Aangemaakte reacties
-
[quote=”snoer 964″ post=260957]wat mij stoord is dat je als abonnee uw nr altijd 5a10 dagen nadat het in de boekhandel licht ontvangt ! Moet je daarvoor een abonnement hebben ? .[/quote]
+ in België is het duurder om een abonnement te nemen dan het zelf te gaan halen in de krantenwinkel..
in antwoord op: PUUR-magazine[quote=”kikie” post=252691]Ik kom wat laat op de proppen met deze informatie maar hier kun je vele specificaties, waaronder de CO², nakijken.
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Porsche/M576/968
[/quote]
Maakt niet uit, enkel officiele documenten gelden. Indien er geen CO2 op staat, kan je het papiertje van Porsche bij de oude kranten leggen of je kinderen het laten gebruiken om op te tekenen…
Zelfs met je officieel normverbruik ben je niets. Je zou hieruit je CO2 kunnen berekenen: http://ecoscore.be/nl/info/ecoscore/co2 Dit is een website van de overheid. Maar die berekening maken ze zelf niet. Indien gegevens ontbreken gebruiken ze de gekende ‘correctie’tabellen http://ecoscore.be/nl/info/ecoscore/missing-data
[quote=”VM” post=249786]Bedankt voor de info,iemand een idee waar ik dit tandwiel kan kopen
[/quote]http://www.alpo.nl hier kan je ook proberen ;)
in antwoord op: 944 km teller werkt niet meerIk denk dat het kijken wordt wat het probleem is en opengooien dus. Heb hier zelf nog geen last van gehad, maar bij andere licht het vaak aan een tandwieltje dat stuk is:
http://www.odometergears.com/documentation/Porsche_944_Odometer_Gear_Repair.pdf
Kijk anders ook eerst op het 944forum voor wat meer info.
in antwoord op: 944 km teller werkt niet meer[quote=”deepee” post=246204]@drip: attest is aan te vragen via de dealerships. één nadeel; is sowiso betalend en je weet niet vooraf of en welke euro norm er op je fiche zal staan. mss kan marc noack die info wel officieus voorafgaand meedelen?
mijn 89-er had volgens de optielijst een katalysator en komt er uit met euro norm 2[/quote]Destijds voor inschrijving zo een attestje aangevraagd bij de dealer. Ik had uitstoot en euronorm nodig voor de inschrijving te regelen. Ze konden mij niet meer geven als een papier met hun stempel op en het normverbruik… ‘Ching’: 130euries kwijt en niet de gevraagde info. “niet te verkrijgen”. zeiden ze. Of wel hebben ze hun best niet gedaan, of wel echt niet te verkrijgen. Het gaat over een 944S2 van 1990. Een 2de poging zal niet veel verschil maken zeker :sarcastisch :sarcastisch
in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenOver de leeftijd is nog altijd niets te vinden.
Zou het nuttig zijn om nu al in te schrijven naar O-plaat? Want valt dit onder een herinschrijving? De regeling van 25j zal nog even blijven, dan maakt dat niet uit . Maar we moeten toch naar Waalse/Europese regeling.in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Over de leeftijd is nog altijd niets te vinden.
Zou het nuttig zijn om nu al in te schrijven naar O-plaat? Want valt dit onder een herinschrijving? De regeling van 25j zal nog even blijven, dan maakt dat niet uit . Maar we moeten toch naar Waalse/Europese regeling.in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.[quote=”DST” post=221668]In feite niks simpler dan de brandstof nog duurder te maken[/quote]
Geen paniek, dat komt nog wel ;)
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.check! ik was dus fout
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.[quote=”Ollie” post=220381]Dacht ook eind oktober ( gisteren dus)
de nummerplaat van de 964 te schorsen, maar heb dit dus ook maar niet gedaan.
.[/quote]Waarom niet schorsen? Hij blijft op je naam, dus je moet toch geen nieuwe BIV betalen..
En VB zal aangepast worden, of hij nu ingeschreven is of niet.in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.[quote=”DST” post=220279]Ik wil nu niet moeilijk doen ( :evil: ) maar er staat weer wat idioterie in [/quote]
Bij dit soort politieke beslissingen is het gewoon: zoek de idioterie er in :popcorn:
Er wordt wel niets gezegd over oldtimers. Blijft dit op 25j of 30j? Als ze zich aan hun woord houden: http://belastingen.vlaanderen.be/nlapps/data/docattachments/Verkeersbelasting_brochure_nieuw.pdf , dan zijn we zeker tot 30/6/2016 voor VB. Ga je hem inschrijven, dan zou ik het dit jaar nog doen..
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.@deepee Er is wel niets terug te vinden of er rekening gehouden wordt met leeftijd. Daar iets over terug te vinden? Ik vind het niet direct..
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.Hier word ik vrolijk van :). Ik weet wat me te doen staat… :bounce:
Merci voor de info.
Wel groen, zo om 4j een auto kopen. want afbraak en opbouw vraagt geen energie…
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.[quote=”Jorge” post=201030] Bovendien heb ik bij P Drogenbos een origineel formulier gaan halen dat stelt dat “de P met chassisnummer ….. een CO-uistoot van 239 heeft” (kostprijs 180€). [/quote]
Deze bedragen zijn precies ook met de natte vinger genomen? Ik betaalde voor een document (zie supra) met uitstoot en normverbruik 133euro, gelijk nog iemand anders. Nog iemand anders betaalde dan weer niets.. :wtf:
@driver: goed dat je hebt doorgezet en dat het geloond heeftin antwoord op: BIV Boxster 2.5[quote=”993″ post=219891]Allemaal goed en wel heren, maar waar vind je daar nu duidelijkheid over.
We hebben nog maar twee maanden om te beslissen wat te doen.
[/quote]De walen hebben prijs..
Als ik het goed begrijp heeft inschrijven onder O-plaat voor deze groep dan nog weinig zin.
Heb toch nog enkele bedenkingen:
– Hoeveel zou de Ecomalus zijn bij het inschrijven bij deze voertuigen? Ik weet niet of er hier mensen zijn met een wagen van 1986-1991 die de Co-waarde kennen??
– zouden ze de de VB terug omhoog trekken?Dit zou dus gelden voor het zuiden des lands..
Gelukkig doen ze allemaal hun best aan de top en hebben we dit nog: http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/2504503/2015/10/27/Eindelijk-is-het-zover-afschaffing-roamingkosten-definitief-goedgekeurd.dhtml Pfffff
in antwoord op: Groenere BIV en verkeersbelasting.