Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 574)
    • Chapeau man, mooi werk!

        PS vrij snel een reactie gehad van de keuring (info@autoveiligheid). Kennelijk kan ik dus effectief met een andere nummerplaat naar de keuring en zou ik al na de eerste keer pas twee jaar later dienen terug te keren. 

        De info die me werd verstrekt:

        [i]Voor een oldtimerkeuring kan een voertuig voorgereden worden met:

        Hetzij de Belgische kentekenplaat waaronder het voertuig ingeschreven is of laatst ingeschreven was;
        Hetzij de -al dan niet tijdelijke- (*) kentekenplaat die vermeld staat op het buitenlandse kentekenbewijs (inschrijvingsbewijs) van het ingevoerde voertuig;
        Hetzij een Belgische commerciële plaat:
        handelaarsplaat (Z-plaat);
        beroepsplaat (V-xxx-xxx);
        Hetzij een Nationale plaat (UA-yy-xxx);
        [b]Hetzij een andere Belgische niet-commerciële plaat
        In alle hierboven genoemde gevallen dient het bijhorende kentekenbewijs steeds voorgelegd te worden[/b][/i]
        Meer informatie:[i]https://www.autoveiligheid.be/met-welke-kentekenplaat-nummerplaat-het-voertuig-voorrijden
        [i]https://www.autoveiligheid.be/oldtimer-keuring-voor-inschrijving 
        Een keuring voor inschrijving oldtimer is zowel met als zonder afspraak mogelijk. (*) Specifiek voor Duitse transitplaten: de “Kurzzeitkenzeichen” waarbij de plaat voorzien is van een RODE strook zijn geldig in België. Deze met een GELE strook zijn NIET geldig in België. Bijgevolg mogen de voertuigen voorzien van een “GELE kentekenplaat” NIET worden gekeurd.
        Vanaf 20/05/2018 is de periodieke keuring voor oldtimervoertuigen van kracht. De periodiciteit is afhankelijk van de leeftijd van het voertuig (op het moment van de keuring).
        [list]
        [*]vanaf 25 jaar tot 30 jaar: conform ‘gewone’ inschrijving;
        [*]vanaf 30 jaar tot 50 jaar: dienen 2-jaarlijks gekeurd te worden;
        [*]vanaf 50 jaar: dienen 5-jaarlijks gekeurd te worden.
        [/list]

          Bedankt, vreesde ik dus al. Klopt, fiscaal maakt het niets uit maar zou graag een O-plaat willen omdat ik dan slechts om de twee jaar naar de keuring moet. Voor amper 3.000km per jaar is dat toch altijd een heel gedoe.

            Thx guys ik zal inderdaad de keuring eens proberen te bereiken.

            Drie jaar terug trouwens een MX-5 als odltimer ingeschreven, maar die had ik geïmporteerd want gekocht van Nederlandse kameraden. Daar moest ik echter wel het jaar erop (2022) al terug mee naar de keuring en dan pas mocht ik een jaar overslaan. Bizar…

              Vraagje mannen: Mijn 968 CS is begin dit jaar 30 geworden. Voor winterslaap heb ik mijn nummerplaat dan ook binnengebracht om de wagen dan in de lente als oldtimer in te schrijven. Toch een besparing van een kleine 600 euro aan verkeersbelasting. Het opvallende is dat ik voor herinschrijving eerst naar de keuring moet, alhoewel de wagen nog tot de zomer een geldige keuring heeft. Hebben jullie hier al ervaring mee, hebben jullie daarvoor een Z-plaat van de garagist geleend of met de plaat van een andere wagen geweest (en de verzekering ervan verwittigd) naar deze keuring? Ik vermoed tevens dat, alhoewel een oldtimer maar om de twee jaar naar de keuring moet, ik in 2025 opnieuw eraan hang (want dit jaar zal het een keuring tot inschrijving zijn), en ik pas voor 2026 zal vrijgesteld zal zijn? Alvast bedankt!

                Bedankt heren!

                  Idd, en het schuifdak zorgt door zijn holle vorm binnenin volgens mij ook niet voor problemen. Maar meten is weten!

                    Die was ik nog vergeten te melden, thx! In juli 2023 hadden ze toch nog een gecrashte 987 Cayman (met nog een achterruit!) staan zie ik op hun FB.

                      Neem eens contact op met een van volgende Porsche ‘onderdelenboeren’:

                      In Zichem:
                      https://www.9xxteile.com/
                      In NL:
                      https://www.vankesselsportscars.com/

                      Alpo

                        Probleem is dat dit event in het weekend valt, wanneer Spa véél duurder is om af te huren. Vergelijking met een reguliere trackday valt daardoor altijd negatief uit voor de Porsche Days.

                          Inderdaad, opwarmertje in afwachting van EV. Investeren in nieuwe ICE-platformen is duidelijk niet meer iets dat ze economisch nog kunnen verantwoorden. Met de Macan hebben ze dit ook meermaals gedaan.

                            Bedankt voor beide adviezen. Weet alvast al van een andere GT86-eigenaar die naar volle tevredenheid de Young Sport Hero gebruikt. Dus de hoogte zal daarbij geen issue zijn. Misschien net een voordeel omdat ze zo toch nog iets van buitenlicht opvangen uit het hoge en kleine zijraampje. Denk dus deze piste te bewandelen, zo kan ze ook mee in de 993 en MX-5 NA zonder isofix.

                            Thx!

                              Netjes gedaan, erg leuk!

                                Kijk ook uit om dit project te volgen. Knap dat je de ballen (en kunde) hebt om dit te doen!

                                  Fijne aankoop! Welgekomen en klussen geeft altijd extra voldoening, al is het rijden ook niet verkeerd natuurlijk :)

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 574)