
Aangemaakte reacties
-
Een ander vraagje… de scharnier van de chauffeursdeur is versleten. Daardoor hangt ze een beetje en maakt ze veel lawaai bij het sluiten.
Ik heb nieuwe scharnieren en pennen voor te monteren. Het probleem is dat ik de oude pennen niet verwijderd krijg. Hoeveel olie en brute kracht ik ook gebruik.
Iemand een idee ?
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Wim, je gelooft het nooit :)
Ik las net je bericht en alhoewel ik zaterdag uren heb zitten proberen, met handrem op had ik nog niet geprobeerd.
Dus deed ik dat nu. Maar ook geen reactie… Sleutel stand nul.. niets. stand 1… niets.
Toen probeerde ik hem gewoon eens open en dicht te doen. Open wel, dicht… niets! :bounce:
Gedver! Dus bekleding vlug los en nog wat meer prullen aan de relais.
daarna ging hij wel dicht en… de armen gingen ineens gewoon door tot de release-positie!! :happydance: Maar dit is wel niet de bedoeling denk ik. :wtf:Heb het nog een paar keer geprobeerd en nu blijft hij dit doen.
Volgens http://clarks-garage.com/ zou bij de type 1 het dak open en toe moeten gaan met de sleutel in de stand 1 en de release-positie met de sleutel in de stand 0. (Gezien bij type 1 het contact maar twee standen heeft: aan en uit (geweldig simpel :D ))
Wat er ook van zij, laat de zon maar komen! :coolness:
Tot zo ver de nood aan de twee relais die onderweg zijn!
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Vandaag dan maar eens aan het Targadak begonnen.
Dit gaat zonder problemen open en toe, maar de achterste haken krijg ik niet in de “release” positie. Daardoor kan ik het dak niet eruit nemen.
Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet klaar. ik heb nu 2 nieuwe limietrelais besteld, eens kijken of dit gaat helpen.
Is er iemand die dit probleem ook al eens had? Of iemand met een oplossing?
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Ondertussen moest die nieuwe uitlaat er onmiddellijk komen… de oude viel er praktisch onderuit. Aan de achterste pot was hij volledig doorgeroest.
Dus maar eens gaan shoppen. Ineens de volledige uitlaatlijn vervangen met de ophangpunten en alles. De middendemper en de ophangpunten waren eigenlijk nog te doen, maar korte pijn en ineens alles. :DDit is een heerlijk werkje dat ik vlug zelf kon doen. Een namiddagje eronder liggen en dan een testritje… en ja hoor wat een verschil van geluid!! :driver:
Oud eruit =>
Nieuw erin =>
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Heb gemerkt dat het tijd wordt voor een nieuwe uitlaat. Ik weet dat er al wat topics over zijn, maar weinig over uitlaat 944.
Wie heeft wat steken?
Op RosePassion vallen de prijzen mee van de sportuitlaat. Maar heeft er iemand ervaring mee? En welk merk is dat?
Wat raden jullie aan?
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Prachtige wagen! My favourite!! :respect2:
In antwoord op: Cayman 981Waarom steken die mensen zoveel tijd en geld in zoiets lelijk… :?:
In antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !Dit weekend toch al wat kunnen doen:
– remblokken terug ingesmeerd met kopervet.
– Bezig met het probleem claxon op te lossen: zal slecht contact zijn aan de stuurnaaf. Mij lijkt die trouwens niet 100% te passen. Had die besteld bij QSP maar is niet 100% exact als het origineel. Zal dus zelf moeten aanpassen.
– De trilling in het stuur heb ik ook gevonden, denk ik. De stuurstang aan het rechterwiel klopt als ik het wiel beweeg. Denk niet dat het de koppeling is maar de stang zelf. Zie foto…
Wat denken jullie, kan ik dit verhelpen of moet ik een nieuwe plaatsen?
De wagen moet ook nog terug de garage in. Er zaten na de laatste vervangingen 2 schroeven los achter de beschermkap van de distributieriem. Gelukkig is die niet geraakt, maar de balansasriem wel. Dominique gaat dit mooi in orde maken. (garantie!) :)
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Ondertussen staat hij terug op poten. Telkens als ik tijd heb, kan ik er dan wat aan sleutelen. Hetgeen wat ik deze winter zou willen gedaan hebben:
– Motorcompartiment mooi oppoetsen
– Deurpanelen restaureren
– Remblokken terug met kopervet insmeren (ze piepen wat)
– Rubberen blokken van de ophanging en stabilisatorstang vervangen
– de trilling in het stuur wegkrijgen… (als iemand een tip heeft… graag!!!) Heb al even gekeken, en de stuurstang ziet er heel slecht uit. ofwel zit het in het stuurhuis, ofwel in de wielnaaf… tja… kan een beetje overal zijn… :bounce:Dus tips zijn zeker welkom! :D
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Ondertussen is de P terug van de garage. Het is ne halve nieuwe!! :D
– Revisie cylinderkop
– Nieuwe riemen
– Nieuwe waterpomp
– Nieuwe bougiekabels
– Nieuwe dichtingen
– …De motorblok zag er nog heel goed uit, ook de cylinderwanden. Dus dat is goed nieuws. Dit werk samen met de herstelling van de versnellingsbak (in het voorjaar) en de nieuwe koppeling, is heel de aandrijflijn praktisch vernieuwd.
Begin deze week een heerlijke rit gemaakt naar de Voerstreek. Mooie buurt maar de wegen zijn niet top.
Eens thuis nog een probleem gehad met de koplampen. Deze klapten niet meer in. Gisteren heb ik daar eens naar gekeken. eerst had ik ze eens manueel terug gezet. En daarna probeerde ik ze terug omhoog te doen met de schakelaar. Dat ging, maar inklappen niet. Ik merkte dat de motor van de lampen wel heel heet werd… kortsluiting? Eerst alles uitgemeten om te zien of het probleem zich bij de schakelaar of de relais bevond, maar dat was niet het geval. Daarna de motor uitgebouwd en uiteen gehaald. Nergens sporen van kortsluiting, enkel één contactje dat vuil was. Alles mooi proper gemaakt, en daarna terug gemonteerd. En warempel… alles werkt weer! :D
Hier wat foto’s:
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Het verdict is binnen… 7 van de 8 kleppen krom, zuigers niet geraakt. Gelukkig!
De werken zijn begonnen, cylinderkop laten reviseren, nieuwe kleppen, nieuwe distributieriem, …
De prijs valt nog mee, maar blijft een kostelijk zaak. Maar dat hoort erbij hé!
Hopelijk is hij vlug terug topfit!!!
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Welkom! Leuk om toch ook weer een nieuwe 944 type 1 hier tegen te komen.
Ik heb me de werkplaatshandboek van haynes aan geschaft, een goede hulp bij het sleutelen!
Daar staat bv in hoe je een distributieriem moet vervangen voor hij springt! :censored:
Veel succes met je aankoop!!!
In antwoord op: trotse eigenaarThx, voor de reacties mannen.
Nu is het in spanning wachten op het verdict van de garage!
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Idd de distributieriem zal er wel aan zijn. Ik had hem nochtans nagekeken, en zag er goed uit. En ik was hem van plan te vervangen deze winter, tja… te laat hé.
Over twee weken wordt hij open gedaan, en dan zullen we zien wat de schade is. De kleppen zullen er zeker aan zijn, ik hoop dat de cilinderkoppen in orde zijn, anders kan dat hier een zeeeeeeeeer kostelijke zaak worden… :wtf:
Wat denken jullie? Hoe groot is de kans dat de cilinderkoppen beschadigd zijn?
Op het moment dat het gebeurde, reed ik max 20km/uur. Heeft dat invloed op de schade?
Heeft er nog iemand dit voor gehad, en wat was bij jullie de schade?
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1Het is al een tijdje geleden dat ik nog gepost hebt, maar heb ondertussen niet veel meer gesleuteld. Wel heel wat zalige kilometers afgelegd!
Ook al is het geen sportbeest , het is echt een fun-auto. Hebben begin augustus een 2-daagse roadtrip naar Bouillon gedaan, heerlijk om daar te rijden!
Tot zo ver het goede nieuws… Gisteren ging ik even een klein ritje maken en tanken. Maar op de terugweg vertraagde ik even en bij het hernemen pats…. ! Motor sloeg onmiddellijk af. Al bollend aan de kant gezet en geen beweging meer in te krijgen. Startmotor deed het nog wel en de krukas draaide, maar hij slaakte een zeer eng geluid bij het starten.
Gezien de stroomverdeler niet mee draait bij het starten, kunnen jullie het al wel raden zeker….. :censored: :bounce: :censored:
In antwoord op: Werken aan 944 Type 1