
Aangemaakte reacties
-
Hij gaat van oldtimerkeuring naar dagelijks, dus een halve flintstone auto zal in dat geval niet meer lukken. Overigens volledig terecht, die dagdagelijkse oldtimerrijders maken heel de regeling kapot en zorgen voor een negatieve perceptie.
In antwoord op: Verschil oltdimerkeuring – dagdagelijkse keuringLOL met de deurwaarder naar de keuring :happy: Als je toch graag met spacers rijdt, haal ze er gewoon even vanaf als je naar de keuring moet gaan… Heb je af-fabriek geen spacers, dan mogen er geen spacers opzitten. Punt. Als ze het niet zien, heb je geluk maar daar zou ik persoonlijk niet op rekenen.
In antwoord op: Spacers en Technische controleDe grootste misvatting van automarkt in de afgelopen jaren is dat elke gelimiteerde versie goud waard is en dat elke auto na 15 jaar ineens in waarde zal stijgen.. Vaak spelen verkopers daar ook nog eens op in door hun wagens aan te bieden als “slechts 1 van de X wagens gemaakt in die kleur, met dat optiepakket, in dat jaar, in die regio” :bounce:. Men vergeet steeds vaker dat dit slechts een marketingtool is en de meerwaarde van al die “gelimiteerde versies” vaak zeer miniem is, ondanks de stevige meerprijs die ervoor op tafel gelegd moet worden. Zo ook bij de RS60 Spyder, hoewel ik het persoonlijk ook een dikke uitvoering vind.
Ik zou het vooral voor jezelf uitmaken. Ben je bereid om voor de extra uitrusting de premie tov een gewone S te betalen, dan moet je dat zeker doen. Koop je liever een gewone S en wil je van het rijden genieten ipv je zorgen te maken over de km’s en de restwaarde, snap ik je ook helemaal :drink:
In antwoord op: Boxster RS60 SpyderOmdat een foto’tje meer of minder nooit kwaad kan :D
In antwoord op: forummers met 964Ik heb een set gouden BBS LM’s, maar veel te lang naar gezocht om weg te doen :D
De foto die je in je topic hebt gezet, is wel een BBS E28 (magnesium velg). De E88 ziet er veel “drukker” uit doordat de spaken aan de zijkant wat zijn uitgehold. Ook de schroefjes waarmee het hart aan de lip zit bevestigd zijn anders. Persoonlijk vind ik een E28 een veel mooiere velg dan een E88, maar ik zou geen 2dehands magnesium durven kopen.
Attachments:In antwoord op: BBS lm of E88 goldIk ben ook nog aanwezig :drink: Lars heb ik al een paar keer zien rijden, Marc zijn geweldige 356 heb ik laatst ook nog op de Classic summer meet in Genk gezien :respect2:
Hieronder een foto van de mijne. Al komt hij er door de bouw tegenwoordig veel te weinig uit..
In antwoord op: Leden in meeuwen-gruitrodeIk ben ook nog aanwezig :drink: Lars heb ik al een paar keer zien rijden, Marc zijn geweldige 356 heb ik laatst ook nog op de Classic summer meet in Genk gezien :respect2:
Hieronder een foto van de mijne. Al komt hij er door de bouw tegenwoordig veel te weinig uit..
In antwoord op: Leden in meeuwen-gruitrodeonnodige quote verwijderd
Dat zou dan toch bij elke velg zijn die je erop legt, inclusief de originele velgen want die hebben ook links en rechts dezelfde ET waarde? Ben je zeker dat je 2 dezelfde achtervelgen hebt en dat je uitlijning/camber correct is?
Hieronder een vergelijking van links en rechts op de mijne uit nagenoeg dezelfde hoek, ik zie er geen verschil tussen en zeker geen 7mm. Is me ook nog nooit opgevallen in het echt.
In antwoord op: Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964onnodige quote verwijderd
Dat slaat echt nergens op…
Hieronder een foto van de mijne op BBS LM’s.
Vooraan: 8,5J ET56, band 215/40
Achteraan: 9,5J ET 65 met 15mm spacer –> eigenlijk dus ET50, band 255/35Heb hem redelijk laag gereden en geen last gehad van schuren. De iets bredere band die jij hebt, kan mogelijks wel wat raken als je laag rijdt. Temeer omdat jouw achterwiel 6mm meer naar buiten staat en je band een cm breder is.
In antwoord op: Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964Die gaan zonder spacers passen!
In antwoord op: Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964Die gaan zonder spacers passen!
In antwoord op: Vraagje aan de “velgenkenners” – BBS 964Voor mij was een manuele versnellingsbak absoluut een must. Als mijn 964 eruit komt (veel te weinig overigens), wil ik ook ten volle genieten van de rijbeleving en dat houdt voor mij in dat ik ook zelf kan schakelen. Ik erger mij blauw aan dat ‘nadenk’-momentje van de oude automaten omdat het in mijn ogen niet past bij het directe karakter van een sportwagen. Ik zou je zeker aanraden om met beide versies te gaan rijden en dan te beslissen of het bij je stijl past of niet. Voor mij zijn een 964 manueel en een 964 tiptronic 2 verschillende wagens en de laatste zou me niet kunnen bekoren.
In antwoord op: 964 c2 tiptronicDe BBS’en gaan inderdaad niet passen, ze gaan veel te ver uit de kassen steken, zowel vooraan als achteraan. Ook is 9J te breed voor de voorwielen.
Om snel te zien of je velgen origineel zijn zonder ze te demonteren, kan je ook kijken of de ET en J waarde langs het ventiel in de velg staan gedrukt. Als ze er niet staan, zijn ze sowieso niet origineel. Als ze er wel staan, zijn ze hoogstwaarschijnlijk origineel maar check je best nog eens de binnenkant zoals deepee aangeeft.
In antwoord op: Welke soort velgen + verkoopprijs? Nieuwe BBS’jesDie van Gette zitten nu onder de mijne :D
Klopt inderdaad dat het totaal geen verschil maakt of ze face- of reverse mounted zijn. De harten passen in geen geval “centrisch” in de lip, dus in beide gevallen hangen ze gewoon met de boutjes vast.
In antwoord op: Reverse mounted wheels[quote=”JV” post=231380]Logisch gevolg van de versoepelde wetgeving. Hier staat er ook eentje op nog wat onderdelen te wachten voor zijn omdtimerkeuring. En nummer twee staat klaar om naar België getransporteerd te worden. Momenteel is dit een enorm interessante investering om te doen. Het zijn wagens die niet meer in prijs zullen dalen, enkel stijgen.[/quote]
What goes up, must come down. Het eerste product dat ongelimiteerd in waarde blijft stijgen, moet ik nog tegenkomen.
Feit dat er 4x meer oldtimers worden ingeschreven is inderdaad te wijten aan de versoepelde regelgeving. Ik snap ook niet waarom dat ze die toen hebben doorgevoerd, dit heeft een hele meute aan profiteurs meegebracht.
In antwoord op: Vier keer meer oldtimers bij autokeuring