Aangemaakte reacties
-
op de foto lijkt het meer alsof ze bij zichzelf iets aan het injecteren is…en het doet nog deugd ook, aan haar glimlach te zien
in antwoord op: einde verbrandingsmotoren in 2035Gert Beets ter plaatse gehad, was er zelf helaas niet bij wegens werk maar super mooi en gedetailleerd boekje ontvangen, wat daarna inderdaad erg leuk is voor jezelf, maar ook handig voor verzekering
in antwoord op: Omnium verzekeren 964hier ook voor de 3.2. Alles laten regelen door site sponsor, nog niet nodig gehad maar geeft toch goed gevoel van zekerheid
in antwoord op: Omnium verzekeren 964als je ooit voorkant zou vervangen, dan hoor ik het wel of je nóg een handiger manier hebt gevonden…
of je mag ook gewoon de stukken lenen die ik heb gebruikt…that’s what the forum is all about
moet nog eerste keer rijden…heb ook die stang vooraan gedaan (andere post) en aangezien wiel er af moest, maar meteen ook allebei de remklauwen aan het reviseren, eens alles proper zetten van dempers etc…maar ben zeer benieuwd naar het resultaat !
en weer veel geleerd ondertussen…!
+2
in antwoord op: Waar expertise laten uitvoeren voor 928? (regio Kortrijk)remblokken zaten erin, bedankt voor de tipÂ
‘t is niet dat ik deze jaarlijks ga reviseren, maar gewoon dat ik nu sets moet kopen waar 90% van het setje, niet nodig is…en op internet vind ik wel genoeg foto’s vanÂ
die kleine ringetjes, maar in EU niet makkelijk zomaar een bestellink…
dat was eigenlijk meer de opzet…als ik nu een tiental ringetjes kan vinden ergens, dan kan ik alles deftig reviseren om een paar jaren zorgeloos te gaan remmen…soit, mocht het makkelijk te vinden zijn, had je me het geantwoord dus ook dat is een antwoordÂ
bedankt voor de vele eerdere tips, ik heb me geamuseerd tijdens het proces, én veel bijgeleerd !
 remklauwen zitten opnieuw samen, nieuwe vloeistof gebruikt, en mooi ontlucht met behulp van de dochter…weet iemand waar je deze krengen apart kan kopen?
Â
in US gevonden, maar aangezien standaard van ATE had ik gedacht: dat vind ik snel snel hier wel…tarara…
geen zin om altijd volledige sets te kopen met alle rubbers enkel voor een paar extra van die kleintjes die ik nodig heb…
OK OK over de kleur kan je discussiëren…
Â
De voorkant zit erin…toch inderdaad minder evident dan de achterkant…
toegepast truukje ? voorgespannen stang…dmv 2 metalen gebogen klemmen (eentje links en eentje rechts)
verbonden met elkaar door een ketting en een spanner (linkse/rechtse draad) de stang mooi kunnen voorspannen tot de gepaste positie…Â
daarna met een spanriem, rond de stang rechts gedeelte, en verbonden met de voorkant van de wagen (oog aan voorste stuk van de torsiebar) de stang mooi in rubber kunnen intrekken, terwijl aan de linkse kant, waar de stabilisatorstang te diep geduwd zat bij montage, de stang er wat uitgetrokken werd door een spanriem die met de achterkant van de autobrug verbonden was.
Daarna was het beetje wrikken om alle bouten mooi uitgelijnd te krijgen…best tevreden met het eindresultaat…
Â
uiteraard zijn de ketting, spanner en klemmen ter beschikking mocht iemand zelfde klusje voor ogen hebben…want inderdaad…
achterkant veel makkelijker dan voorkant
montage moeilijker dan demontage…Â
voor de volledigheid van de topic (and future reference voor anderen): dit heb ik ondertussen ook gevonden
https://pmbperformance.com/pages/the-ultimate-brake-caliper-restoration-guide
Â
bedankt voor mooie filmpje !Â
toch nog een vraag: die ATE rempasta…die gebruik je bij invetten van de binnenring én de remzuiger én de achterkant van de remblok (als anti-seize) ?
Â[quote=”Drip post=289610 userid=6798″]Leuke Topic.
Al goed dat onzen Bompa er wat ervaring in heeftÂ
en da’s nog maar het rechter voorwiel…straks komen de mails over het linker voorwielÂja, vraag omtrent die 2 extra zwarte dichtingen opgelost, nu nog de vraag ‘waarom 4 O-ringen ipv 2’ :-)
OK…11:34 in het filmpje, ik begrijp wat je bedoelt, ga nog eens gerichter inspecteren…
het ding is dat mijn remklauw zo een tussenstuk boven en onder bevat (dus al goed voor 2 dichtingen), en die worden op hun beurt afgedicht door een rubber O-ringdie in het grotere massievere deel zit (waar ook zuiger in gaat)…dus 4 van die kleine krengen (O-ringen) per klauw Â
Â
4 blauwe pijlen, waar die O-ringen zitten…
die grotere 2 ringen die in bestelsetje zitten en niet in die klauw…niet gevonden…strange dat het zoveel afwijkt…niet ?