Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 574)
    • Ben van plan dit seizoen wel eens deel te nemen aan een track day. Een van de benodigdheden is natuurlijk een helm. Welke helm (of zelfs winkel in de buurt van het Leuvense) kunnen jullie aanraden? Vind bijvoorbeeld van Sparco de erg schappelijk geprijsde Club X1. Deze is voornamelijk bedoeld om te karten (wat ik er ook voornamelijk mee ga doen), is zoiets ook toegelaten op trackdays? Of is het misschien wel toegelaten maar niet aan te raden? Ga er sowieso voornamelijk mee karten en enkele keren per jaar in de auto dragen…

      Sparco Club X1
      http://www.alltec-seys.be/?p=webshop&d=artikel&detail=251&cat=6&sub=58

          Twee jaar geleden heb ik al 938 euro mogen aftikken voor het inschrijven van mijn 968 CS. Ze gaan uit van 295 gram CO2, komt van een tabel uit het Staatsblad van 23 februari 2012 (deze gebruiken ze als de uitstoot niet gekend is). Toen gold nog voor 33% het oude stelsel, vrees dus dat je vandaag de dag op iets meer dan 1000 euro mag rekenen om een 968 in te schrijven. Compleet absurd!
          [quote=”larsy” post=193135]Ja dat dacht ik ook al.

          Ik heb geen co2 waarden hier .
          Ik weet niet als de co2 waarden bij een 993 op doc. te zien is!
          Maar ik denk dat ze meer co2 uitstoten dan mijn 968

          Dus die 1063€ zoals een 993,
          (Ofwel hetzelfde of minder :roll:
          Meer niet , Denk ik.)[/quote]

            Had die 964 ook opgemerkt. Ziet er inderdaad op het eerste zicht goed uit. Aan de achterbumper te zien komt deze weliswaar uit de VS, maar dat hoeft geen nadeel te zijn.

              [quote=”DST” post=183744]Nope ne witte (zoas tmoet veu ne spyder)[/quote]
              Proficiat! We hebben blijkbaar dezelfde smaak betreffende wagens. Hier ook een CS, en een Boxster Spyder, toch de leukste en opmerkelijkste special edition van Porsche de laatste jaren, komt er ooit ook nog wel.

                Klinkt goed, alleen nog wat verder weg van het centrum van het land :cry:

                  [quote=”porschefabian” post=183132][quote=”porsche914orange” post=183060]http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/autoaccessoires/stoelen/porsche-turbo-sportstoelen-zwart-leder-210653117.html

                  Koopje gezien de huidige marktprijzen… ![/quote]

                  Gewoon nigeriaan scam.. klopt niet ..
                  wie heeft er al gereageerd???[/quote]

                  Ik vrees er ook voor, kreeg dit als antwoord:
                  “Ik verhuisde met mijn baan in Dublin, Ierland. als u wilt komen om het te inspecteren en te kopen, zul je mijn gast zijn, anders kunnen we een oplossing met betrekking tot het vervoer te vinden. met vriendelijke groet”

                    Nee, een foto van de doos die onder de passagierszetel zit heb ik helaas niet. Maar ga van het weekend alsvast eens de zetel eruit halen en eens zien hoe de doos is vastgemaakt. Wat je daar zegt van die schroeven zou wel eens de oorzaak kunnen zijn, want verder is het interieur kurkdroog en dampt de cabine ook nooit aan…

                      Mijn excuses voor mijn laat antwoord, ik zat nog in Italië naar aanleiding van de Mille Miglia. Bedankt voor de suggestie deepee, maar ik dacht dat de interieurverlichting nog wel naar behoren werkte…

                        Daar gaan ze wel eerlijk over zijn. Ze doen dit net met een GT3 omdat deze daar voor gemaakt zijn. Tevens nemen ze hun klanten ook mee op het circuit, kans is groot dat een van de passagiers onder de indruk is en besluit tot aankoop over te gaan. Dan weet je goed wat er is gebeurd. Bovendien heb ik er wel vertrouwen in, worden met respect gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn…

                        Iemand meer info over de 993 die bij een crash op zondag betrokken was? Had zaterdag gezien (tot mijn verbazing) dat een 993 C4 in de klasse race (op slicks) meereed, en dit zelfs nog helemaal niet slecht deed. Altijd zonde als een wat ouder model een zware klapper maakt. Reden ook nog flink wat 993’s dit jaar mee in ‘Fun’, waaronder zelfs twee Targa’s :lol:.

                          Inderdaad! De 917 K-81 dook 10 jaar na het verdwijnen (verbannen) van de atmosferische 917 in Europa terug op. Merk op dat ‘K’ dit keer niet stond voor ‘Kurz’ maar voor ‘Kremer’. Het ging in feite om een 917 die aangepaste was aan de normen en stand van techniek van de vroege jaren ’80. In seizoen ’81 werd deze variant van de 917 enkele keren ingezet (o.a. bij de 24 uren van Le Mans en Brands Hatch) waarbij hij telkens met pech moest opgeven. In Brands Hatch reed hij wel even aan de leiding.

                            Owkey Koen, heb er nog wel eentje klaarliggen:

                            Wie kan er wat meer vertellen over deze toch wel bijzondere variant van een hoogst bekende racewagen?

                              In de Mini heeft nooit een echte motor van BMW ingelegen, de 1,6 uit de vorige Mini kwam van het toenmalige Daimler-Chrysler (en stak ook o.a. in de Neon). En de 1,4 diesel was dus inderdaad van Toyota. De nu ontwikkelde motoren (in samenwerking met Peugeot) staan het dichtste ooit bij een BMW motor. Nuja misschien zijn ze net daarom zo goed :wink:
                              BMW heeft nog wel een 1,6 in het gamma (116i, 316i) maar waarschijnlijk zal het te moeilijk/duur zijn om deze aan te passen voor voorwielaandrijving.

                              P.S. Dit zijn wel compleet nieuwe motoren en hebben dan ook nooit in de 206 gelegen. Maar drijven nu wel de 207 aan. PGO gebruikt nog de oude 2 liter van Peugeot die dus helemaal geen verwantschap heeft met BMW!

                                Vriendelijk bedankt voor de reacties :!:
                                De wagen wordt inderdaad enkel als tweede (hobby-) wagen gebruikt.

                                  Op zoek naar een nieuwe job Setakira? :wink:

                                15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 574)