Aangemaakte reacties

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
    • [quote=”Geerd” post=146876]
      Heb je 12L => 12*2392/100 = 287gram co2
      En reken je dit na voor de huidige nieuwe benzine wagens zit je er max 5gram naast.
      Dus er gewoon 297gram op plakken is dik vet groot bedrog! Enkel goed voor wie +300gr heeft….
      Zou dit aanvaardbaar zijn bij de BIV? [/quote]

      Vandaag antwoord gekregen. Wordt niet aanvaard.
      “Om in aanmerking te komen voor een opheffing, moet u mij het homologatieattest dat bij de eerste inschrijving van het voertuig wordt afgeleverd voorleggen.” (wagen is van 1990,staan deze gegevens dan al op dit document?)
      “Het gewone attest door de constructeur afgeleverd wordt niet meer aanvaard.” (dus bij verlies en je vraagt officiele documenten met deze gegevens bij de constructeur gelden ook niet precies)

      Er wordt dan de hier eerder beschreven correctie toegepast. Maar: “Als de BP stelt dan de CO2uitstoot uit het vangnet niet correct is, worden enkel attesten aanvaard waarop de gegevens staan zoals gemeten tijdens de homologatie van het voertuig (volgens europese regelgeven) opmerking een schriftelijke verklaring van de constructeur of invoerder wordt niet aanvaard”

      Als ik het goed begrijp zal enkel een officiele meting eventueel hulp bieden…

        Verkocht! *slotje

          Prijsverlaging:

          50€

            VERKOCHT

              M.A.W. de co2 opvragen is dus onmogelijk.
              Hoewel als je het verbruik hebt kan je de co2 zeer makkelijk berekenen

              Heb je 12L => 12*2392/100 = 287gram co2
              En reken je dit na voor de huidige nieuwe benzine wagens zit je er max 5gram naast.
              Dus er gewoon 297gram op plakken is dik vet groot bedrog! Enkel goed voor wie +300gr heeft….[/quote]

              Zou dit aanvaardbaar zijn bij de BIV? heb er ook al aan zitten denken… En dan is het papier wel nuttig :happydance:
              Of CO2 opvragen onmogelijk is weet ik dus niet. in mijn geval, voor een geimporteerde wagen uit duitsland, was het niet mogelijk

                [quote=”AudiPorsche” post=146746]

                de CO² is niet onbekend, je kan deze opvragen bij D’ieteren.

                Ah en ook enig idee waar ik moet zijn bij dieteren? (graag specifiek email of telnr /site)
                Want een audi 80 met 2300cc krijgt ook 297gram maar die moet eerder rond de 240 zitten dat scheelt al 1000euro…[/quote]
                Vorige post als mogelijk antwoord?

                  Ikzelf heb een 944S2 gekocht van 1990. CO2 en euronorm niet gekend. de wagen is destijds uit duitsland geimporteerd en enkel de cc is genoteerd op het rose papier (toen voldoende voor inschrijving). Wil ik deze wagen dit jaar op de baan krijgen moet de euronorm en CO2 gekend zijn (zoals verteld hier). Opzoek naar deze gegevens rond gebeld, langs geweest en gemaild. Even zeggen welke stappen best gevolgd worden.
                  – ga naar een porscheverdeler naar keuze. Neem je chassisnummer mee. (voor u een audiverdeler)
                  – deze mailen naar after.sales@porsche.be om de gegevens op te vragen (after.sales@audi.be)
                  – na naar porsche en betaal je document.

                  Hier komt het addertje. In mijn geval stond er enkel het normverbruik op het document. ‘CO2 en euronorm zijn niet gekend’. Ben je dus niets mee. Kostelijk, waardeloos, documentje… (tot zo ver hopelijk een antwoord op je vraag)
                  Ik weet niet of deze gegevens voor elke wagen van voor 1993 onbekend zijn. Ik zou het graag eigenlijk weten. Iemand een (944S2) porsche voor 1990? Want eventueel probeer ik deze gegevens dan via duitsland op te vragen. 1000€ BIV of 377€ (heb euronorm 2 en CO2 245gr, een groene wagen dus :D) is een groot verschil…

                  Voor iedereen die een wagen wil kopen, toch goed kijken of de gegevens volledig zijn.
                  “Euronorm of CO2-uitstoot niet gekend

                  Als de euronorm van het voertuig niet gekend is, wordt die bepaald aan de hand van de datum van de eerste inschrijving van het voertuig. Het decreet van 17 februari 2012 bevat de data die gebruikt moeten worden om de norm te bepalen (nieuw art. 97septies WIGB).

                  Het nieuwe decreet bevat ook standaardwaarden voor wanneer de CO2-uitstoot van het voertuig niet gekend is (nieuw art. 97octies WIGB).”

                  http://docs.vlaamsparlement.be/docs/…12/g1375-1.pdf voor het desbetreffende decreet. vanaf pg56.

                  In mijn geval. nog dit jaar: 1000, volgend jaar 1500€, maar 2015 60€, maar kan je zo lang wachten… :D (+ als ze gelijk in nederland gaan doen, dan zal de leeftijd van 25j nog wel opgetrokken worden.)

                    Ondertussen in het bezit van een 944!
                    Toch even mijn ervaring (kort) over de zoektocht en mijn eigen vraag neerschrijven.

                    een richtprijs: moeilijker vraag :D!!
                    Is het een eerlijke wagen/verkoper: hoe goedkoper, hoe meer werk. Kan je zelf dingen doen, kan je hier dus wel centen uitsparen.
                    Voor een 944 II perfect in orde met onderhoud is de beste die ik gezien heb 6250€. in mijn ogen een goede prijs. maar niet wat ik zocht.
                    Sommige denken echter dat ze goud verkopen en durven 4000€ vragen voor een type II waar je geen begin of einde aan ziet.

                    Om terug te komen op mijn vraag:
                    Stel jezelf een budget voor ogen, met ruimte voor kosten en GA KIJKEN/RIJDEN naar MEER dan 1 auto! neem je tijd om er over na te denken. Ikzelf heb er 8 bekeken voor een beslissing te maken. Het is een S2 geworden (effe zot doen zegt). Momenteel in de garage voor de nodige werkzaamheden, maar normaal zo snel mogelijk de baan op!

                    Groeten

                      [quote=”cabrio wim” post=146402]Heb even je post aangepast, is het gelijk een duidelijker geheel zonder dat we hoeven te klikken. ;)[/quote]

                      Thx :)

                        Hollander: invoeren, tijd, geld,…
                        Mooi 944 idd, ben hem ook al tegen gekomen :). Maar voorlopig nog een import

                        Toch merci!

                          Ik denk dat ik naar die 944 ben gaan kijken. Een witte in hulst? Op zich nette wagen, maakte de juiste geluiden, maar niet helemaal mijn ding. Wel werkten de elektrische ramen en spiegels niet. Ook leek de wagen eens een accidentje gehad te hebben. De kleur van de moterkap, bumper en het zijpaneel waren een ander wit. De lamp aan deze kant ging ook niet vlot naar binnen.

                          Toch merci voor de tip!

                        11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)