlug tussen de 25 en 30.000€

                Dedju, weer te laat! :cry: Maar ik ga toch blijven uitkijken, want denk dat er toch nog wat stijgingspotentieel in zit voor een proper en origineel exemplaar en sowieso zullen ze niet zakken, dus ben je zeker van je geïnvesteerd kapitaal en rij je intussen met iets puurs en uniek.

                Heb me ook net het boek van Peter Morgan aangeschaft over de 924/944/968 en dat geeft enkel nog méér goesting in zo’n transaxle! Als ik tijd en een scanner vind zal ik de passage over de 968CS hier ‘ns posten. Staat een foto bij van een prachtige 968CS in speed yellow :shock: Me want!

                0

                  jol178 schrijft:

                  jawadde, die sparen hun klassieke “beestjes” niet… :P

                  Idd, die klassiekers behoren aan een Belgische verzamelaar die elk jaar één of tweemaal naar Abbeville trekt om ze de sporen te geven. Heb het geluk gehad om al eens te kunnen meerijden in zijn RSR “Henninger” :shock: Dat is pas luid, I can tell you! Heb ook in die zwarte R-Gruppe meegereden die helemaal is afgesteld om te driften. Er ligt een zwaar getuned blokje in met ongeveer 300 pk (dubbele injectie) en het weegt twee keer niks. Plezier gegarandeerd!

                  Zijn website is http://www.911motorsport.be. Hij heeft ook een ongelooflijke collectie memorabilia en tijdschriften.

                  Met Allerheiligen doet hij nog een sessie op Abbeville. Als je die dingen in actie wil zien/horen, is het dan het moment!

                  0

                    mikel schrijft:

                    heb nog wel niet veel fotootjes

                    Dringend iets aan doen, want ziet er een fantastisch coole wagen uit! Ben reuze benieuwd naar meer foto’s van binnen en buiten!

                    Ik heb zo’n 968CS met een prof aan het stuur live de meest ongelooflijke drifts zien maken in Abbeville:

                    .

                    Om duimen en nog meer van af te likken :P Ik denk dat de 968CS een top classic gaat worden want het is de ultieme evolutie van de Porsche transaxle én een fantastische circuitwagen. Dus als je wat centjes opzij hebt liggen, zou ik aanraden om een propere ‘echte’ CS te zoeken, nu ze nog te betalen zijn!

                    0

                      911-lover schrijft:

                      Je moet er niets bewijzen hé .

                      Wijze woorden. In mijn geval altijd goed dat er een passagier mee is die me er op tijd aan herinnert (liefst al na de 3e bocht of vroeger). De “red mist” durft al eens gaan hangen :mrgreen:

                      0

                        Voor mij mag je 5 liter bijbestellen als ik niet al te ver moet rijden om ze te komen halen. Ik ben van Geel (Kempen).

                        0

                          Bedankt voor de tip (niet de champagne, maar de webwinkel voor olie) :lol: I’ll check it out!

                          0

                            Dominique schrijft:

                            Nice, dikke fun zo te zien.
                            Circuituitstapje (niet per se Nordschleife) staat ook op mijn verlanglijst, maar het feit dat ik de wagen als DD gebruik houdt me wat tegen.

                            Voor een bezoekje aan de Nordschleife en enkele rondjes moet je niet inzitten met banden of remmen, die zien daar niet echt vanaf (tenzij dat je dermate veel talent hebt dat je onmiddellijk beneden de 8 minuten duikt…).

                            Voor op circuit gebruik ik een tweede set velgen met aangepaste banden (afdankertjes van m’n bandencentrale) zodat ik de kost daarvan een beetje onder controle kan houden en m’n originele turbovelgen met holle spaken niet moet riskeren. Ik kocht de “Zehn Monobloc” van Victor Equipment (US). Dit is zeer goede kwaliteit aan een aanvaardbare prijs (< 1.500 EUR voor een set). De mijne zijn in't zwart (heb geen foto'tje hier liggen van m'n P'ke met die velgen, maar zal het nog eens posten):

                            Voor de rest moet je op circuit vooral zien dat je remt zoals een racer (laat remmen, kort en krachtig, anders warmt de boel teveel op) en dat je opschakelt zoals op straat (dus niet snokken en trekken maar mooi in 2 tijden over het dood punt) en terugschakelt met hak/tip (dus een dot tussengas terwijl je remt en ontkoppelt) zodat de koppeling geen bruuske schokken moet opvangen. Ik heb nu 2x Abbeville, 1x Mettet 2x Spa en 12 rondjes NS gedaan ZONDER enig technisch probleem (behalve een barst in de ruit op Spa door een voorligger die off-road ging en een hoop rommel in mijn richting katapulteerde :evil: ).

                            Het allerbelangrijkste is de wagen goed laten opwarmen (bij een Porsche is het dus niet voldoende dat de watertemperatuur 80 graden heeft bereikt, want dan pas begint de olie ook op te warmen)! Ook altijd een uitlooprondje om turbo’s en de remmen te laten koelen (anders riskeer je dat de blokjes op de schijven plakken en de schijven daar kromtrekken) en NOOIT of te NIMMER de handrem gebruiken als je de wagen parkeert nadat je van de piste bent gekomen.

                            Als je geventileerde remschijven hebt (zoals een 996TT) moet je ook altijd zien dat de gaatjes in de remschijven niet dichtgekoekt zitten met remstof vooraleer je op het circuit gaat, want dat is zeer nefast voor de koeling. Ik heb altijd een fijn schroevendraaiertje mee waarmee ik de gaatjes kan doorprikken. Dan nog eens doorblazen met een kompressor… and Bob’s your uncle :D

                            0

                              Dominique schrijft:

                              loe schrijft:
                              [quote]en moeder de vrouw dan? :)

                              En als het echt wat te krap wordt dan moet ik maar apart rijden met de TT… [/quote]

                              Je ziet dat het toch altijd de mannen zijn die zich opofferen in het gezin :mrgreen:

                              If only the wives knew :wink:

                              0

                                Als dat geen argument is om GT3’s toe te laten in WRC… Ze zouden nog wat meer volk trekken :D

                                Piloot is Sergio Vallejo in de Rallye de Ferrol (19/20 aug).

                                Hier zijn nog wat filmpjes te vinden.

                                0

                                  TomTurbo schrijft:

                                  toffe fotos
                                  en die smile liegt er niet om :D
                                  moet een fantastisch gevoel zyn zo een rondje nordschleife.

                                  Tx! Heb al wat circuitervaring (vooral met moto’s) maar Nordschleife is met niks te vergelijken en in een ideale wereld had ik nu al minstens 1000 rondjes achter de kiezen. Maar ja, tussen droom en daad…

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 100)