
Aangemaakte reacties
-
Het wordt steeds moeilijker
Gisteren nog info gevraagd over een 911 van 1986 die te koop aangeboden wordt in Nederlandse garage. Volgens het kenteken (kan je zo opzoeken) zou het een groene moeten zijn, volgens de foto’s is het een groene met grijs/groen interieur, doch het is een blauwe met blauw leder volgens verkoper. En toch staat ie in de oorspronkelijke kleur?! En als kers op de taart gaat zomaar 4500 euro van de prijs, want meneer gaat volgende week met vakantie!
Is dat nog eens een aanbod!!!!
De wagen die op Markplaats aangeboden wordt, is wel mooi, maar ik vind de kleur dan weer niet zo! Combinatie groene carrosserie / bruin leder is ‘British’ like, maar dan moet het ook ‘british’ green zijn. En dat staat dan weer niet zo voor een op en top Duitse sportwagen, vind ik persoonlijk dan weer.
De wagen aangeboden op tweedehands is wel mooi, maar om eerlijk te zijn is die veel te duur. Dan mag ie wel heel goed staan en volledig origineel, maar trop is teveel en teveel is …Misschien doen ze wel iets aan de prijs.
In elk geval moet ie in orde zijn, want met mijn 2 linkerhanden gaat grondig poetsen nog net, al de rest is voor een garagist.
Heb nog meer mooie (op het zicht toch) aanbiedingen gevonden in NL, en volgens hen is inschrijving in België totaal geen probleem. Waarschijnlijk tot je hem gekocht hebt, en er mee vertrokken bent. Is wel vreemd dat de wagens in Nederland precies ‘netter’ zijn en ook steeds van OH-boekje, historiek, facturen en foto’s voorzien zijn. Daar stel ik mij ook vragen bij. Want foto’s van renovaties zijn er genoeg te vinden op het net of trekt iedereen die zijn Porsche renoveert of laat renoveren/reviseren daar foto’s van?
En de wagens die in Duitsland aangeboden worden zijn, voor zover ik er verstand van heb, allemaal enkele 1000 euro duurder dan hier.Ik heb mijn lot in handen gelegd van een Porsche-specialist omstreken Hasselt en denk dat ik mijn zoektocht ga stoppen. Wanneer hij een mooie te pakken krijgt, hoop ik dat hij het mij laten weten zoals afgesproken.
GrtzIn antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Het wordt steeds moeilijker :shock:
Gisteren nog info gevraagd over een 911 van 1986 die te koop aangeboden wordt in Nederlandse garage. Volgens het kenteken (kan je zo opzoeken) zou het een groene moeten zijn, volgens de foto’s ook, doch het is een blauwe en staat toch in de oorspronkelijke kleur?! En er gaat zomaar 4500 euro van de prijs, want meneer gaat volgende week met vakantie!
Is dat nog eens een aanbod :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De wagen die op Markplaats aangeboden wordt, is wel mooi, maar ik vind de kleur dan weer niet zo!
De wagen aangeboden op tweedehands is wel mooi, maar om eerlijk te zijn is die veel te duur. Dan mag ie wel heel goed staan en volledig origineel, maar trop is teveel en teveel is …Misschien doen ze wel iets aan de prijs.
In elk geval moet ie in orde zijn, want met mijn 2 linkerhanden gaat grondig poetsen nog net, al de rest is voor een garagist.
GrtzIn antwoord op: Aankoop 911sc ’79Ik lees net dat, buiten het kentekenbewijs deel I en II of een uitvoerverklaring, een vignet van de douane en een ‘Europees certificaat van overeenkomst’ voldoende zouden moeten zijn, indien de wagen volledig origineel staat, om hem door de keuring te krijgen.
Dit is volgens de verkoper zo (op uitlaat na maar wil die terug origineel zetten en stuur werd vervangen door een momo – weet begot niet wat dat is) en dit COC zou blijkbaar ook geen probleem zijn (heeft daarvoor naar Porsche Nederland gebeld).Dan komen we wel dichterbij he :relaxman:
Grtz
In antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Jep,
bedoel dat ik er elke dag mee wil rondrijden zonder de beperkingen van de oldtimer.Wanneer er een gelijkvormigheidsattest bij is, is er dan nog een probleem voor hem ingeschreven te krijgen? Want blijkbaar zou men daar voor kunnen zorgen via Porsche Nederland.
Enfin, ff afwachten.Grtz
In antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Zoals gezegd heb ik contact genomen met de verkoper (Rob).
Het voertuig zal moeten ingevoerd worden vanuit Nederland, en er is geen gelijkvormigheidsattest of PVG bij. Tevens blijkt de uitlaat een cup (?) exemplaar te zijn en het stuur is niet meer het originele. Verder zou ie helemaal origineel staan.
Nu las ik dat de invoer nogal eens voor problemen zorgt omdat er geen PVG / gelijkvormigheidsattest bij is, en ik de wagen als classic car wil laten inschrijven.
Iemand ervaring mee? Weet intussen dat het vignet van de douane geen probleem vormt. Gaat de uitlaat niet voor problemen zorgen. Vervangen van uitlaat door niet-e- of E-goedgekeurde uitlaat – voorwaarden:maximaal zelfde aantal decibels als originele uitlaat
normale emissietest mogelijk en validatieprocedure is toegestaan. Wijziging van de originele diameter van de uitgang van de demper geeft echter een ‘rood’ ipv een ‘groen’ exemplaar.Grtz
Walter.In antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Deze is me net iets te duur. De metallic grijze dus. Pfffff
;-)
In antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Deze staat me aan. Heb contact gezocht met verkoper.
Merci.In antwoord op: Een 911 met 3200 cc motor bouwjaar omstreeks 1985Hey Bladerunner,
ff googlen en je weet wat ik bedoel met ‘hoofdstad’ van de Kempen. En daar ben ik NIET fier op en ben ook geen b..k in hart en nieren. Ben inwijkeling en ik woon er voorlopig nog maar kan niet wachten te verhuizen.
Gisteren had ik nog een targa van 85 gevonden, maar na enkele telefoontjes en wat opzoekingswerk, gaat het deze ook niet worden. Wagen staat stil onder het stof, motor 259000 km, niet gereviseerd, witte carrosserie is zwart geworden en hoewel Belgisch voertuig, is er geen OH boekje bij. Motor staat droog en versnellingsbak is perfect volgens verkoper. Nu ja, natuurlijk staat die motor droog want staat al geruime tijd stil. De kans dat je binnen de kortste keren een lek hebt wanneer je gaat rijden, is zeer groot heb ik me laten vertellen. Kleine revisie motorblok zou 6000 euro kunnen kosten. Tel dat bij de aankoopprijs samen met de kleine dingen (interieur opfrissen, raam die niet goed sluit, onderhoud, banden, keuring, remmen…)die in orde moeten gezet worden, maakt dat deze wagen afvalt wegens veel te duur voor hetgeen je krijgt. Spijtig.
We zoeken verder. :-)
ps: naar jouw 3.2 komen kijken ok, dan ga je wel kwijldoek moeten voorzien!!! :-)Grjts
Walter.In antwoord op: Aankoop 911sc ’79Hallo,
ik stel me hier ook even voor, zoals de beleefdheid dat wil. Ik ben Walter en woon in de hoofdstad van de Kempen. Ik heb een 996 van 2002 gehad, doch deed die een dik jaar geleden met serieus verlies van de hand.
De microbe laat me echter niet los, en ik ben nu op zoek naar een 911 classic car (meer dan 25 jaar oud)omwille van verkeersbelasting en inschrijvingstaks.
Verellen uit Geel bood mij de SC ook aan. Mijn 996 werd in garantie na aankoop (bij andere verkoper in Geel en niet Porsche garage) daar hersteld (kettingspanner afgebroken, olielek, condensator stuk,…) Hij heeft mijn wagen ook overgekocht toen ik hem van de hand deed. Ik vind dit een zeer correcte man.
Gelukkig heb ik dit forum gevonden. Hij vraagt op dit moment 20.000 euro voor de wagen, hetgeen, als ik de reacties hier lees, veel te veel is. De wagen blijkt ook niet bij hemzelf te koop te staan, hoewel hij mij dat eerst zo liet verstaan. Vragen over meer gegevens worden niet beantwoord. Ik heb de wagen nog niet in het echt gezien (enkel foto hier op forum) en ik denk dat ik me had laten inpakken, omdat ik die man echt wel vertrouw en zelf een leek ben.Ik heb intussen verschillende aanbiedingen bekeken, en wat mij opvalt is dat er enorm veel kaf onder het koren zit. Gewoon niet normaal. Gepimpte Porsches (upgrade carrosserie van model 70 naar eind 70 en ander motorblok), Belgische wagen? zonder onderhoudsboekje, wagens die volgens OH boekje 250000 km gedaan hebben, doch op teller 150000, ingevoerde wagens die als oldtimer gekeurd zijn zonder gelijkvormigheidsattest, wagen die volgens hun eigenaar technisch volledig in orde zijn (motorisch en carrosserie), maar die afhaken wanneer je voorstelt om naar een Porsche specialist te rijden zodat dit kan bevestigd worden, en ga zo maar door.
Ik weet dus niet meer wat ik er van moet denken.Ik zoek gewoon een volledig originele Porsche 911 (targa of coupé) met (liefst) motorblok 3200 (is volgens dit forum het meest betrouwbare en beste blok dat Porsche ooit bouwde) en bouwjaar rond 1985. Met OH boekje, carpass en keuring voor classic car, zodat ik er dagelijks mee kan rijden.
Ben eens benieuwd se.Groetjes.
In antwoord op: Aankoop 911sc ’79