Aangemaakte reacties
-
Hah! Even koud zweet voor niets. :P
in antwoord op: 1993 Porsche 964 WTL[quote=”mcklusky” post=161232]van die beschermingsplaten voor onderaan de porsche heb ik nog liggen, komen van een oude stock van bij JP Gaban[/quote]
OK, nu nog een geschikt 964 C4 vinden! :happy:in antwoord op: Reality check: een abnormale 964 C4 restauratieHopelijk vallen er geen skeletten uit de kast.
Ik ben trouwens ook nog op zoek naar een 964 C4, dus als het niets wordt voor jou, mag je altijd je verslag uitbrengen en dan zie ik wel of ik er nog iets mee kan aanvangen. :drink:
Inderdaad heel handig om te lezen, maar weeral frappant dat het zo’n warboel is!
in antwoord op: Kostenraming import vanuit USA[quote=”mcklusky” post=160802]de vlaamse wagen die ze bedoelen kan je op deze link vinden http://www.ad-sport.be/Paginas/AP/adporschehistopurper.html , ik heb de bouw in verschillende stadia gezien als ik er op bezoek kwam. En het is een prachtwagen, voor zover ik van Albert vernam is de wagen gekeurd voor weggebruik als racewagen (schijnt een aparte keuring te zijn). En bovendien is de wagen te koop, tenminste, dat is het laatste wat ik ervan hoorde.[/quote]
Zou ik wel eens een Paris-Algiers-Dakar mee willen rijden. ;)
Extra leuk dat het een geredde auto is.Gaat nog een pak verder dan wat ik in gedachte had uiteraard. Enig idee wat ze ervoor vragen? Zal ook wel een gepeperde rekening zijn.
[quote=”Mushroom” post=160843]
:salut:[/quote]
:puke:in antwoord op: Reality check: een abnormale 964 C4 restauratie[quote=”python” post=160687]Hoewel ik vind dat je project misschien toch nog wel haalbaar is alleen je zal sterk moeten inperken .
Het is maar waar je prioriteit ligt maar Bv; een 2WD 911 3.0 SC model in camouflage kleur,dikke tereinbanden en bullbars ,
Hij heeft standaard Alu bumpers dus je kan er van die gaten inmaken , werp een jerrycan op het dak ,vijs een schep tegen de zijkant en dan ziet deze er quasi hetzelfde uit als de bovenste foto :think:
Of je er dan nog dagelijks mee wil rijden weet ik niet maar het gaat in ieder geval al wel wat in aankoopprijs doen ;)[/quote]
Zo’n RWD is ook best fun om in het zand mee te spelen.Dit is ook een 1983 3.0 SC:
De styling is niet vet, maar wat ie ermee doet is best de moeite. Een “no fucks given” Porsche. :popcorn:Maar met het belgisch weer lijkt een RWD me niet gigantisch aangeraden als every day driver.
PS: Het is trouwens echt niet de bedoeling die reserve band, trenchtool, etc erop te smijten. Dat vind ik er zelf over. :)
[quote=”Rocco” post=160693]Waarom niet gewoon een goeie 964C4 kopen dan ben je toch niet slecht bezig ?[/quote]
Zeker niet. Het probleem is dan natuurlijk je af vragen wat voor vlees je in de kuip hebt. Als je aan een restauratie begint, kan alles eraf en zien je wat je moet maken.Als je gewoon een 964C4 koopt en zo gaat beginnen gebruiken als every day driver is mijns inziens (correct me if i’m wrong) de kans toch wel behoorlijk groot dat hij vanbinnenuit gaat beginnen rotten.
Of je moet heel veel vertrouwen hebben in de persoon die voor jou de restauratie gedaan heeft, maar dat soort autos gaan natuurlijk voor heel grote sommen geld van de hand.
[quote=”Rocco” post=160693]’t zit gewoon tussen uw oren en in uw portomonnee, voor de rest wel gewoon een échte porsche, de boxermotor sound en luchtgekoeld en wél een goede investering …[/quote]
In hoeverre die investering ooit gaat renderen als je er elke dag mee gaat rijden is een andere vraag natuurlijk. Maar daar is het me ook niet om te doen. (altijd goed meegenomen echter)in antwoord op: Reality check: een abnormale 964 C4 restauratie[quote=”python” post=160547]Mijn eerste gedacht zou zijn koop ne Cayenne als het ne *porsche moet zijn .[/quote]
Maar een Cayenne blijft toch een beetje een Touareg in een ander kleedje (mits een pak verbeteringen natuurlijk).
Het is me meer om de “lijn” & geschiedenis te doen, dan over het feit dat er al dan niet “Porsche” op plakt.[quote=”Rocco” post=160562]in een RS magazine van een tijd geleden stond zo’n rallye project op basis van een 911, door een specialist opgebouwd, was gebouwd om met 175 km/u door het woestijnzand te ploegen denk ik … was wel iets speciaal en stond te koop maar zal wel klein fortuin kosten
DAKAR-EXPERT BOUWT FOOL PROOF RALLY-911 [/quote]
Waren het deze twee? http://www.expeditionportal.com/other/1198-la-aduana-porsche-953-rothmans-rally-tribute-awd.html & http://bringatrailer.com/2012/06/26/now-with-4wd-1989-porsche-953-rothmans-rally-tribute/
Eentje RWD & eentje AWD. De RWD werd verkocht voor 65k USD, de AWD weet ik niet.
Da’s een beetje buiten mijn budget :| , maar deze zijn dan ook helemaal opgezet met rollcage, rally ophanging, etc.[quote=”Rocco” post=160562]trouwens in mijn reparatie alleen zit al de waarde van een 996, en dan heb ik héél veel zelf gedaan, dus het is niet om mensen hun dromen te doorprikken maar om te waarschuwen, als je er eenmaal in zit dan kan een tegenvaller serieus doorwegen hoor. Ik heb bij CCR al genoeg gezien … mooi van ver tot je begint te demonteren en te strippen dan zakt je broek af van wat je soms ziet :engeltje:[/quote]
Vermits een te restaureren 964 C4 gemakkelijk meer kost dan een bruikbare 996 verschiet ik natuurlijk niet van de kost op dat vlak.
Het probleem is dat je veelal niet weet wat je in de handen hebt tot je het blank zet en de motor ten gronde hebt kunnen testen.[quote=”porschefabian” post=160598]Kijk maar eens in mijn restauratie topic, en houdt dan in gedachten dat ik vooralsnog 100% zelf doe.
de rekeningen van onderdelen, en verbruiksmaterialen zitten nu al op de prijs van de aanschaf van een 996 of goedkope 964.
Als ik dan nog uren arbeid er bij moet rekenen kun je een zeer mooi kant en klaar exemplaar kopen.Maar dan moet je het bedrag wel in 1 keer beschikbaar hebben…. en dat had ik niet, en wilde ik ook niet..
als dit soort projecten is allleen interessant als je minimaal 75 % zelf kan doen, of een mega gevulde portomee hebt…[/quote]
Ik had je topic inderdaad al eens bekeken.
Het grootste deel zelf doen is spijtig genoeg niet direct een optie omdat ik er de tools, de ruimte en de skills niet voor heb.Wat het budget betreft, tja, ik wil er wel wat aan spenderen, maar het heeft dan weinig zin dit te proberen als je op een hogere prijs uitkomt dan bij het kopen van een exemplaar dat reeds netjes staat. Het moet een restauratie zijn & niet het vermoorden van een exemplaar dat best ok is. Dat zou zonde zijn.
in antwoord op: Reality check: een abnormale 964 C4 restauratie[quote=”Rocco” post=160542]een goedkope verwaarloosde 964 opknappen kost meer dan een goed net exemplaar kopen … versleten interieur is synoniem voor vele gereden km’s verwacht dus eventuele motorrevisie, roestproblemen op plekken die je niet verwacht, achterstallig onderhoud, dure wisselstukken enz
porsche, opknapper en bodemloze put gaan perfect samen in 1 zin tenzij je alles zelf kan, spijtig maar dat is de realiteit vandaag[/quote]
Het forum lijkt unaniem te zijn dan. Slecht idee.Bedankt voor de feedback.
in antwoord op: Reality check: een abnormale 964 C4 restauratieHet is een beetje als vragen naar het gewicht van een vrouw, maar kan je het tipje van de sluier oplichten en de grootteorde van de totale kosten met ons delen?
Nu dat we bijna aan de eindmeet geraakt zijn van deze prachtige restauratie ben ik toch wel curieus.in antwoord op: 1993 Porsche 964 WTL