Aangemaakte reacties
-
Door voorzichtig te zijn :D
Best eerst het uurwerk uithalen en dan langs achter meeduwen tegen de teller.
Wat is er kaputt ?
Motorke of tandwieltjes in de dagteller ofwel de pulsgever op de boite, maar dan beweegt de naald ook niet meer.
Veel prulplezier ;)
in antwoord op: zalige rit toch maar 0 km geredenKlinkt misschien stom, maar kan je dat eens niet filmen en hier even posten :?:
Ben van Meise en heb al menig uur gesleten bij de hermontage van onze SCkes van 1978. Als je vragen hebt, PM mij maar om eens af te spreken.
Geert.
in antwoord op: Targa 911 van 1974Aangezien alles ok is bij het openstaan van de deur kunnen we toch wat uitsluiten.
Draadbreuk of slecht contact is mogelijk maar wel raar dat dan de eerste 15cm probleemloos verlopen. Denk toch dat er enige vervorming in de raamkader zit bij gesloten deur.Normaal moet eerst uw zekering springen alvorens da motor te forceren.
Probleem met de tandheugel of tandwieltje op de motor zelf kan ook, zeker onder belasting door torsie.Wat Tim daar vermelde van de kader die bovenaan tegen de rubber van driehoekraam komt kan goed de oorzaak zijn :!:
Daarvoor wil ik nog wel wat naft verstoken en naar Limburg bollen.
in antwoord op: dank je wel voor het treffen voor het goede doelEn dan maar zagen dat het onderhoud toch zo duur is :roll:
Kan nochthans veel simpeler, mooier en puurder.
3literke vergroot naar 3.5 met 50er carbus en dubbele ontsteking. :lekker:in antwoord op: A rare look into the guts of a 991Da zijn moeilijke !
Zijn niet meer verkrijgbaar via Rose Passion, misschien bij porsche zelf.
Waren deze niet enkel nodig bij rubber ventielen ?Succes met de vangst :D
Ben deze ook al tegengekomen, heeft ne serieuze post gepakt zo te zien.
Redelijk optimistische prijs vind ik… :roll:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay-…[quote=”bladerunner” post=107482]t’Is wel geen 3.2 maar wel een ferm machien.
http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php?p=occasie&pg=detail&auto=149%5B/quote%5D
Hehe, altijd leuk zo een stempel van een Toyota garage in uw Porsche onderhoudsboekje :D
Km stand is idd redelijk ongeloofwaardig en den tijd voor de luchtpomp er af te halen of beter nog te herstellen was er blijkbaar niet.
Voor de rest mooi autoke !in antwoord op: 3.2 carrera coupe van rond 1988[quote=”snoer 964″ post=107360]Succes met de verkoop Bart ,en zeker succes met wat er in de plaats komt :first: :respect2:
Het zal een waardige vervanger zijn .[/quote]Ferrari 458 Italia ? :engeltje:
in antwoord op: 997 GT3 te koopJawadde ! :shock:
Ik stel mij toch de vraag hoe al die “mooie” oudjes op VW meetings er onderhuids voorkomen.
Geert.
in antwoord op: Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.Wat ik niet begrijp is dat er NIEMAND van al de “specialisten” een deftige prijs kan geven voor revisie van blok of boite….
Nederlands P-forum juist hetzelfde, 1000 mensen die vragen naar prijzen maar NOOIT geen deftig antwoord ( buiten 1 bedrijf waar iedereen dan nog tevreden over is ). Ik hoop dat ze dat allemaal via PM gekregen hebben.
Ik begrijp als geen ander dat er altijd onverwachte zaken kunnen opduiken die niet zichtbaar of hoorbaar waren voor demontage, maar los hiervan moet het toch mogelijk zijn om een raming te geven van kosten. Ik veronderstel dat deze mensen toch meerdere revisies uitvoeren per jaar, het zijn toch niet allemaal uitzonderlijke gevallen met extreem hoge of lage kosten. Zelfs al moest dit zo zijn kan je daar nog een lijn door trekken en een gemiddelde bepalen !
Over onderdelen moet er trouwens niet te ruig gedaan worden, op sites zoals Rose Passion staan alle onderdelen online met de prijs er naast!Als ik beroepsmatig offertes voor klanten moet maken zijn die ook niet tevreden indien er verschillen zijn van duizenden euro’s. Deze zaken moeten door ons maar ingecalculeerd worden naar hun offerte toe !
Het maakt het er voor ons, de Porsche liefhebber op zoek naar het beste voor zijn wagen, zeker niet eenvoudiger op :evil:
Geert.
in antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers[quote=”Morris52″ post=107113]
PS : ivm het adres voor onderdelen , kwam ik http://www.rosepassion.com tegen.
Wel een handige site , prijzen , techn tekeningen, en blijkbaar een snelle levertijd[/quote]Rose passion, al jaren tevreden van hun service en bijna allemaal originele onderdelen !
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ja dat mag, is gewoon de hulpventilator voor de verwarming.
Wordt via relais geschakeld door 2 contacten die aan de verwarmingshendels zitten.Geert.
in antwoord op: Guy’s project > 911 SC van 1980Ik vind toch dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen een “volledige revisie” en het opbouwen van een “nieuw blok”
Onder een volledige revisie versta ik de volledige demontage van het blok, alles opmeten en indien versleten of buiten specs vervangen. Alles reinigen en monteren.
Ik zie niet in waarom nokkenassen, krukas, oliepomp en oliekoeler automatisch mee vervangen moeten worden indien deze nog OK zijn voor de volgende duizenden kilometers of jaren.
Ik begrijp ook niet goed dat er bedrijven zijn die het small blok niet aanraken bij een grote revisie, lagers etc. mogen toch zeker eens bekeken worden imo.
Geert.
in antwoord op: Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers