Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 574)
    • Op 6 september is het voor de tweede maal een Drivr-rit. Vorig jaar reeds deelgenomen, en was er goed bevallen. Mooi en erg schappelijk geprijsde tourrit. Er waren toen véél Lotusjes aanwezg, helaas flink minder Porsches. Dus hopelijk gaan er dit jaar wat meer zijn. Heb mijn 968 CS alvast ingeschreven. Snel zijn is alvast de boodschap, want het resterende aantal plaatsen is blijkbaar beperkt.

      link

        [quote=”stoffels70″ post=210773]Op instagram: porsche_lady staat de rest, ze rijdt met een turbo maar werkt in een Hyundai garage…[/quote]

        Niet teruggevonden. Jammer wou wel meer van haar… Turbo zien :coolness:

          [quote=”stoffels70″ post=210773]Op instagram: porsche_lady staat de rest, ze rijdt met een turbo maar werkt in een Hyundai garage…[/quote]

          Niet teruggevonden. Jammer wou wel meer van haar… Turbo zien :coolness:

            @ Yellow Submarine

            Nee, ook wit en zilver kan op de huidige RS. Als je dieper in de geldbeugel tast zal zowat elke kleur wel mogelijk zijn…

              @ Yellow Submarine

              Nee, ook wit en zilver kan op de huidige RS. Als je dieper in de geldbeugel tast zal zowat elke kleur wel mogelijk zijn…

                Proficiat! Erg gaaf!

                Ongelooflijk dat die RSjes zo als zoete broodjes verkopen. Hebben ze je dan al wat info gegeven over de MKII (specs, tekeningen,…)?

                  Proficiat! Erg gaaf!

                  Ongelooflijk dat die RSjes zo als zoete broodjes verkopen. Hebben ze je dan al wat info gegeven over de MKII (specs, tekeningen,…)?

                    Ook al een flinke tijd een horlogeliefhebber. Loop nu dagelijks met een Tissot Couturier om de pols omdat ik een grote aankoop maar blijf uitstellen, mijn voorkeur wilt wel eens wisselen tussen een Navitimer en Speedmaster Professional. Keuzes, keuzes…

                    Voor de zomer zoek ik nu een sportievere horloge die wel tegen een stootje en wat zwembadwater kan en makkelijk afwasbaar is. Ik lees, op onder andere watchuseek, héél wat positief over de Black Mako van Orient: degelijke automaat tot 200m… Bovendien online aan te schaffen voor 109 euro (!). Iemand hier ervaring mee of hebben jullie andere voorstellen voor een leuke zomerse klok die sportief toch deftig is?

                      Bedankt voor het nuttig advies. Na circa 15 min stopte dat gezoem inderdaad, maar heb dit in het verleden nog nooit waargenomen met stilgelegde motor.

                      Zal ik eens checken. Uiteindelijk werkte de airco toch opnieuw, eerder kreeg ik slechts uit 1 ventilatiemond koude lucht en uit de andere 3 erg warme.

                      Nogmaals bedankt!

                        Meestal 98 bij Van Reeth (dichtstbijzijnde tankstation in mijn buurt), in het buitenland soms 95 wanneer dat het enige beschikbare is. Merk dan wel een lichtjes hoger verbruik op.

                          Dat denk ik ook. Heb tijdens de Porsche Days de 991 GT3 kunnen timen op 2:30! De GT4 helaas niet, maar was op vrijdag flink trager (logisch ook gezien het verschil in pk’s, PDK, sturende achterwielen). 15s zou dus kunnen kloppen.

                          Bij Flat 6 zette de GT4 op het kleine en bochtige circuit van Abbeville de 3de tijd ooit neer voor Porsches voor de weg (de GT2 RS en 918 is er weliswaar nooit getest geweest). Enkel de Carrera GT en 991 GT3 diende hij voor te laten. Het verschil met de GT3 was nog wel relatief groot, 1,3s op de kleine omloop (1:16,7 vs 1:18). Was dus wel sneller dan alle 997 GT3’s en RSjes op die kleine omloop!

                            Is quasi altijd zo geweest hoor. Pedro Rodriguez won zowel de 1000km van Spa (in zijn Gulf 917) als de F1 GP anno ’71. Zijn F1 wagen was toen elke ronde minstens 20km/u gemiddeld trager dan de 917. Zijn 917 legde de 1000km af in 4u 1 min, net geen 250 km/u gemiddeld, Zoiets, dankzij de hypersnelle oude omloop van 14km, is sindsdien ongezien.

                            Begin jaren ’90 was de Toyota TS010 ook sneller dan de toenmalige F1-wagen van McLaren op Monza. Op echt snelle oplopen gaan die zware (helaas door relatief hoge minimumgewichten) prototypes steeds gehakt maken van een F1 wagen.

                              De pole werd dit jaar tijdens de 6 hours inderdaad door Porsche gereden in 1:54.767. De laatste jaren was het nat tijdens de kwalificatie in de F1, maar lag de snelste ronde in de wedstrijd telkens wel op 1:50. De snelste tijd ooit op het moderne Spa is volgens mij de 1:43.726 van MS tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van 2002. Ging toen wel nog om Spa met de busstopchichane…

                                [quote=”Roosenr” post=207393]993 C4 is niet goedkoper dan een 993 C2 idd, komt ook omdat velen juist bij de 993 de C4 willen omdat ie standaard LSD en ABD heeft, weegt ook maar 50kg meer en rijdt net zo goed, mss zelfs beter…bij ne 964 had je een veel zwaardere techniek en last van onderstuur…[/quote]

                                Klopt helemaal. De C4’s zijn bij de 993 trouwens ook vrij zeldzaam, de C4 272 pk versie (met korte G50/21-bak) kwam een jaar na de C2 op de markt (bij de 964 was het net een jaar eerder dan de Carrera 2) en was zodoende slechts 1 jaar te verkrijgen. De 285 pk C4-versie (met langere G50/20) kreeg dan weer veel concurrentie van de 4S die heel wat opties in een voordelig totaalpakket bundelde. Dit alles maakt dat de smallbody Carrera 4 niet zoveel werd verkocht.

                                Vind persoonlijk trouwens ook details als de zilveren remklauwen (en inlegplaatje op de pook) wel leuke herkenningspunten van de C4. Zou zelf mogelijk C4 net boven C2 verkiezen bij de 993…

                                  Zou eerder kijken naar het toekomstig gebruik van de wagen:
                                  voornamelijk cruisen -> 993
                                  zo nu en dan circuit -> GT4

                                15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 574)