
Aangemaakte reacties
-
Als het die paarse in Wallonië is – mooi laten staan :-) Ben ik een jaartje geleden naar gaan kijken maar ik heb me heel snel teruggedraaid toen.
Je kan beter een goed onderhouden 964 met 200.000km kopen, die regelmatig gebold heeft, dan een exemplaar wat al 13 jaar stilstaat met misschien maar 100.000km. Er is meestal ook wel een reden waarom ze al zolang niet meer hebben gebold, zo een auto laat je immers niet zomaar ineens in de garage staan…
in antwoord op: Noodzaak & Kostprijs engine rebuild…[quote=”Jagerke” post=274650]
Hi Goof,
Bedankt voor je antwoord.
wat betreft de oorsprong, is het dd een japanse 964 ingevoerd in 2006 en geen historiek daarvoor.
PS de belgische manuele van 46k ben ik nog niet tegengekomen :)thx[/quote]
Ik heb hem enkel op Autoscout staan voorlopig: Hierzo. Ben hem ook niet heel actief aan het verkopen, daarmee wacht ik wel tot het mooier weer wordt. Enige probleem is dat ik er dan zelf eindelijk nog eens in ga rijden en ik hem dan waarschijnlijk weer niet wil verkopen :lol:
in antwoord op: Please help bij aankoop 964Om op enkele van je vragen te antwoorden:
– Foutmelding: geen idee. Airco: kan mogelijks opgelost worden met gas bijvullen, maar dat laat je misschien best nakijken.
– Turbokit is niet speciaal een meerwaarde. Je moet er zeker van zijn dat dit kwalitatief is uitgevoerd (let ook zeker op of het niet-aansluiten van het koffer hier niets mee te maken heeft..). Vaak wordt dit ook gedaan na schade op de originele panelen, maar natuurlijk niet altijd.
– Koffer: als dit enkel het slotje was, waarom is dit dan niet aangepast door de huidige eigenaar? Verder is er vooraan maar 1 slot: in het midden van het koffer. Daarmee pas je de fitting niet aan. Alleszins toont het aan dat de kofferklep er eens af is geweest en niet meer goed terug gemonteerd is in mijn ogen.
– Achterzitjes lijken mij ook te duiden op Japan of US import? In dat geval zou ik zeker ook goed naar de historiek kijken.
– Prijs: Tja, hangt een beetje van de staat af, de afkomst en hoezeer je de turbolook apprecieert. Alleszins vind ik dit een vrij stevige prijs voor een automaat. Mijn manuele C2 (’90, 240k km’s, Belgische wagen en in topstaat) staat te koop voor 46k momenteel, om je een idee te geven.in antwoord op: Please help bij aankoop 964Welkom Bjorn!
Ik ben benieuwd naar je ervaring! Ik ben zelf in het bezit van een 964 en een Cayman speelt altijd wel een beetje in het achterhoofd. Tevreden met je overstap naar de 964?
Die achterlichten had ik nog nooit gezien, ziet er inderdaad veel frisser uit. Nu nog even het plastic van de bumper terug zwart maken. Klein werkje wat ook direct veel frisser gaat tonen!
in antwoord op: Van 993 naar 944 TurboEcht diep triestig dit.
Een verhaal beginnen maken over enkele Porsches die niet te snel rijden, maar naar jouw mening te snel optrekken en zo teveel lawaai maken. Vervolgens geen bijval krijgen, dan maar beginnen over een blinde bocht waar kids op straat spelen (haal de kids dan van straat, daarvoor dient een straat nog minder dan om er met een Porsche over te rijden). Daarna is het ineens niet alleen meer de Porsche club, maar wordt er nagenoeg dagelijks voor de deur gereden door zowat elke fanclub uit België. Om dan verder te gaan dat het de fout is van de politiek en tenslotte zelfs te eindigen met verhaal over een palliatieve kankerpatiënt… En dat omdat er ocharm 50 auto’s voor uw deur zijn doorgereden….
Misschien eens terug melk bij uw cornflakes eten ipv azijn. Of als je toch zo op je absolute rust bent gesteld waaraan iedereen zich dan maar moet aanpassen, kan je misschien zelf
in New Mexico in de US gaan wonen of in Alaska. Of in Australie in de Outback. Daar is nog ruimte, en daar kun je nog snachts in je bloten lopen met een tuba.
in antwoord op: rond ritten en deelnemers met weinig manieren.Man man, mensen kunnen toch echt niets meer verdragen…
in antwoord op: rond ritten en deelnemers met weinig manieren.+1 IronX, veruit het beste product ooit om velgen te reinigen. En totaal niet agressief op je plastieken centercaps of dergelijke. De tijd van warm water en Dreft is intussen wel wat gepasseerd..
in antwoord op: Velgjes proper krijgenDamn Wim, ook al hebben we elkaar nooit ontmoet, dit komt toch hard aan. Veel sterkte en geniet nog van jullie tijd met elkaar. Woorden schieten te kort…
in antwoord op: Droom ten einde.EDIT: onnodige quote verwijderd
Exact dit.. Sommige mensen, en ik zeg niet dat jij hiertoe behoort, durven ook gewoon geen beslissingen te nemen en blijven maar eindeloos vragen stellen en twijfelen. Een andere tweedehandswagen laat je ook niet op 111 punten keuren door een officiële dealer voor je hem koopt. Als je een Porsche wil waar niets aan scheelt, koop een nieuwe. Als je een occasie koopt, hou dan budget over voor eventuele herstellingen of koop hem bij een handelaar met garantie. En als je geen goed gevoel hebt bij de handelaar, laat hem dan sowieso staan ongeacht wat de keuring zegt. Aan elke auto kan wel iets misgaan..
in antwoord op: Wie kent deze handelaar uit selfkant duitsland[quote=”jacques911″ post=256832]Ik ben aan het uitkijken naar een set bbs LM velgen ,en er staat een setje te koop met
voor 8,0j ET 42
achter 10,0j ET 47
zouden deze passen onder een 964 van 1992[/quote]Deze passen niet met een verlaging en het standaard camber, dan raken ze de kassen. Ik heb dezelfde gehad. Zijn trouwens hoogstwaarschijnlijk geen originele BBS LM’s, dit zijn de afmetingen van de namaakset. Bij echte BBS’en staat de ET waarde in het hart van de velg geperst en ze zijn ook vlakker dan de namaakvelgen.
in antwoord op: Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964:first: :first: Binnenkort toch eens ‘toevallig’ langslopen als ik hem buiten zie staan, ik woon om de hoek bij jullie :D
in antwoord op: Wat nu kopen !?Update in dit proces via ‘Fiscale actualiteit’ (vakliteratuur, lekker boeiend :D ):
Oldtimer pas vanaf 30 i.p.v. 25 jaar
Wel wordt de leeftijdsgrens voor oldtimers opgetrokken tot 30 jaar, in overeenstemming met de Europese regels.
Er is een overgangsregeling voor auto’s die momenteel 25 tot 29 jaar oud zijn: zij verliezen het statuut van oldtimer niet. Ook voor de BIV wordt de grens 30 jaar, met dezelfde overgangsregeling.
Goed nieuws dus!
in antwoord op: Nieuw oldtimerstatuut???????Pfoe, het is te hopen dat het een ander verhaal is dan dat van Bert V. Alleszins zou ik volgende keer als al je lampjes aan gaan en de hele auto davert, absoluut geen km meer verder rijden….
in antwoord op: Rit in mineurKlopt gedeeltelijk. Er bestaan wettelijk vastgelegde forfaits die door de verliezende partij betaald moeten worden en deze zijn afhankelijk van de waarde van de vordering.
Een tabel met de bedragen vind je hier terug: http://plusmagazine.knack.be/recht-en-geld/de-nieuwe-wet-op-de-advocaatskosten/article-normal-656519.html
Dit waren de bedragen in 2008, ik weet niet of deze geindexeerd worden maar dan heb je een idee van de grootorde.
in antwoord op: Eindelijk een 993