Aangemaakte reacties

10 reacties aan het bekijken - 91 tot 100 (van in totaal 100)
    • Tja, je nick kiest jou ;-) Trouwens in ons moto-groepje vindt je ook CTD (crash-test dummy), AJ (adrenaline junkie) en WBM (Wild Boy Moose), dus zo slecht ben ik er nog niet van afgekomen ;-) De verhalen erachter deel ik graag ergens aan de bar na een leuke trackday ;-)

      0

        cabrio wim schrijft:
        [quote]Welkom Galhund, en gelukkig zie je er ander uit.

        Want als ik op google galhund intypte kreeg ik dit. :wink:

        Klopt – is m’n nick die m’n moto-vrienden me gegeven hebben. ‘t Was eerst “Mad Dog” maar na na onze trip naar de Noordkaap werd het “Gal Hund”.

        0

          Tx! Wat geeft ge ervoor? :-) Of moet ik daarvoor verhuizen naar andere topic? ;-p

          0

            Vandaag aangemeld. Rij sinds lente 2009 met een 996TT (MY 2001). Heb ook korte tijd een 996C2 Cabrio gehad en af en toe bekruipt de cabrio-fever me weer. Maar die verdwijnt alras telkens ik een GT3 (al dan niet RS) tegenkom… Decisions, decisions!

            De 996TT is geen daily, maar heb toch meer dan 30K km gedaan sinds ik ’em heb. Met inbegrip van een paar circuit-outings (Franco, Mettet, Nordschleife) die bijzonder leuk waren en waar ik héél veel heb geleerd over het P-rijden :lol: Maar ‘k zou toch eerder een GT3 aanraden voor dat gooi- en smijtwerk. De TT is nogal zwaar.

            Ben ook (af en toe) te vinden op autoforum.be (vooral in Porsche-topics, natuurlijk 8)

            Cheers!

            0

              Vond dat m’n wagentje er toch ook bij moest!

              Zie er niet al te best uit want had die dag 38 graden koorts, maar was op Porscherit in Ardennen die ik zelf had georganiseerd, dus kon moeilijk forfait geven :wink:

              [center]

              Attachments:
              • Galhundpiccie2.jpg
              0

                Ga ik niet doen, geeft teveel last achteraf met politie en zo

                Waren die flipperkasten hier dan niet “in transit”? Dan waren ze officieel nooit “ingevoerd” in de EU.

                Voor zover mijn ervaring strekt (heb al een aantal keer 2ehandse wagen ingevoerd uit US), zijn steeds invoerrechten en BTW verschuldigd, ook op wagens die oorspronkelijk uitgevoerd werden vanuit EU (in casu Duitsland). Sorry to rain on your parade ;-)

                0

                  Als het om een DD gaat, heb je absoluut gelijk en dan zal de 996TT zijn faam als “the everyday supercar” echt waarmaken. Ik rij er ook af en toe mee naar het werk (80 km enkel) en zet dan eerst de klein mannen af aan’t school. Dat gaat allemaal pijnloos en dankzij de lichte koppeling is zelfs de occasionele file best uit te houden.

                  Want soit, voor rond de 40K koop je een ongelooflijke capabele wagen die ook het gros van de recentere sportieve wagens het nakijken geeft en ook slechts zeer weinig moet toegeven op een 997TT (een goede vriend heeft zowaar een 2006 997TT en een 993TT, dus hebben we al uitgebreid vergelijkingen gedaan in de A’pse haven). En de depreciatie op een nieuwe 5-reeks met wat opties zal ook snel 7.000 EUR/jaar zijn… So you can’t go wrong with a 996TT (als je ’em niet te duur betaalt bij het begin).

                  0

                    De berekening klopt, hoor. Invoerrechten zijn 10% (op aankoopprijs + transportkosten) en daarna 21% BTW over het geheel (inclusief invoerrechten). Je betalt uiteraard ook nog een vergoeding aan de expediteur die de invoer regelt. Daarna moet je de procedure doorlopen van keuring als alleenstaand geval, wat betekent dat je via D’Ieteren een technische fiche afgeleverd door Porsche AG moet opvragen, daarna een dossier laten openen bij de DIV, dan de homologatiekeuring en dan wachten op finaal PV van goedkeuring door DIV en na ontvangst daarvan nog eens een keuring zoals voor 2ehandse verkoop die je dan het finale “roze” formulier oplevert. Ben je toch meerdere maanden zoet mee, gelet op achterstand van DIV. De kost hiervan is ook bijna 500 EUR (zou ik eens moeten opzoeken, want administratiekost DIV is begin 2009 serieus omhoog gegaan, met dank aan “Adolf” Schouppe). En vergeet ook niet dat je dus nog iemand moet vinden met garageplaten die je dan 2x kunt gebruiken (let op, niet elke garagist heeft platen toegestaan voor 3,6l en meer).

                    De wagens uit de Emiraten zijn volgens mij “Asia” spec, dus ik weet niet hoe het zit met de uitstoot (CO, Nox, etc…), wat problematisch kan zijn, zeker als het gaat om zeer recente wagens, in het verkeer gebracht na 09/2010, die EURO5 moeten halen. Dat zou ik zeker eerst checken.

                    Een nieuwe Porsche bestellen in Emiraten lijkt me wel mogelijk, maar als ie daar niet ingeschreven is geweest en je geen COC hebt (wat me logisch lijkt aangezien het om non-EU-spec wagens gaat), weet ik niet of je die dan in België gaat ingeschreven krijgen (‘k weet niet of D’Ieteren een technische fiche wil afleveren voor een nagelnieuwe wagen…). Mogelijks moet je dan eerst via Duitsland. In dat geval kan je beter een LHD Porsche in de UK bestellen. Porsche heeft een contactpunt in London waar je als buitenlander een LHD Porsche kan bestellen. Je moet wel een mega-voorschot betalen en je krijgt geen korting (dus enkel voordeel lage wisselkoers GB).

                    Jonge occasie met P-garantie uit Duitsland lijkt me dus nog steeds zeer interessante optie.

                    0

                      Dank je Benny996! Was er zelf niet maar die foto’s van de parade zijn altijd leuk. Zie trouwens een paar vrienden en familie van me in die parade :lol: (bordeaux 993TT en zilveren US-spec 993 cab).

                      PS Audiotronics: veel moed! Blij te horen dat de politie het zich een beetje aantrekt. Verzekeringen zijn idd een nachtmerrie. Where are they when you need them???? B*st*rds!

                      0

                        hi Dominique, ben wat laat in de discussie (pas forummer geworden), maar ik heb de laatste 2,5 jaar een dikke 30.000 km afgelegd met m’n 2001 996TT (heeft nu 103.000 km) en wat ik hier al las kan ik grotendeels bevestigen.

                        De 996TT is een echte adrenalinepomp, door de manier waarop ie z’n vermogen afgeeft. Zowel de 993TT als de 997TT, waar ik ook al wat ervaring mee heb, zijn iets lineairder en met een minder merkbaar turbogat. Bij de 996TT is de voortrein iets minder ‘zoekend’ dan bij een gewone 996 C2, terwijl dat bij een 997 TT helemaal niet meer het geval is (deze voelt ongelooflijk strak).

                        De koppeling van de 996TT voelt idd veel lichter dan van een ongeblazen 996 of 997, want ze is hydraulisch bekrachtigd (wel opletten voor versleten actuator, die dan toch zwaar pedaal geeft terwijl je zou denken dat het jouw koppleing zelf is).

                        Ik heb echt met die turbo moeten leren rijden (had voordien M3 E46 en 996 C2 Cab.) omdat ie voortdurend wisselt tussen onder- en overstuur. Meer dan ooit geldt hier voor het bochtenwerk “traag in, snel eruit”, waarbij je ook aanremt tot een stuk in de bocht (kwestie van de druk op de snuit te houden, anders ontsnap je niet aan het onderstuur). Het is ook kwestie van heel slim met het gas te spelen, zodat je net op boost bent bij de apex van de bocht en je er dan onwaarschijnlijk snel “uitgekatapulteerd” wordt. Dat is een onvergetelijke ervaring, want de grip bij het uitkomen is sowieso FENOMENAAL!

                        Als het nat ligt is de 996TT absoluut superieur en in staat tot onwaarschijnlijk snel bochtenwerk. Je houdt het echt niet voor mogelijk hoeveel grip die wagen dan heeft (in mijn ervaring zowel met Pirelli’s als Michelins), in vergelijking met de 2-wiel aangedreven varianten van de 911.

                        Verbruik is idd gemiddeld 14,5l/100km, maar als je gehaast bent en de boost geregeld aanspreekt, klimt het snel naar 16-18l/100 km.

                        Qua onderhoud is het mechanische eigenlijk superbetrouwbaar (gegeven de prestaties) en heb ik vooral wat issues gehad met de electronica (Airbag stuurdoos, gordelslot, antenne van CDR radio). Wel 1 gescheurde leiding gehad met veel witte rook tot gevolg (maar voor de rest zonder erg) en de buis van de linkse turbo die was losgeschoten, waardoor de turbo water en smurrie had opgeschept (en dus moeten vervangen).

                        Ik heb een vrijere uitlaat en K&N filter, maar voor de rest volledig standaard.

                        Mijn ervaring is dus zeer positief en hoewel ik voor de toekomst eerder neig naar een 997 GT3 (Mk1) weet ik nu al dat ik m’n turbootje zéér zou missen!

                        Over het waardeverlies van een 996TT tgo. 997S kan ik me niet echt uitspreken, want ik stel vast dat de 996TT toch veel meer in waarde heeft verloren dan ik hoopte (van 50-55K naar 39-42K in 3 jaar is toch een serieuze depreciatie, me dunkt) en ik denk niet dat die daling al ten einde is. Hoewel het na de 996GT3(RS) ongetwijfeld de beste 996 is, zie ik de 996TT binnen een jaar of 5 eindigen tussen 25K en 30K, dus ver onder een 993TT (die trouwens terug steil lijken te klimmen, of is dit maar een indruk?).

                        Dus verrassende conclusie: zoek een 993TT als je de 911 turbo sensaties wil, maar sterk waardeverlies wil vermijden! :wink:

                        [center]

                        Attachments:
                        • 996TTFranco2009small.JPG
                        0
                      10 reacties aan het bekijken - 91 tot 100 (van in totaal 100)