Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 387)
    • wordt nog ingewikkelder…

      als je op de site van Kroon Oil start met het ingeven van de wagen

      Porsche 911 Carrera 3.2 met katalysator (1985-1989)

      dan kom je uit op onderstaande olie

      Classic Multigrade 10W-30 is een minerale SAE 10W-30 multigrade motorolie voor klassieke benzine- en dieselmotoren. Hoogwaardige minerale basisoliën met zorgvuldig geselecteerde additieven geven Classic Multigrade 10W-30 de volgende eigenschappen…

      dus weer een andere om uit te kiezen…pffff…

        inderdaad…want op het einde van die link weet je nog steeds niet precies wat nu eens echt ‘de beste olie zonder compromissen’ is voor onze luchtgekoelde schoonheden…

        Op de website van Kroon Oil vind ik onderstaande uitleg betreffende hun Classic 15W-50

        [i]Toepassing

        Classic Racing Oil 15W-50 is een hoogwaardige semi-synthetische multigrade motorolie speciaal ontwikkeld voor klassieke verbrandingsmotoren met hoge- tot zeer hoge vermogens. Hierdoor is Classic Racing Oil 15W-50 uitstekend geschikt voor klassiekers met motoren die speciaal geprepareerd zijn voor deelname aan klassieke autosport evenementen. Classic Racing Oil 15W-50 is ook zeer geschikt voor toepassing in gereviseerde motoren van naoorlogse klassieke sportwagens met veel vermogen. [/i]

        is dit iets wat jullie ‘geloven/ondersteunen’ ?
        Kan ik daarmee iets verkeerd doen ?

          +1 voor de Grossglockner Hochalpenstrasse, al was het 10 jaar geleden rond half juni al af en toe al een beetje aanschuiven…

          toen nog met de motorfiets, dus niet moeilijk om overal voorbij te geraken… :first:

          Attachments:
          • 036_33A.JPG

            yep, ikke ook bij Vander Haeghen…
            nu je het zegt, moet hen nog betalen :oops:

              kort vraagje nog: mocht je nu ‘over’ vullen, wat gebeurt er met die overschot aan olie ?

                om deze ook af te sluiten:

                na 3 liter bijvullen stond metertje nog steeds altijd op rood, zelfs bij warm en stationair draaien – zover waren we al…

                nu, na onderhoud bij de dealer (zelfde als het plaatsen van de nieuwe bougiekabels) waarbij ook olie en filter werden vervangen,
                werkte het metertje nu plotseling wel…

                of eerlijker gezegd: zat er nu plots wel genoeg olie in…
                wil zeggen dat ik dus rondreed met een wagen met wel meer dan 4 liter olie te weinig in…korte tripjes weliswaar, maar
                geeft toch een hoogst oncomfortabel gevoel :bounce:

                  nieuwe rotor/distributor en nieuwe bougiekabels laten steken en probleem opgelost…
                  er zat (wat) vuil (roest kon je het niet noemen, leek wel meer op mosvorming) op sommige bougiekoppen…

                    [quote=”Bert V.” post=211810]@Sensa

                    Werk steeds met producten van 3M, waarom 3M, om dat ik deze producten wekelijks gebruik in mijn job. ;)

                    Belangrijkste is de juiste stappen volgen, veeeeel geduld hebben en misschien toch ook wel wat ervaring om met een poliermachine om te gaan. :popcorn:


                    @Peter

                    Wanneer moet ik dat nog gaan doen zo een workshop geven :think:
                    Kan toch Sven van Meguiar’s zijn job ni gaan afpakken :popcorn:[/quote]

                    Bert, hoe meer het blinkt hoe meer ik mijn bieraanbod ga moeten verhogen…ik merk het al…
                    Waar ligt jouw breekpunt in bier ? (niet: hoe snel ben je dronken maar eerder: vanaf hoeveel bakken mogen
                    we eens een uurtje privé-les komen volgen ?)

                    want je levert inderdaad héél erg indrukwekkend werk af…

                      [quote=”Bert V.” post=211810]@Sensa

                      Werk steeds met producten van 3M, waarom 3M, om dat ik deze producten wekelijks gebruik in mijn job. ;)

                      Belangrijkste is de juiste stappen volgen, veeeeel geduld hebben en misschien toch ook wel wat ervaring om met een poliermachine om te gaan. :popcorn:


                      @Peter

                      Wanneer moet ik dat nog gaan doen zo een workshop geven :think:
                      Kan toch Sven van Meguiar’s zijn job ni gaan afpakken :popcorn:[/quote]

                      Bert, hoe meer het blinkt hoe meer ik mijn bieraanbod ga moeten verhogen…ik merk het al…
                      Waar ligt jouw breekpunt in bier ? (niet: hoe snel ben je dronken maar eerder: vanaf hoeveel bakken mogen
                      we eens een uurtje privé-les komen volgen ?)

                      want je levert inderdaad héél erg indrukwekkend werk af…

                        [quote=”Bert V.” post=211810]@Sensa

                        Werk steeds met producten van 3M, waarom 3M, om dat ik deze producten wekelijks gebruik in mijn job. ;)

                        Belangrijkste is de juiste stappen volgen, veeeeel geduld hebben en misschien toch ook wel wat ervaring om met een poliermachine om te gaan. :popcorn:


                        @Peter

                        Wanneer moet ik dat nog gaan doen zo een workshop geven :think:
                        Kan toch Sven van Meguiar’s zijn job ni gaan afpakken :popcorn:[/quote]

                        Bert, hoe meer het blinkt hoe meer ik mijn bieraanbod ga moeten verhogen…ik merk het al…
                        Waar ligt jouw breekpunt in bier ? (niet: hoe snel ben je dronken maar eerder: vanaf hoeveel bakken mogen
                        we eens een uurtje privé-les komen volgen ?)

                        want je levert inderdaad héél erg indrukwekkend werk af…

                          [quote=”ken” post=211613]ff het topic nog eens doorgenomen.

                          bij Sven leer je een goede basis. Enkel met zijn producten natuurlijk :D
                          Zelf heb ik daar vroeger een cursus gevolgd (toen waren er nog geen cursussen voor de consumenten) deze cursus was firma’s en voor verkooppunten daar heb ik mijn ervaring met een rotary opgedaan. Dat was mijn eerste cursus ergens in 2005 als ik mij niet vergis.
                          zo’n 5 jaar later heb ik eens een cursus gevolgd van de consumenten, dit was meer om de nieuwe producten eens te leren kennen.

                          zelf gebruik ik een mix van producten, Megiuars, Chemical guys, Dodo Juice, Monello en sinds kort ook Gyeon als het iets meer mag zijn gebruik ik Swissvax ;-)
                          Zwart vind ik persoonlijk een leuk kleur, genoeg gezegd, ik zal enkele foto’s posten, die zeggen maar dan 1000 woorden :D
                          [/quote]

                          VERY impressive…echt very impressive…u geeft in ruil voor bier de volledige praktijkuitleg ???
                          of heb ik dat verkeerd begrepen :respekt:

                            [quote=”ken” post=211613]ff het topic nog eens doorgenomen.

                            bij Sven leer je een goede basis. Enkel met zijn producten natuurlijk :D
                            Zelf heb ik daar vroeger een cursus gevolgd (toen waren er nog geen cursussen voor de consumenten) deze cursus was firma’s en voor verkooppunten daar heb ik mijn ervaring met een rotary opgedaan. Dat was mijn eerste cursus ergens in 2005 als ik mij niet vergis.
                            zo’n 5 jaar later heb ik eens een cursus gevolgd van de consumenten, dit was meer om de nieuwe producten eens te leren kennen.

                            zelf gebruik ik een mix van producten, Megiuars, Chemical guys, Dodo Juice, Monello en sinds kort ook Gyeon als het iets meer mag zijn gebruik ik Swissvax ;-)
                            Zwart vind ik persoonlijk een leuk kleur, genoeg gezegd, ik zal enkele foto’s posten, die zeggen maar dan 1000 woorden :D
                            [/quote]

                            VERY impressive…echt very impressive…u geeft in ruil voor bier de volledige praktijkuitleg ???
                            of heb ik dat verkeerd begrepen :respekt:

                              maar jullie zouden bij bovenstaande ‘klachten’ een 60 km trip naar de garagist aandurven ?
                              of lijkt dit hier meer op ‘en binnenkort sta je volledig stil’ te gaan uitdraaien ?

                                maar jullie zouden bij bovenstaande ‘klachten’ een 60 km trip naar de garagist aandurven ?
                                of lijkt dit hier meer op ‘en binnenkort sta je volledig stil’ te gaan uitdraaien ?

                                  behalve olie bijvullen en een grondig buitenkant/binnenkant gekuist nog niks verder gechecked, nee… :oops:

                                  zijn er bepaalde specificaties die ik in acht moet nemen betreffende de bougiekabels ?
                                  Ik heb nog van die ‘suppression wires’ legen (gele en rode) van mijn motorfiets…zou dat uitwisselbaar zijn ?

                                  of heeft elk merk zo een beetje zijn specificaties qua dikte, … ?

                                  en hoe reinig ik makkelijk de injectoren ? speciaal productje voor nodig ?

                                15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 387)