Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 218)
    • Ik gok op een Chrysler/Plymouth Prowler!

      0

        Daar heb ik ook lang tussen getwijfeld, Mushroom. Uiteindelijk voor deze gegaan omdat er al zoveel 964’s met die RH’s rondrijden en omdat ik deze ook aan een prijsje kon kopen (amper meer dan de prijs van de 4 zo goed als nieuwe Continentals die erop liggen)

        0

          Dit weekend de nieuwe schoenen onder de 964 gelegd, heel tevreden met het resultaat!

          Helaas raken ze wel in het binnenspatbord, dus ik zal eens op zoek moeten gaan welk deel ik net weg moet knippen. Had op verschillende fora gezien dat er meer mensen zijn met dit probleem.

          0

            Dit is gewoon een gevolg van de kleine ‘cabine’ die een Porsche heeft. Doe het raam aan de andere kant maar eens een beetje open zodat de lucht kan ontsnappen, dan zou het een pak vlotter moeten gaan.

            0

              Het is inderdaad een 964, ja. Merci alvast, moesten ze daar naar vragen dan is dat wel een goede oplossing! Mijn brief is verstuurd nu, ben benieuwd..

              0

                [quote=”Mushroom” post=163783][quote=”luc993cabrio” post=163778][quote=”snowbal” post=163769]De verplichting om een Europees certificate of conformity (COC) voor te leggen, vervalt.[/quote]

                Spijtig genoeg gaat diene vlieger nie op, een voertuig die voor de 1ste keer ingeschreven wordt in Belgie moet een COC voorleggen bij de DIV als ge die op gewone nr-plaat wil inschrijven, weet nie of da ook voor een oldtimer nr-plaat is. :salut: :salut: :salut:[/quote]
                Idd.
                ‘t Is daar waar ik schrik van heb. Je moet het hebben bij de inschrijving nu (omdat Belgie op de vingers getikt is van Europa omdat ze het vroegen op de keuring).
                Als ‘t TE lang duurt/ingewikkeld is zal hij snel op mobile staan voor 35K :)

                En ‘t is misschien stom maar ik kan het een 964 echt niet aan doen om op oldtimer platen te rijden :(
                Ofwel moet ik een custom nummerplaat bestellen… :sarcastisch[/quote]

                Bij oldtimer zit je safe, daar heb je het niet nodig. Bij geen gewone inschrijving kom je er niet onderuit. Met D’Ieteren contact opnemen om een nieuw certificaat te verkrijgen. Zo werkt het toch bij VW, ik neem aan ook voor Porsche :-)

                0

                  3x in Genk (Slingerweg), niet voor iedereen hier vlak bij de deur :D Het lijkt me maar logisch dat je dit normaal overal zou moeten kunnen, anders zou je nooit een auto kunnen invoeren die je van een particulier koopt. Als Genk ver uit de richting is, zou ik eens bellen naar een ander nabij gelegen kantoor en expliciet vragen of een verkoopsovereenkomst voldoende is, zoals je hebt gelezen op hun website. En als hij/zij dan zegt dat dit ok is, direct naar daar rijden.

                  0

                    Een particulier kan geen factuur opstellen, dus die kan hij je sowieso niet bezorgen. Ik heb de mijne ingevoerd met een verkoopsovereenkomst. Mijn gegevens, zijn gegevens, de gegevens van de auto (Merk, model, motorinhoud, bouwjaar, chassisnummer, km-stand) en een vermelding dat ik de auto koop in de staat waarin hij zich bevindt, vergezeld van alle bijhorende papieren.

                    Dit is de 3e keer dat ik een auto invoer op deze manier, en al 3x is dit zo aanvaard. Zoals je zelf al aangeeft, staat het zo ook vermeld op hun eigen website. De beambte in kwestie lijkt mij dus gewoon in de fout.

                    0

                      [quote=”cabrio wim” post=163725]Belachelijk is het niet, het gaat meer over de afspraken die gemaakt worden in een EU lidstaat.
                      Zo worden nu bij ons de auto gegevens doorgegeven aan verzekering en belasting (RDW en wegenbelasting) van een auto door gekoppeld, dus koop je een auto krijg je zonder problemen berichten thuis als je nog iets niet zou afgesloten hebben van verzekering e.d.
                      Dus fraude van onverzekerd rijden of zonder taxs rijden uitgesloten, en dit is in mijn ogen een goede zaak want laat maar eens iemand op je knotsen zonder verzekering, wie zit dan met de problemen. :idea:[/quote]

                      Als je het zo stelt, Wim, heb ik er inderdaad ook wel begrip voor. Zo had ik het nog niet bekeken. Nu is het gewoon hopen dat ze niet te moeilijk doen en met mijn uitleg alleen tevreden zijn. Ik ga er bewust niets anders aan toevoegen, een verslag van een garagist kan ik later nog altijd aanleveren.

                      0

                        Pfoe, dat klinkt toch allemaal weer als een hoop gedoe :bounce: Ik ga vandaag dan maar een brief opstellen met de uitleg dat mijn motor volledig gereviseerd moet worden en dat ik hem met de aanhangwagen ben gaan halen. Alvast heel erg bedankt voor de uitleg allemaal! :respect2:

                        Flikken sturen zullen ze wel niet doen, en anders kan ik hun enkel de Nederlandse papieren laten zien want voor de rest heb ik niets. De wagen staat ook niet thuis, dus dan kan ik nog zeggen dat hij binnen is bij een garagist. Ik ben de auto gelukkig niet met transitplaten gaan halen (wel met handelaarsplaten van mijn vader), dus daar kunnen ze alvast niets over zeggen.

                        Ik laat jullie de afloop weten voor als nog iemand wordt lastiggevallen met dit belachelijk gedoe.

                        0

                          Ja ik was al naar de douane geweest om te zien dat de papieren allemaal in orde waren en ik de vorige eigenaar niet moest lastigvallen achteraf. Allez, doordat ik geen tijd had met het werk is iemand anders voor mij geweest met mijn paspoort, hij zal dan waarschijnlijk geantwoord hebben dat hij onmiddellijk zou ingeschreven worden. Had er totaal geen idee van dat dit zou uitmaken voor de inschrijving. Alweer bijgeleerd, hopelijk is het geregeld met een document van een garage en hoef ik geen leergeld te betalen :-) Ze zijn toch rap als er ergens gemakkelijk geld te vangen is.

                          0

                            Dat valt nog mee als dat voldoende is! Ik heb alleszins geen zin om nu 3.000 neer te tellen als ik binnenkort met een paar honderd euro ben gesteld als hij oldtimer is=)

                            0

                              Hier ook een C2, handgeschakeld. Wel fijn om eens te zien waar al die 964’s hier zitten!

                              Welkom trouwens!

                              0

                                Deze is echt too good to be true vrees ik, in die staat is het nagenoeg onmogelijk dat er maar 15k wordt gevraagd. De beste man zal ook wel eens op het net rond hebben gekeken naar de gangbare prijzen. De tijd van echte koopjes is door het internet wel wat om zeep geholpen, of je moet hem ergens langs de straat vinden :-) Ik zou doorzoeken naar eentje dichter bij de deur.

                                0

                                  Filmpje over de stijgende Porsche-prijzen. Niet de meest interessante interviewer, maar de gasten weten wel waarover ze praten en heb het toch uitgekeken. In mijn mening hebben ze ook gelijk dat de prijzen geen bubble zijn en dat de Porsche 964 met de huidige prijzen de interessantste optie is, al is dat natuurlijk maar een mening als een ander :D

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 218)