Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 100)
    • Yep, dat gebeurt daar wel meer. Heb een tijdje in Temse gewerkt en nam toen ook de E17. Heb daar aan dat afrittencomplex soms heel vreemde dingen gezien. Veel chauffeurs die daar de E17 oprijden steken onmiddellijk door naar het linkse vak en tuffen daar dan tegen 90 km/h rustig verder tot ze kunnen invoegen op de E17, in plaats van op te trekken tot 120 km/h en zo het achteropkomend verkeer minder te hinderen. Zucht…

      OT: van welk jaar is jouw 996TT?

      0

        Denk wel dat qua comfort (vooral demping) een 996 GT3 een stuk minder aangenaam is dan een 997 GT3 Mk1, dus daar zou ik toch mee opletten.

        De 996 GT3 RS heeft de reputatie zéér gevoelig te zijn aan een correcte afstelling van de ophanging. Ik herinner me een artikel hierover in RS Magazine (of was het Flat 6?) en zal eens zien of ik het kan terugvinden. Als de wagen niet juist afgegeregeld staat, is ie blijkbaar echt verschrikkelijk om mee te rijden (onderstuur) en potentieel gevaarlijk (plots overstuur).

        Een 997 GT3 Mk1 zonder Clubsport pakket en met PCM Navi lijkt me perfect in te zetten als daily. Met het Clubsport pakket zit die rolkooi toch stevig in de weg als je wat dingen uit handen wil leggen.

        Maar GT3 als daily lijkt me wel :P x 1000!

        0

          @ CabrioWim: Fair point. Understood!

          M.b.t. de vraag waarom ik de info enkel via PM heb gegeven is omdat ik een aantal onafhankelijke specialisten ook persoonlijk ken en geen algemene uitspraken wil doen (positief of negatief) die dan jarenlang op het net blijven hangen, vaak ook zonder context. En die context geef ik wel mee in een private mail.

          Maar bon, om het fair te houden voor Walter en niet ten onrechte de indruk te scheppen dat er iets mis is: ik kan bevestigen uit eerste hand dat Walter een zeer goede technieker is die nog echt zoekt naar de oorzaak van een probleem en niet onmiddellijk naar nieuwe onderdelen grijpt. Hij heeft een immense ervaring met Porsche. Heeft het wel steeds razend druk, maar kan z’n timing meestal wel aanhouden. Door die hoge werkdruk mist hij soms wel eens een detail of zit er al eens een afdruk van een vette vinger waar dat niet hoort. Onthaal is altijd zeer vriendelijk en zijn prijzen en afrekeningen zijn steeds correct gebleken.

          0

            PM gestuurd.

            0

              Vandaag op autoforum werd berichtje gepost dat afkomstig leek van Coyote en dat in grote letters meedeelde dat het verbod in Frankrijk er toch niet zou komen. Er was wel geen link naar originele bron. Op het forum van http://www.coyotesystems.com bevestigde “Sebastien” van Coyote dat er gesprekken hebben plaatsgevonden met de Franse overhden en dat er “aan de basisfunctionaliteiten van de Coyote niets zou veranderen” (vrije vertaling). Er was blijkbaar na de aankondiging van het mogelijke verbod een storm van protest geweest, waarop de politiek verantwoordelijken nu blijkbaar streven naar een “akkoord” met de producenten ipv het risico te lopen een wettelijk verbod niet door de Assemblée te krijgen. Wait & see, zou ik zeggen, maar het ziet er toch al beter uit.

              0

                Bruno RS schrijft:

                …maar met alles open 107db…

                :shock: :P

                0

                  Ik ken die mannen van FG ook persoonlijk, dus ben niet helemaal neutraal, maar ik kan verzekeren dat daar sindsdien toch al veel veranderd is, hoor. Voordeel is ook dat, zeker voor pre-997 modellen, ze nooit lang moeten wachten op stukken, want meestal hebben ze het maar uit de rekken te nemen : LOL :

                  Wat Van Beurden betreft kan ik die positieve geluiden zeker bevestigen op basis van enkele bezoeken daar. Die man kent z’n Porsches door en door en er hangt een zeer vriendelijke sfeer. Prijzen lijken ook zeer correct.

                  0

                    Heb je PM gestuurd.

                    0

                      Rocco schrijft:

                      de 97 op de nummerplaat geeft al een optie voor het volgende model :P

                      Denk toch dat je deze niet snel gaat beu worden, me dunkt. Fantastisch exemplaar (als ik op de foto’s mag afgaan) en vooral origineel wit uit een tijd toen het nog geen louter fashion statement was!

                      Mijn schoonbroer heeft ook een “Amerikaantje” (zelf gaan halen toen de dollar zéér laag stond :wink: ) en de verschillen zijn inderdaad miniem (bij de Varioram modellen is er trouwens geen enkel belangrijk verschil meer, de alleerste 993 US spec (272 pk) hadden de versnellingsbak met langere verhoudingen die dan standaard is geworden op de Varioram modellen EU en US spec (285 pk) vanaf modeljaar 1996).

                      0

                        Zeer goed advies! Het “doosje” van Carnewal blijkt zéér goed te werken en zo vermijd je dat je daar schoon staat te blinken op een trackday omdat je niet door de geluidscontrole geraakt (o tempora o mores… binnenkort mag het door al die NIMBY’s niet meer luider zijn dan een stofzuiger, vrees ik).

                        => BrunoRS: werkt dat niet op een GT3RS?

                        0

                          Bruno RS schrijft:

                          terrum schrijft:
                          [quote]ik ga mijn mening opdelen

                          buitenkant vind ik een beetje teveel niet dat ik hem niet zou aanpakken maar ik zou al blij zijn met nen originele maar den binnenkant :shock: dat interieur, wat een afwerking en machtige materiaalkeuze, de binnenkant is en kicken, in zo een interieur zou ik mij sjijk del temse voelen :lol:

                          222222[/quote]

                          333333

                          0

                            Bedankt voor de prachtige foto’s. Ben in 2008 eens geweest naar de RMU classic races (met o.m. oude formule 1, Groep C en GT en touring cars) en kan me nog steeds de sound van die oude machines voor de geest halen. Het is fantastisch dat die wagens eens uit de collecties komen en “loss gehen” op Spa. De crashes zijn natuurlijk wel zonde (snel gaan op Spa is natuurlijk nooit zonder risico…).

                            Alvast opgenomen in de planning voor volgend jaar!

                            0

                              Dominique schrijft:

                              Kleine update: prijs werd aangepast naar 22500 euro.

                              De 996TT is ondertussen aangekocht, ik heb nog tijd om de 964 te verkopen tot eind juni, anders wordt het overname door de handelaar :( … hurry-up guys :roll:

                              Allright! Hier ga je plezier mee beleven! Kan je al wat details/foto’s posten? Ben reuze benieuwd.

                              0

                                Inderdaad, Corvette is mega-fun en heeft niks te maken met het cliché dat USA wagens enkel hard rechtdoor kunnen. Ik heb nog eens het artikeltje in EVO opgezocht waarin o.a. de Z06 en de GT3 (Mk II) tegen elkaar uitkwamen. Ga niet verklappen wat de conclusie was, maar laat ons zeggen dat ik alvast niet ontgoocheld was ;-): Klik HIER voor de EVO test

                                0

                                  En iedereen trouwens bedankt voor de hartelijke verwelkoming! :-)

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 100)